[SQL] Integreren Wordpress en phpBB

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marty830
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Ik host op mijn eigen server een Wordpress blog en een phpBB forum. Aangezien de 2 onafhankelijk van elkaar werken moet een gebruiker 2x registreren/inloggen. Graag zou ik login/registratie gedeeld zien tussen de 2 platformen.

Ik ben op zoek naar een blijvende oplossing, maar aangezien ik nog niet veel met databases heb gewerkt zie ik door het bos de bomen niet meer...

Mogelijke oplossingen:
  1. Databases samenvoegen. Zou, volgens mij, moeten werken aangezien er geen overlap is in de tabbelen.

Probleem: Waar dient Wordpress/phpBB hiervoor aangepast te worden?
  2. Sessie delen

Weet niet of dit wel een mogelijkheid is... Zou het problemen geven of komt dit in praktijk overeen met 1.?
  3. Plug-in die registratie doorstuurt naar phpBB.

Probleem: Werkt maar zolang er ondersteuning is. Heb liefst ook geen (onbetrouwbare) plug-in die met mijn databases begint te spelen.
Graag wat hulp of informatie om me gestart te krijgen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keejoz
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 28-08 15:53
WP-United

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaNDaRK
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:07
Heb je zelf al even gezocht?

Want als ik google op: Wordpress phpBB dan kom ik uit op de volgende site: http://www.wp-united.com/
WP-United glues together phpBB forums and WordPress blogs.

From simple single sign-on, to fully automatic template integrations, WP-United can help you create a fully-featured, compelling community site.

Visit the Features page, browse sample sites in the Gallery, or download WP-United and see for yourself!
Ik denk dat je daar eens moet gaan kijken. Het aanpassen van Wordpress is niet zo heel moeilijk als je de handleidingen maar nauwkeurig volgt ;)

Succes! :)

[ Voor 14% gewijzigd door MaNDaRK op 24-02-2010 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marty830
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Ja deze ben ik een tijd geleden als eens tegengekomen, maar was toen al lange tijd niet meer aangepast. Nu blijkbaar weer wel. Is ook niet terug te vinden bij de Wordpress plug-ins. Toch bedankt! ;)