Toon posts:

video-geluid set

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een leuke set bedacht maar ik weet niet of dit allemaal gaat werken.

Luidsprekers: 2x Kef C7 http://www.kef.com/gb/loudspeakers/C-Series/C7
Versterker: Teac CR-H500NT http://www.foka.nl/site/t...enden&number_of_uploads=0
Wij hebben al een PS3 en een 42 inch LCD-TV met hdmi aansluiting
Wat is het slimst?(wij willen dus films afspelen op de ps3 en het geluid van de speakers)
Wat voor kabels zijn wij nodig voor de
versterker ->speakers
PS3-> versterker
PS3-> TV

Afbeeldingslocatie: http://i48.tinypic.com/2w3x6jp.png

Groeten is niet nodig.

[ Voor 1% gewijzigd door FeaR op 24-02-2010 12:36 ]

• Tha Ra
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 02-02 18:40
De kabels die je nodig hebt:
2 stukken speakerssnoer (gewoon van een rol) om de speakers aan de versterker te hangen.
een HDMI-kabel om je PS3 aan je tv te hangen
een stereo male naar female tulp-kabel om je PS3 aan je versterker te hangen (de ene kant gewoon in de versterker prikken en de andere kant aan de rode en witte tulp van je PS3's multi AV-out kabel aansluiten
Het maakt in principe weinig uit waar je alles neer zet, zowel een HDMI- als en audiokabel kan zo'n afstand makkelijk overbruggen. Maar wat is het probleem om de versterker gewoon bij je tv te zetten, dat scheelt heel wat lengte in kabels.

• Meelobee
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:37

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Waarom neem je niet een receiver met HMDI ondersteuning?

Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black

Verwijderd

Topicstarter
Meelobee schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 13:55:
Waarom neem je niet een receiver met HMDI ondersteuning?
Je bedoelt dat je met de versterker ook films kan kijken zodat de ps3 niet nodig is?
Wij hebben al een PS3 voor films en games dus het zou zonde zijn als we gaan investeren in de versterker.

Verwijderd

Topicstarter
Tha Ra schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 13:05:
De kabels die je nodig hebt:
2 stukken speakerssnoer (gewoon van een rol) om de speakers aan de versterker te hangen.
een HDMI-kabel om je PS3 aan je tv te hangen
een stereo male naar female tulp-kabel om je PS3 aan je versterker te hangen (de ene kant gewoon in de versterker prikken en de andere kant aan de rode en witte tulp van je PS3's multi AV-out kabel aansluiten
Het maakt in principe weinig uit waar je alles neer zet, zowel een HDMI- als en audiokabel kan zo'n afstand makkelijk overbruggen. Maar wat is het probleem om de versterker gewoon bij je tv te zetten, dat scheelt heel wat lengte in kabels.
Afbeeldingslocatie: http://i46.tinypic.com/2poa8et.jpg
waar moet ik die stereo male naar female tulp-kabel in steken?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 24-02-2010 16:29 ]

• Roobje
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 25-08-2025
aan je AV multi kabel die bij je PS3 zit

is optical geen oplossing??

[ Voor 27% gewijzigd door Roobje op 24-02-2010 14:30 ]

Verwijderd

Topicstarter
Wat levert de beste geluidskwaliteit?
stereo male naar female tulp-kabel
of optical?
Kan je ook de link naar de kabel erbij posten?

Omschrijving: Teac CR-H500NT black

o CD playback (CD-DA, CD-R/RW, MP3, WMA)
o Minimum 40W + 40W (6 ohms, 1kHz, 0.5%THD)
o Total Harmonic Distortion: 0.03%
o Frequency Response: 20-60kHz
o Signal-to-Noise Ratio: 78dB (Phono), 91dB (Line)
o Stere
o Internet Radio/AM/FM Tuner
o Ethernet Port: x 1 (10Base-T)
o Wireless LAN (IEEE802.11b/g). Antenna included
o iPod Digital Direct Audio Input
o Streaming audio capable from PC in WAVE/WAV, WMA and MP3 formats (Wired & wireless)
o Magnetic phono input
o Analog Audio: In x 3, Out x 1
o Subwoofer Pre-out: x 1
o USB Port: x 1 (MP3/WMA Encoding/Decoding)
o Binding-post Speaker Terminals
o 6,3 mm Headphone Jack
o Dimension, Weight: 11-7/16"(W) x 4-7/16"(H) x 13-5/16"(D), 12.4 lbs

Other:
o Remote control
o Preset Memory: 30 AM, 30 FM
o Programmed Play: 30 Tracks
o Repeat Play: 1, All
o Shuffle Play: Yes
o Encoding and Decoding: MP3, WMA
o Timer Function: Daily (On/Off)
o Timer Recording to USB Memory (Once, Daily)
o Display: Dimmable Dot-matrix Fluorescent

• Mistacal
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 16:14
Waarom specifiek voor de Teac gaan? Voor 600 euro heb je wel meer opties toch?

Optisch is beter dan cinch mits je dolby wilt ;)

__/`\__/`\__

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 04-02 11:15

FeaR

In GoT we trust

En Dolby is ook een heel grote meerwaarde in een 2.0 set-up...
Gewoon voor een goede stereoversterker gaan en dan de audio-out van de tv gebruiken. Die van de PS3 kan ook gebruikt worden, maar er zit niet echt meerwaarde in aangezien het uiteindelijk toch altijd 2.0 is. Maar voor 600 euro zijn er wel (veel) betere stereoversterkers te vinden inderdaad....

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Verwijderd

Topicstarter
wat voor stereoversterkers moet het dan worden?

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 04-02 11:15

FeaR

In GoT we trust

Verwijderd schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 15:44:
wat voor stereoversterkers moet het dan worden?
Nee, andersom: waarom heb jij specifiek voor dit model (en de speakers) gekozen? Heb je de combinatie wel eens in het echt gehoord of koop je dit puur op specificaties? Want dat is dus echt not-done aangezien je dan niet weet of de sound van KEF plus die specifieke versterker een mooie sound geeft.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Verwijderd

Topicstarter
ik ben naar een hifi zaak geweest en daar hebben ze mij de F28 van celestion laten horen met de Teac versterker. De F28 klonken goed maar zagen er niet mooi uit. Ik heb toen het een en het ander gezocht en kwam uit op de Kef C7. De versterker heeft alles wat ik nodig.

Wat zou een beter alternatief versterker zijn?

• Meelobee
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:37

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Verwijderd schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 14:03:
[...]

Je bedoelt dat je met de versterker ook films kan kijken zodat de ps3 niet nodig is?
Wij hebben al een PS3 voor films en games dus het zou zonde zijn als we gaan investeren in de versterker.
Nee ik bedoel dat je de PS3 dan met 1 HDMI kabel aan de receiver kan aansluiten en de receiver vervolgens met 1 kabel op de TV. Geen gehannes met optical en/of AUX kabels.
Zeker voor de prijsklasse waarin je zoekt kan je dan heel wat moois vinden. Ik zou me zeker niet blind staren op die TEAC enkel omdat je die al beluisterd hebt.

Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black

• Mistacal
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 16:14
Aangezien je films wilt gaan kijken en op je plaatje genoeg ruimte hebt voor een surround zou ik persoonlijk geen stereo versterker pakken. Als je echt veel films kijkt dan is dolby echt een must.

Zo te zien heb je een budget van een kleine 1000 euro (versterker en speakers). Voor dit geld heb je echt wel iets mooiers. Als je maar een enkele versterker hebt gehoord zou ik me daar niet te veel aan vast houden.

Een jamo s606 surround set (wat zeker niet onverdienstelijk klinkt) heb je voor 440 euro. Dan hou je nog een 500 euro over voor je versterker. Een denon AVR1909 is een erg mooi vind ik zelf. Of dit samen klinkt weet ik niet maar wat ik wel weet is dat er gigantisch veel mogelijkheden zijn qua samenstellingen. Niet klakkeloos voor 1 ding gaan.

Het feit dat je versterker niet bij je tv staat is geen enkel punt want met de juiste versterker hoef je maar 1 kabel naar je tv te doen :)

__/`\__/`\__

Pagina: 1