Hey mensen, ik ben bezig met een SQL statment en ik kom er even helemaal niet uit.
Heb al gegoogled op mogelijkheden om mn statement klaar te maken, maar ik kom steeds uit op oplossingen die voor mij niet werken, JOIN/Inner Join, subquery's. Ik ben eventjes kwijt hoe ik het moet doen.
Probleem:
Ik heb een tabel met daarin meetwaarden, tellingen ed.
Deze worden allemaal bij elkaar opgeslagen door ongeveer dit:
"Tagname" | "TimeStamp" | "Value"
Nu ben ik bezig om een telling op te halen. Ik wil tussen 2 tijden weten hoeveel deze telling is veranderd.
Dit werkt verder wel:
Nu ben ik opzoek naar een manier om 4 verschillende van deze resultaten op te tellen.
Dus 4 keer deze query uitvoeren voor bijvoorbeeld:
Tagname = "Tagname1" / "Tagname2" / "Tagname3" / "Tagname4"
En deze optellen, maar ik krijg het niet voor elkaar.
Voornamelijk omdat het uit dezelfde tabel komt en de kolomnamen dus elke keer hetzelfde zijn.
Wie kan mij hier mee opweg helpen?
Heb al gegoogled op mogelijkheden om mn statement klaar te maken, maar ik kom steeds uit op oplossingen die voor mij niet werken, JOIN/Inner Join, subquery's. Ik ben eventjes kwijt hoe ik het moet doen.
Probleem:
Ik heb een tabel met daarin meetwaarden, tellingen ed.
Deze worden allemaal bij elkaar opgeslagen door ongeveer dit:
"Tagname" | "TimeStamp" | "Value"
Nu ben ik bezig om een telling op te halen. Ik wil tussen 2 tijden weten hoeveel deze telling is veranderd.
Dit werkt verder wel:
code:
1
2
3
| SELECT MAX(ihR.Value) - MIN(ihRawData.Value) as "TagValue" FROM ihR WHERE (ihR.TimeStamp >= {StartDateTime?}) AND (ihR.TimeStamp <= {EndDateTime?}) AND (ihRawData.Tagname = {Tagname?} ) |
Nu ben ik opzoek naar een manier om 4 verschillende van deze resultaten op te tellen.
Dus 4 keer deze query uitvoeren voor bijvoorbeeld:
Tagname = "Tagname1" / "Tagname2" / "Tagname3" / "Tagname4"
En deze optellen, maar ik krijg het niet voor elkaar.
Voornamelijk omdat het uit dezelfde tabel komt en de kolomnamen dus elke keer hetzelfde zijn.
Wie kan mij hier mee opweg helpen?