Laptop: MSI megabook L710. Met <dual boot> keuze uit Win XP Home (C:/) of Win 2000 Pro (D:/). Voorheen geen enkel probleem. Echter: Win 2000 gecrashed. Helaas was er geen andere keuze dan D:/ formateren en Win 2000 daarna opnieuw installeren. Gedaan en het lijkt nu weer in orde want Win 2000 geheel functioneel. Dan bij keuze voor Win XP: inlaadfout 3, blue screen met foutmelding:
stop 0x0000007E (0xC0000005, 0x805DEA7A, 0xF78AA578, 0xF78AA274).
boot.ini :
[boot loader]
timeout=30
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(2)\WINDOWS
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(2)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Home Edition" /noexecute=optin /fastdetect
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(3)\WINNT="Microsoft Windows 2000 Professional" /fastdetect
Bij uitschakelen van DEP ( /noexecute=alwaysoff) : geen verbetering.
Bij opstarten zonder LAN-verbinding : geen verbetering.
Aangebrachte wijzigingen voor herinstall van Win 2000: Ram 2x 512Mb vervangen door 2x 1Gb
.
Win 2000 alleen nodig voor mijn werk i.v.m. 3D tekenprogramma (werkt helaas alleen op NT platform).
Win XP voor al het andere (email, tekst verw.,beeld bew., audio-video, geen games, etc).
In de <Verkenner> van Win 2000 is Win XP (C:/) wel geheel zictbaar en toegangkelijk.
Ik ben geen expert doch normaal bij foutmeldingen kom ik er wel uit. Nu dus niet
De rescuedisk van MSI geeft als enige optie een format en herinstallatie naar fabrieksinstellingen. Daar word ik direct 10 jaar ouder van en wil dat dus niet (+ dagen werk alles opnieuw inzetten
)
Help, wat kan/moet ik doen om mijn (werk)notebook weer in orde te krijgen?
Welke info moet ik hier nog aanleveren voor probleem oplossing.
Sorry voor het lange verhaal. Dank voor advies
stop 0x0000007E (0xC0000005, 0x805DEA7A, 0xF78AA578, 0xF78AA274).
boot.ini :
[boot loader]
timeout=30
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(2)\WINDOWS
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(2)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Home Edition" /noexecute=optin /fastdetect
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(3)\WINNT="Microsoft Windows 2000 Professional" /fastdetect
Bij uitschakelen van DEP ( /noexecute=alwaysoff) : geen verbetering.
Bij opstarten zonder LAN-verbinding : geen verbetering.
Aangebrachte wijzigingen voor herinstall van Win 2000: Ram 2x 512Mb vervangen door 2x 1Gb
.
Win 2000 alleen nodig voor mijn werk i.v.m. 3D tekenprogramma (werkt helaas alleen op NT platform).
Win XP voor al het andere (email, tekst verw.,beeld bew., audio-video, geen games, etc).
In de <Verkenner> van Win 2000 is Win XP (C:/) wel geheel zictbaar en toegangkelijk.
Ik ben geen expert doch normaal bij foutmeldingen kom ik er wel uit. Nu dus niet
De rescuedisk van MSI geeft als enige optie een format en herinstallatie naar fabrieksinstellingen. Daar word ik direct 10 jaar ouder van en wil dat dus niet (+ dagen werk alles opnieuw inzetten
Help, wat kan/moet ik doen om mijn (werk)notebook weer in orde te krijgen?
Welke info moet ik hier nog aanleveren voor probleem oplossing.
Sorry voor het lange verhaal. Dank voor advies