Toon posts:

Nieuwe videokaart of werkgeheugen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een oude computer overgenomen, maar nu wil ik graag spellen zoals
Silkroad, The godfather en gta san andreas op een normale snelheid spelen dus niet dat het spel telkens lang moet laden als ik bijvoorbeeld in een nieuwe level kom of dat het heel langzaam gaat lopen als er veel gebeurt in een spel.

Dit is de hardware van mijn pc:

AMD Athlon XP 1800+ Kloksnelheid 1.49 GHz
512 MB (PC2700 DDR SDRAM)
NVIDIA GeForce FX 5200 (128 MB)

Dus ik wil een nieuwe videokaart of nieuw werkgeheugen kopen maar ik weet niet
wat het beste is voor mijn computer, ik hoop dat jullie me kunnen helpen

• BitchCrew
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 07-01 21:32
ik weet het niet vanbuiten, maar ik vrees dat je daarmee niet ver zal graken.

ik zou zeggen dat het veel te oud is die pc.

• Dnomaid
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-02 09:58
Ik vrees ook dat een upgrade je hier niet veel vooruit zal helpen.
Je kan met weinig geld een mooi budgetsysteem in elkaar zetten, of je kan proberen een tweedehands setje op de kop te tikken.

• wasted247
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19-12-2025
Heeft idd niet zo heel veel zin daar nog in te investeren, of het moet absoluut niet mogelijk zijn aan iets anders te komen, maar hoeveel ram je hier ook bij prikt, de CPU en chipset ed blijft traag...

• R3veNG
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 03-05-2021

R3veNG

Undercover Belg

Alledrie de onderdelen die je opsomt zijn zo zwaar verouderd, dat ik zou aanraden geen enkele euro meer te investeren in die pc.. Je spaart beter wat en haal jezelf dan een nieuw pc'tje. Heb je veel meer aan en kost je op termijn minder voor veel meer plezier.

CoC: MISSeR | Steam: r3veng

Verwijderd

http://cyri.systemrequirementslab.com/CYRI/intro.aspx

Kijk hier welke spellen je kan spelen.

Verwijderd

Topicstarter
maar stel dat ik deze videokaart erin wil zetten

pricewatch: Club3D 6200 AGP 256MB

dat moet mijn pc toch wel aan kunnen?

• mhindrik
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11-02 08:45
Ik sluit mij bij aan dat je PC toe is aan vervanging, maar waarom zou je iets nieuw kopen terwijl er zoveel moois in de V&A staat?

http://tweakers.net/aanbo...laats=&maxPrice=0&x=0&y=0

Als je dan zo'n 6800 in je PC prikte dan vormt je CPU een bottleneck, als je die op magische wijze een nieuwe weet te krijgen, wat is dat socket 754 of socket A, dan heb je nog veel te weinig geheugen.

Nou weet ik niet voor hoeveel je deze PC gekocht heb, als het meer dan 50 euro is dan is het veel, maar voor een budget tot 500 euro kan je al dit moois krijgen :

http://tweakers.net/aanbo...ield=prijs&orderSort=desc

Alle vragen hebben een antwoord

• Aganim
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21:54

Aganim

I have a cunning plan..

Je PC kan het wel aan, maar veel sneller zal hij er niet van worden. Je bottleneck zijn gewoon de processor en de hoeveelheid werkgeheugen.

Persoonlijk zou ik ook hard gaan sparen voor een nieuw systeem, daar heb je veel meer aan dan hier nog geld in te steken. Er komt gewoon een moment waarop een systeem gewoon op is.

edit:
Ik sluit me aan bij mhindrik, ben weer eens te traag.

[ Voor 9% gewijzigd door Aganim op 24-02-2010 13:08 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:06

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ja, dat kan zeker, maar kijk eens in benchmarks naar het verschil tussen FX5200 en 6200. Kijk vervolgens welke andere AGP kaarten je (tweedehands) kunt kopen en en wat daar de performance van is. Voor minder geld dan wat je voorstelt uit te geven aan de 6200 zou je een mooie Gf4Ti4200 *en* 1GB RAM erbij kunnen kopen...

Verdiep je maw eens wat meer in de materie. Kijk ook op jouw PC wat concreet de bottleneck is, bijvoorbeeld door bij te houden wat de RAM usage is tijdens het spelen van je spellen (tip: Windows Task Manager).

IMHO zou ik idd max EUR 30 nog aan dit systeem uitgeven, en dan idd een Gf4Ti-reeks GPU en 1GB extra RAM nemen (2x 512MB of 1x 1GB PC2700 of PC3200), en verder de CPU OCen naar 1866MHz. Dat geeft je een verschil als dag en nacht in de spellen die je noemt. Is dat nog niet genoeg? Overweeg dan een heel nieuw systeem, want hier valt inderdaad weinig eer nog aan te behalen.

Edit:
Ter toelichting, ik heb laatst een XP 1800+ overclocked naar 166MHz FSB, met 1.5GB RAM en een Gf4Ti4200 aan m'n schoonbroertje gedoneerd. Daar draait hij zeer acceptabel CoD2 op op 1280x1024 (native reso van z'n monitor). Ik heb eerder op dat systeem GTA-SA gespeeld. Ging ook redelijk. Dus het kan wel degelijk.

[ Voor 15% gewijzigd door dion_b op 24-02-2010 13:11 ]

Oslik blyat! Oslik!

• A Lurker
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 18-02 13:42
Ik sluit me helemaal aan bij Dion. Daar kan ik nog aan toevoegen dat ik met zekerheid durf te zeggen dat die 512MB te weinig is. Als jij GTA start zit dat al vol, en dat kan plotselingen schokken veroorzaken tijdens het spelen. Meer dan 1GB is misschien nog wel aan te raden maar meer dan 1.5GB gaat je echt niet verder helpen. 1.5GB is ook alleen maar te doen als je 4 slots hebt, heb je maar 2 slots dan zit je vast aan 2x 512MB.

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor jullie reacties,

maar zo'n Gf4Ti4200 waar zou ik die op de kop kunnen tikken?

Verwijderd

Je zou het hier kunnen probreren? :P

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 24-02-2010 16:04 ]

• Dharion
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14-11-2025

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:06

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Nou, kijk anders eens gewoon op Vraag & Aanbod:
http://www.tweakers.net/aanbod

Vanochtend zag ik nog een Gf4Ti4200 voor EUR 10 en een 1GB PC3200 DIMM voor EUR 18 aangeboden worden :z

Sowieso klinkklare onzin om nog nieuwe onderdelen in zo'n oude bak te zetten, wat je nu nog nieuw koopt dat daarin gaat zijn laatste restjes prut die jarenlang onverkocht hebben gelegen.

Edit:
Uitzondering zijn dan idd de Radeon HD4xxx-series AGP kaarten, maar die zijn overkill voor de rest van het systeem dus ook onzinnig. Als je zoveel geld erin gaat stoppen, gewoon een nieuw(ere) bak kopen :o

[ Voor 22% gewijzigd door dion_b op 24-02-2010 17:43 ]

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1