Ik weet niet precies hoe ik het omschrijven moet maar sinds een paar weken is elke video playback heel donker en zie ik dat automatisch het beeld donkerder of lichter wordt en dan met name aan de randen. Het lijkt erop dat iets probeert te compenseren voor overbelichting met als resultaat dat het beeld te donker is. Dit is met name irritant wanneer je naar nacht scenes zit te kijken zoals bij 24 momenteel waarin alles in het donker afspeelt (behalve binnen natuurlijk
)
Mijn setup is win 7 ultimate, vlc player met ffd tryouts en de laatste ati 10.2 drivers via hdmi naar een sony 40"
Het beeld van mijn pc zelf is prima en momenteel erg licht aangezien ik de brightness op max heb gezet op mijn tv. Het probleem doet zich ook voor met media player classic. Ik kan de brightness wel verhogen in vlc player maar het resultaat is dan alleen dat het beeld grainy en dof wordt.
Hardware:
Samsung Spinpoint F1 S-ATA - 500 Go - 16 Mo
G.Skill Kit Extreme2 2 x 2 Go PC8500 PK
AMD Athlon II X2 250
Gigabyte GA-MA780G-UD3H (integrated ATI HD3200)
Is dit een verschijnsel dat bekend is bij iemand en if so.. is het hardware of software related? ik vermoed zelf dat het door de grafische kaart komt aangezien het probleem begon zonder dat er nieuwe software of patches gekomen waren.
Het is wat lastig te testen aangezien het mijn enige kaart met hdmi aansluiting is en google blijft erg stil.
Mijn setup is win 7 ultimate, vlc player met ffd tryouts en de laatste ati 10.2 drivers via hdmi naar een sony 40"
Het beeld van mijn pc zelf is prima en momenteel erg licht aangezien ik de brightness op max heb gezet op mijn tv. Het probleem doet zich ook voor met media player classic. Ik kan de brightness wel verhogen in vlc player maar het resultaat is dan alleen dat het beeld grainy en dof wordt.
Hardware:
Samsung Spinpoint F1 S-ATA - 500 Go - 16 Mo
G.Skill Kit Extreme2 2 x 2 Go PC8500 PK
AMD Athlon II X2 250
Gigabyte GA-MA780G-UD3H (integrated ATI HD3200)
Is dit een verschijnsel dat bekend is bij iemand en if so.. is het hardware of software related? ik vermoed zelf dat het door de grafische kaart komt aangezien het probleem begon zonder dat er nieuwe software of patches gekomen waren.
Het is wat lastig te testen aangezien het mijn enige kaart met hdmi aansluiting is en google blijft erg stil.