HMDI video playback donker

Pagina: 1
Acties:

• Yokidrink
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-01 12:25
Ik weet niet precies hoe ik het omschrijven moet maar sinds een paar weken is elke video playback heel donker en zie ik dat automatisch het beeld donkerder of lichter wordt en dan met name aan de randen. Het lijkt erop dat iets probeert te compenseren voor overbelichting met als resultaat dat het beeld te donker is. Dit is met name irritant wanneer je naar nacht scenes zit te kijken zoals bij 24 momenteel waarin alles in het donker afspeelt (behalve binnen natuurlijk ;) )

Mijn setup is win 7 ultimate, vlc player met ffd tryouts en de laatste ati 10.2 drivers via hdmi naar een sony 40"
Het beeld van mijn pc zelf is prima en momenteel erg licht aangezien ik de brightness op max heb gezet op mijn tv. Het probleem doet zich ook voor met media player classic. Ik kan de brightness wel verhogen in vlc player maar het resultaat is dan alleen dat het beeld grainy en dof wordt.

Hardware:
Samsung Spinpoint F1 S-ATA - 500 Go - 16 Mo
G.Skill Kit Extreme2 2 x 2 Go PC8500 PK
AMD Athlon II X2 250
Gigabyte GA-MA780G-UD3H (integrated ATI HD3200)

Is dit een verschijnsel dat bekend is bij iemand en if so.. is het hardware of software related? ik vermoed zelf dat het door de grafische kaart komt aangezien het probleem begon zonder dat er nieuwe software of patches gekomen waren.
Het is wat lastig te testen aangezien het mijn enige kaart met hdmi aansluiting is en google blijft erg stil.

• BAS80
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-05-2025
Heb je ook al eens getest met een andere HDMI kabel?

Gamertag XBL: AltScarfaceNL Steam: 'Alt Scarface NL'

• Yokidrink
Ja ik heb 3 kabels geprobeerd, met hetzelfde resultaat

Ik zit te twijfelen of een dedicated grafische kaart minder problemen geeft. Aanvullend probleem dat ik heb vanaf het begin is dat het hdmi signaal verloren gaat wanneer ik de tv switch naar een ander output. ik moet dan de kabel er opnieuw indoen om weer beeld te krijgen. Dit is een probleem dat met v9 van ATI drivers vorig jaar verholpen had moeten zijn maar helaas... niet bij mij. I
k vermoed dus dat die onboard niet zo lekker is en ik heb net zitten kijken naar dit kaartje Gigabyte R455D3-512I die in principe een goede vervanging zou moeten zijn (4550 series)

• BAS80
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-05-2025
Dan zou ik persoonlijk eerst onderzoeken of het harware/software of driver gerelateerd is voordat ik centen aan een nieuwe kaart uitgeef. Voor het zelfde geld krijg je dezelfde problemen. Mischien 3rd party software die roet in het eten gooit zoals b.v. extra codecs of VLC of Winamp.
Persoonlijk zou ik eerst even proberen met een schone os installatie. Bijvoorbeeld eventjes een 2 de test os ernaast gooien. op een 20gig partitie ofzo...
heb je ook gekeken naar de firmware en de rest van je drivers van je moederboard? Nieuwe video drivers en oude firmware kan ook roet in het eten gooien.
Geluk!

Gamertag XBL: AltScarfaceNL Steam: 'Alt Scarface NL'

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20-02 15:25

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Zet alle dynamische contrast zaken eens uit in zowel je TV als in je Ati Catalyst Control center.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• Yokidrink
@BAS
Alle codec verwijderd en alleen vlc/ffdshow tryouts nu (geen verschil met alleen vlc player btw)
Wbt firmware, ik heb geen nieuwere gevonden dan die er nu op zitten maar zal het nog eens checken vanavond
Nieuw OS, mja is een idee maar er draait geen nieuwe software op die htpc aangezien ik hem puur als htpc gebruik en niets anders

@question mark
dynamische contrast is uit op de tv. In CCC heb ik die optie niet kunnen vinden maar ook hier zal ik vanavond even naar kijken
Pagina: 1