Verwijderd

Topicstarter
Volgens mijn eerste bevindingen kan ASUS OPLAY (FW 1.21) geen Video TS afspelen.
Klopt dat?
Overigens prima product voor zo een lage prijs!

Verwijderd

En waarom past dat niet in het bestaande Asus O!Play FULL-HD Media Streamer topic?

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:28

lier

MikroTik nerd

Volgens deze productreview moet het wel kunnen...had je die zelf (ook) al gevonden ?

Eerst het probleem, dan de oplossing

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14:14

Umbrah

The Incredible MapMan

Video TS is een directory die je vind op DVD's. Wat je waarschijnlijk bedoelt zijn .VOB bestanden: de daadwerkelijke video die in die directory staat.

De Asus OPlay kan die bestanden afspelen; mits er een geschikte videostream in zit. Over het algemeen staat er mpeg2 in VOB bestanden, met een of meer audiobronnen (in mp3, AC3 of DTS), en een of meer ondertitelingen in de vorm van videomaskers (dus niet tekst). Geluid en beeld doet hij perfect, ondertiteling bij mijn weten niet (of je moet ergens SRT's vandaan kunnen halen).

Geloof overigens dat hij over z'n nek gaat als er GEEN mpeg2, maar bijvoorbeeld h264 in die VOB staat, je hebt van die apen die dat leuk vinden. Dan speelst VLC bijvoorbeeld hem wel perfect af, maar een DVD speler of mediatank gaat op z'n bek. Officiëel dient een VOB mpeg1 of mpeg2 video aan boord te hebben, niet meer, niet minder.

Overigens: VOB ondersteunt standaard ook een vorm van DRM/kopiëerbescherming. Dat speelt de oPlay (natuurlijk) ook niet af.

Situatieschets: je hebt je eigen, legale DVD, en je denkt: ik zet die op mijn NAS/OPlay, door "gewoon" de VideoTS dir te kopiëren.

Dit gaat niet werken. Dat wil die man in Hollywood niet. Officieel mag je je eigen DVD niet kopiëren voor thuisgebruik, omdat je daarbij de kopiëerbescherming ongedaan moet maken. Dit is echter nogal in conflict met de thuiskopie regelgeving: ik heb zelf wel al mijn films geript naar mijn NAS, zodat ik overal in huis ze kan bekijken, zonder dat ik mijn schijfjeskast moet plunderen. Overigens: sommige films heb ik niet geript, maar gedownload met de gedachte: hetzelfde resultaat, minder werk.