Toon posts:

Error bij opstarten: Detect devices done, no devices found

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heren,

Graag jullie gewaardeerde input betr het volgende:
Bij het opstarten van mijn PC (bios fase), krijg ik de melding "Detect devices done, no devices found". Vervolgens ratelt de pc door en wordt windows gestart. Alles werkt prima.

Ik denk dat deze melding wordt veroorzaakt door de 2de harde schijf die ik heb geinstalleerd (raid0).
Als leek heb ik een SATA kabeltje gekocht, de hd in de pc vastgezet, aangesloten op een reeds aanwezig stekkertje die aan dezelfde kabel zit waaraan mijn 1ste harddisk vastzit en vervolgens het sata-kabeltje van mijn 2de harddisk aangesloten op mijn mobo.
Het lukt mij niet om mijn screenshots in deze mail te zetten, maar op mijn Gigabyte GA-EX58-UD3R zitten drie blauwe en 1 wit blokje bedoeld voor harde schjven (tenminste dat denk ik). Het SATA-kabeltje van de eeds aanwezige eerste harde schijf verdwijnt in een blauw blokje (SATA2_1/SATA2_0) van de mobo. Het SATA-kabeltje van de 2de harde schijf verdwijnt in het blauwe blokje (SATA2_5/SATA2_4).

Zoals ik al zei werkt mijn PC prima, maar bij het opstarten komt steeds de bovengenoemde melding.
Ik kan me voorstellen dat mijn uitleg moeilijk is, maar misschien is er een sleutelaar die dit probleem herkent en de oplossing weet.

Mijn PC:
GA-EX58-UD3R met FG bios
Intel i7-920 processor met 6GB geheugen
2x Samsung F3 Spinpoint 1TB (in raid0, werkt prima)
ATI HD5770
Windows7 64-bit

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Zie de specs van je mainboard mbt storage interface:

South Bridge:
6 x SATA 3Gb/s connectors (SATA2_0, SATA2_1, SATA2_2, SATA2_3, SATA2_4, SATA2_5) supporting up to 6 SATA 3Gb/s devices
Support for SATA RAID 0, RAID 1, RAID 5, and RAID 10

GIGABYTE SATA2 chip:
1 x IDE connector supporting ATA-133/100/66/33 and up to 2 IDE devices
2x SATA 3Gb/s connectors (GSATA2_0, GSATA2_1) supporting up to 2 SATA 3Gb/s devices
Support for SATA RAID 0, RAID 1 and JBOD

Je hebt dus twee aparte controllers die allebei bij het opstarten scannen naar aangesloten apparaten. Blijkbaar hangt er aan de tweede niks waardoor je die melding krijgt. Eventueel zou je 'm dus kunnen uitschakelen, maar soms kun je ook alleen de bios van de betreffende controller uitschakelen, waardoor de controller nog wel werkt voor extra opslag, maar niet meer om van te booten omdat de bios niet aangesproken wordt tijdens de start van de pc.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt Nielson, klinkt logisch.

Ik ga kijken waar in de bios ik deze controller kan uitschakelen.

Verwijderd

Een plaatje wordt weergegeven door screenshots eerst in http://www.tinypic.com te zetten en dan de link van het plaatje in het schermpje van het vierkantje boven het intypscherm te plakken. Die optie heet: Voeg een afbeelding toe en die optie is het vijfde plaatje van rechts.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 24-02-2010 19:14 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt gol, precies wat ik zocht.

Wat mij betreft: TOPIC GESLOTEN.

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://i48.tinypic.com/2jhz7r.jpg
Verwijderd schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 09:53:
Bedankt gol, precies wat ik zocht.

Wat mij betreft: TOPIC GESLOTEN.
:o
???
Bedankt Nielson is waarschijnlijk meer op zijn plaats.

:?

:Y

[ Voor 72% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2010 10:46 ]

Pagina: 1