[server 2008] netwerk config fout na sysprep

Pagina: 1
Acties:

• rajackar
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-01 10:05

rajackar

Blood Minister

Topicstarter
Beste mede tweakers,

De afgelopen dagen zit ik met een vreemd probleem.
Ik heb een server 2008 fysieke machine die ik aan het inrichten ben als XenApp 5 server. Alles is goed gegaan totaan het moment dat ik besloote te gaan dupliceren.
Namelijk na het syspreppen en het dupliceren heeft de nieuwe machine problemen met de netwerk configuratie. Dat wil zeggen, Bij het opkomen heeft hij een link local adres (169.254.x.x) maar wel de juiste dns servers.
Als ik in de ip4 properties kijk staat daar wel het juiste ip adres maar niet de gateway.
Na invullen van de juiste gegevens en een dosis geduld wordt de juiste configuratie actief en lijkt de server te werken.

Om het originele image niet te veranderen is de server gedupliceerd, zonder netwerk opgestart en daarna netjes geprept met XenAppPrep en sysprep (oobe & generalize)
Zoeken op internet levert wel wat hits op van mensen met soortgelijke problemen maar oplossingen heb ik nog niet kunnen vinden.
Ook heb ik hetzelfde wel eens in een VM gezien maar daarbij was het uitzetten van de vnic en een nieuwe toevoegen met de jusite config een prima workaround.
Ik hoop dat iemand weet hoe ik dit op kan lossen.

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5