BBG-samenstellers: feedback, tips&tricks nieuwe wenslijst

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Topicstarter
Als ik de feedback bij onze aankondiging zo lees zijn de nieuwe wenslijsten volgens een aantal mensen juist een drama voor BBG-samenstellers.

Ik ben benieuwd of jullie daar allemaal zo over denken en/of jullie wel alle nuttige features hebben gevonden.

Hier een copy&paste van een reactie van in die .plan:
Je kan op ruwweg twee plekken producten aan een lijst toevoegen:
  • Bij het product zelf
    Hier kan je de keuze-stap voor de benodigde lijst overigens overslaan. Als je namelijk een wenlijst 'actief' maakt (kan je bij de wijzig-pagina en bij de bestelkosten-weergave instellen) wordt die gelijk voor-geselecteerd.
  • In de betreffende wijzig-pagina van de wenlijst.
    Hier zit nu dezelfde quick-search functionaliteit in als die je van de pricewatch-index kent, kortom domweg de belangrijkste delen van de naam in het productnaam-veld intypen levert je waarschijnlijk al het goede product op (wel even de goede versie nog even highlighten). Zonder dat je helemaal het ID, de EAN of de SKU op moet zoeken (maar als je die toch al hebt, mag dat uiteraard ook).
Hoewel het verwijderen van producten nu nog wat omslachtig werkt zijn we aan het kijken in hoeverre we de verwijder-knop direct aan kunnen bieden, zonder verzeild te raken in de omgekeerde discussie; 'Ik heb net een product/lijst per ongeluk weggegooid, hoe krijg ik die nu terug?!'.

Afgezien daarvan is de 'buiten gebruik'-functionaliteit, imho, wel handig te gebruiken als je een systeem aan het samenstellen bent. Je kan het gebruiken om enkele keuze-opties van interessante producten toe te voegen. Bijvoorbeeld twee verschillende processoren en/of een paar verschillende koelers.
Zowel in de wijzig- als in de bestelkosten-weergave kan je dan door die producten 'buiten gebruik' te stellen spelen met welke combinatie je precies het interessantst vindt voor de totaalprijs (aantal op 0 zetten kan trouwens ook). En dan hoef je ze pas compleet te verwijderen als je tevreden bent met je lijst (en dat is dan op de wijzig-pagina nog maar 1 handeling, want die had je dan toch al buiten gebruik staan :P )

Je kan nu ook nu nog steeds triviaal een wenslijst van een ander kopieren en aanpassen, maar nu raak je dan niet je eigen wenslijst(en) kwijt. Hetzelfde geldt voor zelf meerdere versies onafhankelijk uitwerken.

De RML-maak-link zit overigens (nu nog?) een beetje verborgen onderaan de wijzig-weergave.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 03-10 12:20

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Laat ik voorop stellen dat ik zeer te spreken ben over de extra functionaliteit. Het maken maken van aparte wenslijsten is altijd al een wens geweest (pun intended, badum tssh).

Wat op het moment tegenstaat is dat de extra functionaliteit ook omslachtig werkt. Er zijn extra mouseclicks nodig om hetzelfde resultaat te krijgen en voor de BBG-actieveling is dat het lastig om 'even snel' een lijstje voor iemand samen te stellen.

De RML knop zou inderdaad prominenter aanwezig moeten zijn, zoals ik in LD ook al stelde ([feat] Wenslijst extra RML button). Daarnaast zou het makkelijk zijn als producten vanuit de PW direct in je eigen 'unsorted' lijst terecht zouden komen. Op die manier kun je snel vanuit de PW artikelen in je lijst gooien, die je later eventueel kan sorteren naar wenslijst of inventaris. Die 'oude' winkelmandbutton, waarmee je een artikel direct in je winkelmand gooide met daarbij een kleine pop-up, maakt e de workflow nou juist lekker soepel.

[ Voor 11% gewijzigd door Edmin op 24-02-2010 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En het verwijderen van producten uit je wenslijsten is ook omslachtig. Dan moet je eerst de lijst aanpassen en dan kan je dingen verwijderen. Het liefst wil ik direct controle over de de lijst die ik invoer.

Zo ging het: PW, producten in lijst gooien en weg gooien/toevoegen waar nodig, RML, lijst posten. Voor wijzigingen: Lijst in laden, nieuwe producten er in gooien, oude er uit gooien, RML, posten. Nu moet ik veel meer heen en weer switchen van de PW naar mijn lijst met het toevoegen en verwijderen.

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 24-02-2010 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Idd. Bij het bekijken van een wenslijst staat achter het product een icoon met een hartje (Toevoegen aan wenslijst of inventaris). Die knop zou eigenlijk een 'Verwijderbutton' moeten zijn. Ik heb het product toch al in mijn wenslijst, waarom zou ik het nog een keer aan mijn wenslijst willen toevoegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 10:19:
En het verwijderen van producten uit je wenslijsten is ook omslachtig. Dan moet je eerst de lijst aanpassen en dan kan je dingen verwijderen. Het liefst wil ik direct controle over de de lijst die ik invoer.
Wat wij ons nog steeds op kantoor afvragen; Waarom wil je zo graag continu producten verwijderen?

Wil je ze verwijderen om te switchen tussen een product A en een B om te kijken welke gunstiger is voor de totaalprijs? Of heb je besloten dat A toch niet zo goed was en wil je nu B erin en heeft A geen toekomstige waarde meer voor je verdere uitzoekwerk?

Ik ga er van uit dat je beide redenen af en toe ervoor hebt, maar welke komt het meest voor?
Edmin schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 10:22:
Idd. Bij het bekijken van een wenslijst staat achter het product een icoon met een hartje (Toevoegen aan wenslijst of inventaris). Die knop zou eigenlijk een 'Verwijderbutton' moeten zijn. Ik heb het product toch al in mijn wenslijst, waarom zou ik het nog een keer aan mijn wenslijst willen toevoegen?
Dat is natuurlijk mede bedoeld voor als je uiteindelijk dat product uit je lijstje hebt gekocht en je 'm dus aan een inventaris toe kan voegen, om een lijst gedeeltelijk te kopieren en om consistent te blijven met de view die je bij andermans lijstjes hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vooral het 2e: De lijstjes worden namelijk constant gepost om over gesproken te worden. Daarna worden ze pas aangepast. Oh en het is vervelend als je een beter product spot dat je weer extra moet klikken om er een weg te mikken. Het gaat namelijk veel minder om het door switchen van producen om te vergelijken. Het gaat bijna altijd om het totaal beeld. Dat bekend veel meer dan puur vergelijken op prijs.

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 24-02-2010 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Dan zou ik de functie van die button veranderen. Nu krijg je weer een volledige lijst met opties naar welke lijst je hem wil sturen. Die functie kan prima onder de knop 'wijzigingen' gestopt worden. De volledigheid van de functie is mooi, maar daardoor is het allemaal erg omslachtig. Daarbij moet dus de knop 'verwijderen' toegevoegd worden.

Vergeet niet dat er voor een BBG'er eigenlijk helemaal geen sprake is van een 'wenslijst'. Ja, persoonlijk heb ik er wel één, maar bij het adviseren en samenstellen werk ik niet voor mezelf. Ik heb dus ook helemaal geen behoefte die producten direct te koppelen aan mijn wenslijst of inventaris. Ik wil gewoon een Q&D lijstje op kunnen stellen, waar ik snel en efficient met de inhoud kan spelen.

Daarbij komt dat ik ook geen extra handelingen wil hoeven uitvoeren om de beschikbaarheid bij shops te zien. Ook dat was een voordeel van de oude lijst. Onder je winkelmandje zag je direct waar de artikelen uit je lijst te koop waren en wat de prijs zou zijn. Nu kost ook dat weer extra handelingen.

Ik stel het op prijs dat je feedback vraagt, ACM, en ik wil ook echt niet zeurderig overkomen. Het is alleen wel zo dat wij op sommige dagen erg veel systemen samenstellen en dan worden kleine ergernissen al snel wat groter. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog een wens: Zou als je een link post, dus geen rml naar de lijst, er ook de naam van de lijst kunnen komen staan? Nu staat er gallery Reinman. Dat is denk ik de makkelijkste wens ;).

gallery: Reinman

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 24-02-2010 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Even die URL anders parsen :P
* Edmin denkt ook eens wat te weten.

Er zou dus moeten staan:
Wenslijst Reinman: BBG
?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou: Wenslijst:BBG 2(dat is de naam) zou al goed zijn. Opzich hoeft mijn naam er niet bij staan. Vind ik dan :p. Daarom zei ik ook dat dit de makkelijkste wens was, ik programmeer zelf ook he ;).

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 24-02-2010 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
En wat nou als Reinman hier een RML van plaatst en later de wenslijst veranderd of verwijderd dan werkt het knopje importeren niet meer of niet meer 'goed' of wel?

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Ik zal het toch nog even wat uitgebreider schetsen. Ik wilde net een vrij veel voorkomende handeling uitvoeren: hhet importeren van een lijst uit een BBG topic ([BBG aanschaf] Game- en high-end Gamesysteem januari 2010), dat door een user is gepost. Dit lijstje wil ik even aanpassen naar een imho iets betere configuratie d.m.v. het aanpassen van drie componenten.

oude situatie:
Klik 'importeren'
Zet vinkje achter te verwijderen product (3x)
Klik Bijwerken
Zoek vervangend product op, klik op winkelmandje (3x)
Klik op tab 'winkelmandje'
Klik 'RML genereren'
Copy - paste code in forumbericht.

Nieuwe situatie:
Optie 1, de lijst staat niet meer in de inventaris/wenslijst van de poster!
Klik 'Importeren'
Zet te verwijderen producten op 0 (3x)
Pas naam aan
Klik 'importeren'
Bericht verschijnt dat import succesvol was, klik 'uiteindelijke wenslijst'
Zoek vervangend product op, klik op winkelmandje, selecteer juiste wenslijst, klik op 'toevoegen'
Navigeer naar de wenslijsten en open de juiste wenslijst.
Klik 'wijzigen'
Klik 'RML-versie van deze lijst'

Optie 2, de lijst staat nog in de wenslijst/inventaris van de poster
Klik 'bekijk collectie'
Klik 'kopieer deze lijst', selecteer wenslijst, vul nieuwe naam in, klik 'toevoegen'
Klik 'wijzigen'
Klik 'buiten gebruik in inventaris' (3x)
Klik 'wijzigingen opslaan'
Zoek vervangend product op, klik op winkelmandje, selecteer juiste wenslijst, klik op 'toevoegen'
Navigeer naar de wenslijsten en open de juiste wenslijst.
Klik 'wijzigen'
Klik 'RML-versie van deze lijst'

Zie je het verschil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-08 22:42

Madrox

Oh, Pharaoh!

Precies. voor de BBG'ers is het een drama. Ed en Reiman verwoorden precies wat ik ook ervaar.

Call me stupid, maar ik kan niet eens vinden hoe ik een lijstje "actief" maak. Naast dat het voor ons omslachtig
werkt, vind ik het ook nog eens onduidelijk. Ik bedoel, meestal vind ik mijn weg wel op Internet. Maar nu
sta ik steeds voor verrassingen en raadsels.
•Bij het product zelf
Hier kan je de keuze-stap voor de benodigde lijst overigens overslaan. Als je namelijk een wenlijst 'actief' maakt (kan je bij de wijzig-pagina en bij de bestelkosten-weergave instellen) wordt die gelijk voor-geselecteerd.
Hoe heet dat dan, ik zie het niet 8)7
Hoewel het verwijderen van producten nu nog wat omslachtig werkt zijn we aan het kijken in hoeverre we de verwijder-knop direct aan kunnen bieden, zonder verzeild te raken in de omgekeerde discussie; 'Ik heb net een product/lijst per ongeluk weggegooid, hoe krijg ik die nu terug?!'.
Mijn idee:
Een vuilnisbak venster onder of naast de huidige wenslijst; klik je op "verwijder uit wenslijst" bij het produkt, verhuist dat produkt naar die vuilnisbak. Zo kan je meerder prokdukten "verhuizen", en natuurlijk..weer ongedaan maken vanuit de vuilnisbak. Bij de Vuilnisbak natuurlijk een knop "verwijder alles" .

Iedereen blij.

Nog mooier (zeker voor ons, BBGérs) zou ene drag en drop zijn.
Net toegevoegde artikel staat bovenaan, met een icoo/plaatje.
Daaronder je zelfgemaakt lijstjes: 4 kolommen bijv. En dan gewoon drag en drop :P
(weet eigenlijk niet of dat wel kan).

En natuurlijk zo flexibel mogelijk, zonder dat je eerst ergens op een knop moet drukken, eer je bij die functie komt
die je nodig hebt (zoals bijv. de huidige "verborgen" rml knop).

[ Voor 121% gewijzigd door Madrox op 24-02-2010 12:28 ]

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 03-10 13:44

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Voor het actief maken van een wenslijst moet je 'Wenslijst tonen in tracker' aanvinken. Dat is niet logisch. Noem hem dan 'Maak deze wenslijst favoriet'. Dat vinkje doet tenslotte meer dan hem alleen in de tracker zetten.
Voor het verminderen van het aantal kliks zou een extra vinkje hieronder ook handig kunnen zijn: 'Voeg nieuwe producten zonder bevestiging toe aan deze wenslijst'. Zodat je dus single-click producten aan je actieve lijst kunt toevoegen.
Het vuilnisbak idee vind ik ook wel leuk.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

Ja, heerlijk. Single-click toevoegen :9~
Waarom heeft niemand dat nog bedacht! O-)

Goed idee, DirkW _/-\o_

[ Voor 14% gewijzigd door Madrox op 24-02-2010 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Topicstarter
-The_Mask- schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 11:31:
En wat nou als Reinman hier een RML van plaatst en later de wenslijst veranderd of verwijderd dan werkt het knopje importeren niet meer of niet meer 'goed' of wel?
Daar zouden we eventueel dezelfde functionaliteit voor kunnen gebruiken als nu in de oude BBG's staat, klik maar in een oude BBG op de import-link. Bij nieuwe BBG's worden dat overigens ook wenslijsten onder de gebruiker 'Tweakers.net' die jullie dus niet meer kunnen aanpassen (maar daardoor wel bewaard blijven en kunnen kopieren).

Nadeel is natuurlijk wel dat de inventaris- en wenslijst-functionaliteit vooral bedoeld is voor "gewone" gebruikers, dat jullie er ook veelvuldig gebruik van maken buiten dat normale gebruik om kunnen we niet altijd zomaar laten prevaleren bij het maken van keuzes tussen snelheid en gebruiksvriendelijkheid/veiligheid :)
Madrox schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 12:11:
Mijn idee:
Een vuilnisbak venster onder of naast de huidige wenslijst; klik je op "verwijder uit wenslijst" bij het produkt, verhuist dat produkt naar die vuilnisbak. Zo kan je meerder prokdukten "verhuizen", en natuurlijk..weer ongedaan maken vanuit de vuilnisbak. Bij de Vuilnisbak natuurlijk een knop "verwijder alles" .
Dat is een van de doelen van het 'buiten gebruik' stellen van een product... Het enige wat dan nog mist is de 'mik alles buiten gebruik in deze lijst nu maar in een keer weg'. En eventueel een optie om dat bij de weergave al te doen, ipv pas in de edit versie.
En natuurlijk zo flexibel mogelijk, zonder dat je eerst ergens op een knop moet drukken, eer je bij die functie komt
die je nodig hebt (zoals bijv. de huidige "verborgen" rml knop).
Alle knoppen maar in beeld brengen is niet per se meer beter. Vooral niet als je er heel erg de weg van kwijt
kan gaan raken als minder ervaren gebruiker :)
Dirk schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 13:28:
Voor het actief maken van een wenslijst moet je 'Wenslijst tonen in tracker' aanvinken. Dat is niet logisch. Noem hem dan 'Maak deze wenslijst favoriet'. Dat vinkje doet tenslotte meer dan hem alleen in de tracker zetten.
Hmm, goed punt.
Voor het verminderen van het aantal kliks zou een extra vinkje hieronder ook handig kunnen zijn: 'Voeg nieuwe producten zonder bevestiging toe aan deze wenslijst'. Zodat je dus single-click producten aan je actieve lijst kunt toevoegen.
Dat is ook wel een aardig idee, waarschijnlijk de beste (ook om uit te werken) om het echt serieus efficienter te maken. Alle andere opties die ik gezien vereisen toch weer een bevestiging of het toevoegen van compleet nieuwe functionaliteit.

Overigens heb ik ondertussen in de test-versie van de site al het (on)zichtbaar, buiten/in gebruik zetten en compleet verwijderen van gehele lijsten makkelijker gemaakt (dat hoeft nu niet meer in de edit-weergave). De 'wijzigen'-link is in mijn versie ook zonder extra uitklap-klik beschikbaar, maar daar is onze layout-guru nog niet helemaal blij mee geloof ik :)

We zijn nog aan het kijken hoe we dat soort dingen ook voor producten kunnen versimpelen. Maar het heeft als nadeel dat we zo steeds meer stukjes van het wijzigen van de lijsten verplaatsen naar het tonen ervan, maar niet alles... En dat laatste zou voor jullie BBG-geklus wel nuttig kunnen zijn, maar daar komt weer om de hoek kijken dat gewone gebruikers er wellicht juist sneller de weg door kwijtraken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

ACM schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 15:32:
[...]

Daar zouden we eventueel dezelfde functionaliteit voor kunnen gebruiken als nu in de oude BBG's staat, klik maar in een oude BBG op de import-link. Bij nieuwe BBG's worden dat overigens ook wenslijsten onder de gebruiker 'Tweakers.net' die jullie dus niet meer kunnen aanpassen (maar daardoor wel bewaard blijven en kunnen kopieren).
Deze waren toch altijd gewoon gekoppeld aan de DSP? Wat heeft het voor nut om ze aan een fictieve user te koppelen?
Nadeel is natuurlijk wel dat de inventaris- en wenslijst-functionaliteit vooral bedoeld is voor "gewone" gebruikers, dat jullie er ook veelvuldig gebruik van maken buiten dat normale gebruik om kunnen we niet altijd zomaar laten prevaleren bij het maken van keuzes tussen snelheid en gebruiksvriendelijkheid/veiligheid :)
Volgens mij is mijn functie (o.a.) BBG'er, net als die van Reinman. Daar is deze functie essentieel voor. De vorige winkelmandfeat was werkbaar, maar had wat kleine nadelen. Nu heb je ons werk een stuk lastiger gemaakt, ondanks dat de extra functionaliteiten erg goed zijn. :)
Alle knoppen maar in beeld brengen is niet per se meer beter. Vooral niet als je er heel erg de weg van kwijt
Het verstoppen van de RML knop gaat voor dikke problemen in de BBG adviestopics zorgen. Een nieuwe user zal nu al snel gewoon wat plain tekst in het topic posten, wat wij dan weer in eens wenslijstje moeten gieten. :N
De RML functie is niet voor ervaren gebruikers; het is de koppeling tussen PW en forum.

edit:
de RML-button heeft altijd prominent in beeld gestaan. Waarom zou de functie nu ineens te moeilijk zijn?

[ Voor 3% gewijzigd door Edmin op 24-02-2010 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

renedk in "[BBG aanschaf] Budget- en basissysteem j..."

Zoals dit: Ik wil dit importeren, dat kan dus niet. Dan moet ik elk onderdeel aanklikken om zijn lijst er in te krijgen. Ik wil de importeer functie naar een nieuwe lijst terug :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
^^ Dat dus, van mij mag er ook wel een optie zijn om naar de oude situatie terug te gaan, want die werkte voor mij erg goed en dit werkt dus duidelijk niet. :p

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Inderdaad. Als inventarissen en wenslijsten niet openbaar zijn, dan kun je de lijst niet eenvoudig overnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik krijg gewoon RSI van dit systeem :(.

Het is voor gebruikers ook niet duidelijk: SAYxRAWR in "[BBG Aanschaf] Multimediasysteem - famil..."

Om toch iets positiefs te zeggen: Bij het wijzigen van het syteem is het idd handig dat je niet direct in de prullen bak worden gegooid, maar blijven staan.

[ Voor 94% gewijzigd door Verwijderd op 24-02-2010 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

ACM schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 15:32:
[...]
Misschien doet een leuze button: standaard / geavanceerd wonderen ?
De laatste dus voor o.a. wij, de BBG'ers. Of zoiets in de user- settings kunnen aanpassen, als de layout goeroe die opties niet wil zien op de wenspagina's.
Dat is een van de doelen van het 'buiten gebruik' stellen van een product... Het enige wat dan nog mist is de 'mik alles buiten gebruik in deze lijst nu maar in een keer weg'. En eventueel een optie om dat bij de weergave al te doen, ipv pas in de edit versie.
Dat snap ik; ik duid op een manier om het duidelijker in beeld te krijgen. Als je een twintigtal of meer artikelen in het lijstje hebt staan, is her en der een grijs gemaakt artikel niet echt overzichtelijk. Vandaar mijn idee om het uitgeschakelde artikel grafisch te verplaatsen naar bijv. een venster; wat zich onder de wenslijst bevind; met als titel bijv. Uitgeschakelde artikelen ofzo , met de gooi alles weg functie. Alle ingeschakelde artikelen staan dan zo
netjes onder elkaar.
De "specials" die niet iedereen gebruikt kan je natuurlijk groeperen, onder een eigen kopje. Lijkt me totaal geen
lastig verhaal.
We zijn nog aan het kijken hoe we dat soort dingen ook voor producten kunnen versimpelen. Maar het heeft als nadeel dat we zo steeds meer stukjes van het wijzigen van de lijsten verplaatsen naar het tonen ervan, maar niet alles... En dat laatste zou voor jullie BBG-geklus wel nuttig kunnen zijn, maar daar komt weer om de hoek kijken dat gewone gebruikers er wellicht juist sneller de weg door kwijtraken.
Dat laatste valt over te twisten, alles achter knopjes verbergen hoeft ook niet duidelijk te zijn.
Wat mij betreft hou je het zo plat (2D) mogelijk, tenzei je echt verzuipt in de opties (denk aan word, met een 100tal verschillende functies). Zit je ruim onder de twintig, kan het allemaal best op 1 pagina.

Gewoon knutselen en kneden aan je wenslijstje, zonder in andere schermen te hoeven wroeten om die ene functie te pakken te krijgen; ik teken ervoor.

ps: natuurlijk zijn er positieve punten; Reinman noemt er al eentje. Laat dat duidelijk zijn, ik waardeer de tijd en werk die erin gestoken word van harte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rows
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 02-10 10:32
Het kiezen tussen de oude en nieuwe situatie zou ik ook niet gek vinden, middels een knop.

Ik vind trouwens ook die hartjes een beetje truttig, waarom niet gewoon een groen vinkje en een rood kruisje zoals dat over de hele wereld gebeurd. Ik zou bijna zeggen dat er "vrouwelijke" inbreng is geweest ivm de hartjes en het feit dat de logica weg is.

Als ik nu op een hartje ga staan kan ik het item verplaatsen naar een wens- of inventarisatielijst. Ik kan het niet rechtstreeks deleten?! Dat is dus niet logisch.

Voor de rest sluit ik mij wel aan bij de heren die mij zijn voorgegaan.

[ Voor 7% gewijzigd door rows op 24-02-2010 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Topicstarter
Edmin schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 15:53:
Deze waren toch altijd gewoon gekoppeld aan de DSP? Wat heeft het voor nut om ze aan een fictieve user te koppelen?
Euh... hoe moeten gebruikers anders de actuele prijs van een dergelijk systeem bekijken? Het is nogal onvriendelijk om ze dan te dwingen eerst een kopie van die lijst te maken en daarna pas de optie te bieden om de totale bestelkosten te kunnen bekijken. Nu kunnen ze dat met 'de lijst van een ander' ook, waardoor ze hem niet eerst hoeven te kopieren, mits we die lijst dan ook daadwerkelijk alvast aanmaken ;)
Volgens mij is mijn functie (o.a.) BBG'er, net als die van Reinman. Daar is deze functie essentieel voor. De vorige winkelmandfeat was werkbaar, maar had wat kleine nadelen. Nu heb je ons werk een stuk lastiger gemaakt, ondanks dat de extra functionaliteiten erg goed zijn. :)
Het is dan ook nog niet af, in de zin dat we altijd feedback verwachten en ook gewoon tijd in plannen om daar wat mee te doen. Het is op zich jammer dat jij en Ed_L bij beide test-periodes (een in A61 en een in Abo) geen inbreng hebben gegeven en nu blijkbaar wel ineens een paar punten aanmerken waar jullie flink last van hebben. Maar aangezien we dat vrijwel bij elke lancering zien - men gaat het pas echt testen als ze gedwongen worden ermee te werken - plannen we dus altijd wat tijd in om achteraf met feedback aan de slag te gaan :)

We hebben ook het verwijderen van producten inmiddels in de testversie versneld (je krijgt in de edit-weergave direct de delete-knop er ook bij) en het is 1 klik minder om bij de edit-versie te komen (je hoeft niet meer eerst de lijst uit te klappen).
Het idee van DirkW om een lijst te markeren als 'alles hier automatisch inzetten' gaan we waarschijnlijk ook mee aan de slag, maar dat vereiste wat meer werk dan domweg wat grafisch geschuif :) devtrack: Favoriete lijst als "direct toevoegen"-lijst kunnen markeren
Het verstoppen van de RML knop gaat voor dikke problemen in de BBG adviestopics zorgen. Een nieuwe user zal nu al snel gewoon wat plain tekst in het topic posten, wat wij dan weer in eens wenslijstje moeten gieten. :N
Die is dan toevallig ook verhuisd naar een andere plek in mijn voorstel, maar de grafische baas heeft daar wellicht nog wat opmerkingen over. Dus dat ga ik niet zomaar even live zetten zonder zijn zegen :)
De RML functie is niet voor ervaren gebruikers; het is de koppeling tussen PW en forum.

edit:
de RML-button heeft altijd prominent in beeld gestaan. Waarom zou de functie nu ineens te moeilijk zijn?
Wat is precies de reden dat je 3x dezelfde zin zegt? Om het extra onder de aandacht te brengen? Let wel dat een koppeling die het gros van de gebruikers niet gebruikt op zich heel vreemd is om continu vol in beeld te brengen. Bij de systeemspecs was namelijk geen RML-export optie vziw, alleen bij het winkelmandje en dan ook helemaal onderaan het lijstje resultaten.
Verwijderd schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 15:56:
renedk in "[BBG aanschaf] Budget- en basissysteem j..."

Zoals dit: Ik wil dit importeren, dat kan dus niet. Dan moet ik elk onderdeel aanklikken om zijn lijst er in te krijgen. Ik wil de importeer functie naar een nieuwe lijst terug :(.
Hmm, als iemand een rml-exportering doet van een hidden lijst, dan is het idd wel handig om een importeer-link oude stijl te krijgen, ipv deze wat onhandige aanpak... Of misschien dat we dat maar sowieso moeten doen. Dan hou je tenminste een snapshot van de situatie op het moment dat de lijst geexporteerd wordt, ipv een view die verandert of zelfs verdwijnt. devtrack: RML-exportering van losse product-import-link voorzien

[ Voor 3% gewijzigd door ACM op 24-02-2010 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ACM schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 17:48:
Het is dan ook nog niet af, in de zin dat we altijd feedback verwachten en ook gewoon tijd in plannen om daar wat mee te doen. Het is op zich jammer dat jij en Ed_L bij beide test-periodes (een in A61 en een in Abo) geen inbreng hebben gegeven en nu blijkbaar wel ineens een paar punten aanmerken waar jullie flink last van hebben. Maar aangezien we dat vrijwel bij elke lancering zien - men gaat het pas echt testen als ze gedwongen worden ermee te werken - plannen we dus altijd wat tijd in om achteraf met feedback aan de slag te gaan :)
Ik kom alleen in HWC en in de hardware fora. De rest vind ik niet boeiend(Daar kom ik dus ook nauwelijks). Misschien handig om de mensen die er het meest mee te maken hebben een duidelijkere heads-up te geven? Qua tags waren we al weken dood gegooid met informatie.

Edit: Barns in "[BBG aanschaf] Budget- en basissysteem j..."

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 24-02-2010 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

ACM schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 17:48:
[...]

Ik vind het dan weer jammer dat de testfase alleen in A61 en ABO is meegedeeld. Ik kom daar niet (op een enkele uitzondering na) en verwacht ook zeker niet dat dat nou net de juiste plek is om technische veranderingen aan het forum aan andere crewleden mede te delen. Ik heb dit overigens ook gisteren al aan mijn HGA's laten weten middels een topic in HWC.
Wat is precies de reden dat je 3x dezelfde zin zegt? Om het extra onder de aandacht te brengen? Let wel dat een koppeling die het gros van de gebruikers niet gebruikt op zich heel vreemd is om continu vol in beeld te brengen. Bij de systeemspecs was namelijk geen RML-export optie vziw, alleen bij het winkelmandje en dan ook helemaal onderaan het lijstje resultaten.
Waar zeg ik dan drie keer hetzelfde? Wellicht dat ik het in een eerdere post al aangehaald, maar je hebt schijnbaar een reden om een eerder vrij prominente functie nu wat verder weg te stoppen, maar die reden is me nog niet helemaal duidelijk (of ik ben ii niet overtuigd ;) )

Tenslotte wil ik nogmaals aanhalen dat ik het werk en het idee zeer waardeer. Ik heb alleen het idee dat er naar een briljante technische oplossing is gezocht, maar dat er even is vergeten om naar de bruikbaarheid te kijken. Misschien is het een mooi plan om bij dit soort grote projecten met een focusgroep te werken. Trek een paar users en/of crewleden bij elkaar waarvan je weet dat ze veel te maken hebben met het deel van de site dat je gaat wijzigen en ontwikkel het samen. Jullie hebben de technische kennis, de bazen hebben de visie en de focusgroep de ervaringen om er een mooi product van te maken.

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

Het idee van DirkW om een lijst te markeren als 'alles hier automatisch inzetten' gaan we waarschijnlijk ook mee aan de slag, maar dat vereiste wat meer werk dan domweg wat grafisch geschuif devtrack: Favoriete lijst als "direct toevoegen"-lijst kunnen markeren,
Het idee van Dirkw is idd niks mis mee, maar je doet mijn voorstel tekort door te stellen dat het domweg geschruif is. Visuele voorstellingen zijn vaak veel krachtiger dan een knopje hier of daar. Het vereist natuurlijk wel meer aanpassingen, dat is waar.

Valt me verder op dat als je het lijstje wil wijzigen, je klikt op wijzigen, dan verwijder/zoek je een ander produkt; en voegt dat toe. Wil je nog iets wijzigen, moet je weer eerst wijzigen klikken. Maw: het lijstje blijft niet in de wijzig mode; die mag je telkens weer aanzetten.

Het idee om kliks te besparen door je lijst favoriet te maken werkt maar deels'; importeer ik een lijst van een iemand anders, moet je ook telkens die lijst favoriet maken'anders moet je toch weer het juiste wenslijstje selecteren als je een produkt wil toevoegen. Buiten dat je nog altijd een extra bevestiging moet doen, nadat je op het winkelkarretje hebt geklikt.

[ Voor 43% gewijzigd door Madrox op 25-02-2010 07:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Topicstarter
Madrox schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 07:01:
Het idee van Dirkw is idd niks mis mee, maar je doet mijn voorstel tekort door te stellen dat het domweg geschruif is.
Je begrijpt me verkeerd. De andere wijzigingen, die nu live staan, waren vooral wat schuiven met knopjes. Het voorstel van DirkW is meer werk dan dat. En jouw voorstel is helemaal meer werk, daarvan zie ik sowieso niet zo goed hoe het tijd gaat besparen tov ervoor zorgen dat je favoriete lijst altijd het product krijgt.
Valt me verder op dat als je het lijstje wil wijzigen, je klikt op wijzigen, dan verwijder/zoek je een ander produkt; en voegt dat toe. Wil je nog iets wijzigen, moet je weer eerst wijzigen klikken. Maw: het lijstje blijft niet in de wijzig mode; die mag je telkens weer aanzetten.
Sja, je kan natuurlijk wel meerdere toevoegingen en handelingen combineren, maar uiteindelijk zal je idd terug moeten keren naar de wijzig-modus.
Het idee om kliks te besparen door je lijst favoriet te maken werkt maar deels'; importeer ik een lijst van een iemand anders, moet je ook telkens die lijst favoriet maken'anders moet je toch weer het juiste wenslijstje selecteren als je een produkt wil toevoegen. Buiten dat je nog altijd een extra bevestiging moet doen, nadat je op het winkelkarretje hebt geklikt.
Het idee van DirkW dat we willen uitwerken brengt het oude systeem effectief terug maar dan met meerdere mandjes waar je iets in kan bewaren. Dus niet eens een bevestiging, maar direct een 'het product is toegevoegd aan lijst X'-melding, waarbij X dus je favoriete lijst is.

Ondertussen staan er al een aantal van jullie feedbackpunten live. Je kan vanuit de view-modus zonder eerst uit te klappen een lijst editten, je kan 'm vanuit de view-modus (en vanuit de edit-modus) zowel zichtbaar/onzichtbaar maken als compleet verwijderen (krijg je wel een bevestigings-confirm, maar scheelt alsnog 3+ klikken en het 2x wachten op een reload), het buiten-gebruik zetten kan nog wel alleen via de edit-modus.
In de edit-modus kan je nu ook een product zowel buiten gebruik zetten als direct, zonder bevestiging, verwijderen. Het rml-linkje staat nu bij de view-modus genoemd, de kopieer-link is er nu ook bij een wenslijst van jezelf.
We gaan dus nog werk maken van waarschijnlijk DirkW's idee of wellicht een variatie daarop en daarnaast wil ik nog een 'importeer deze producten'-link bij de rml-output zodat je ook verborgen, verwijderde of veranderde lijsten kan importeren zoals ze waren op het moment van de rml-output.

[ Voor 3% gewijzigd door ACM op 26-02-2010 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Bedankt voor je respons en actie. Helaas ben ik inmiddels het PW stadium van de BBG artikelen voorbij, maar ik zal de komende week nog wat experimenteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

ACM schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 21:12:
[...]

Je begrijpt me verkeerd. De andere wijzigingen, die nu live staan, waren vooral wat schuiven met knopjes. Het voorstel van DirkW is meer werk dan dat. En jouw voorstel is helemaal meer werk, daarvan zie ik sowieso niet zo goed hoe het tijd gaat besparen tov ervoor zorgen dat je favoriete lijst altijd het product krijgt.
Simpel! Door de keuze voor de wenslijsten naar achteren te schruiven, dus niet bij in de PW zelf, maar pas vanuit het "oude winkelmandje". Daar een menuutje erbij met de wenslijstje functies. Dat gaat waarschijnlijk niet meer gebeuren, gezien het het nieuwe systeem behoorlijk om zo gooien.

Trouwens, mijn idee is niet zozeer bedoeld (iig dat van het verwijderen) om het sneller te maken maar overzichtelijker. Het is ook niet mijn eerste prioriteit, als het om snelheid gaat, gaat er niks boven het oude mandje.
Als je nml. een rml van een ander importeert, moet je die nu steeds favoriet gaan maken, anders zit je nog steeds
met de extra clicks. Naast de click wijzig lijstje, wat je zowiezo bij elke wijziging van dat lijstje van een ander mag doen.

(tussen haakjes, de disable mode zou omgezet moeten worden in een ga naar tabel XX, waar XX word weergegeven in een nieuwe tabel (mysql?) of zoiets. Dat is idd wel wat extra werk, maar het hoeft niet morgen af)

Snap ook niet wat erop tegen is, men gooit artikelen in het mandje, gewoon het winkelmandje zoals we dat gewend waren, alleen zijn er nu wat extra knopjes (menuutje) waar men die artikelen uit dat mandje naar een wenslijst kunnen verhuizen, en dan van alle wensfuncties die jullie bedacht hebben gebruik kunnen maken.

Door het nesten van die wensfuncties in de PW, blijf je altijd met extra clicks zitten en word het er niet eenvoudiger op. Voor die mensen die er amper of af en toe gebruik van maken is dat nauwelijks een bezwaar, voor de BBGérs des te meer. Iedereen word nu gedwongen om van de wenslijsten gebruik te maken, de reden daarvoor ontgaat me een beetje, ik denk zelf dat men een goed idee "iets te diep heeft uitgegraven".

ps:

-In de wijzig lijst mode, kan je nu idd direct items verwijderen (nog geen prullenbakfucntie, dus weg=weg).

-Bij Produkt toevoegen, krijg je extra regel, waar je een naam ofzo in mag vullen. Vind ik niet zo'n sterke functie, vaak weet je nog niet wat dat moet zijn, zou het niet prettiger zijn als die knop je doorlinkt naar de hoofdpagina van de Pricewatch ? Daar zit zowiezo de zoekfunctie en kan je naar wens gewoon weer door de categorieen bladeren.
Dat scheelt weer een scroll naar boven op de wijzig pagina en het beoogde effect blijft naar mijn gevoel hetzelfde.

-Als je de wenslijst(en) ziet, kan je op twee plekken de lijst gaan bewerken, (bij tekst "wijzigen" en potloodje).
Wil je een produkt toevoegen, moet je of weten wat je zoekt en in de wijzig mode produkt toevoegen klikken of
je werpt een blik naar boven, verhuist de muis naar boven en klikt Pricewatch. Wat ik mis is zo'n Plus-knopje naast het potloodje, die je direct verwijst naar de Pricewatch. Klein dingetje wat vermoed ik wel prettiger zal werken.
Eerlijk gezegt zijn twee wijzig knoppen een beetje overdreven, het zit niet in de weg maar of het nou nodig is ?
Zet desnoods het potloodje direct achter/voor je wenslijstjes naam.

[ Voor 30% gewijzigd door Madrox op 26-02-2010 23:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09:03

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Madrox schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 23:06:
[...]

Simpel! Door de keuze voor de wenslijsten naar achteren te schruiven, dus niet bij in de PW zelf, maar pas vanuit het "oude winkelmandje". Daar een menuutje erbij met de wenslijstje functies. Dat gaat waarschijnlijk niet meer gebeuren, gezien het het nieuwe systeem behoorlijk om zo gooien.

Trouwens, mijn idee is niet zozeer bedoeld (iig dat van het verwijderen) om het sneller te maken maar overzichtelijker. Het is ook niet mijn eerste prioriteit, als het om snelheid gaat, gaat er niks boven het oude mandje.
Met een winkelmand naast wenslijsten waar je vervolgens bestelkosten van kan berekenen maak je het alleen maar ingewikkeld voor gebruikers. Het is me ook niet duidelijk hoe het overzichtelijker kan zijn.

Met het idee van DirkW ben je net zo snel als in de oude situatie. Je moet alleen de juiste lijst favoriet maken.

Tevens kun je mijn inziens veel tijd besparen door basisconfiguraties die je veelvuldig gebruikt in een wenslijst op te nemen die je vervolgens kunt kopiëren om van daaruit een op de gebruiker afgestemde configuratie te maken.
Door het nesten van die wensfuncties in de PW, blijf je altijd met extra clicks zitten en word het er niet eenvoudiger op. Voor die mensen die er amper of af en toe gebruik van maken is dat nauwelijks een bezwaar, voor de BBGérs des te meer. Iedereen word nu gedwongen om van de wenslijsten gebruik te maken, de reden daarvoor ontgaat me een beetje, ik denk zelf dat men een goed idee "iets te diep heeft uitgegraven".
Door een winkelmand naast een wenslijst zo houden zaai je alleen maar verwarring.

Ik heb me niet helemaal verdiept in wat jullie doen maar op het eerste gezicht lijkt me de mogelijkheid om meerdere lijsten naast elkaar te kunnen gebruiken en makkelijk lijsten te kunnen kopiëren juist ideaal voor jullie? Dat is toch veel beter dan de oude alles of niets winkelmand?
ps: In de wijzig lijst mode, kan je nu idd direct items verwijderen (nog geen prullenbakfucntie, dus weg=weg).
Bij Proukt toevoegen, krijg je extra regel, waar je een naam ofzo in mag vullen. Vind ik niet zo'n sterke functie, vaak weet je nog niet wat dat moet zijn, zou het niet prettiger zijn als die knop je doorlinkt naar de hoofdpagina van de Pricewatch ? Daar zit zowiezo de zoekfunctie en kan je naar wens gewoon weer door de categorieen bladeren.
Dat scheelt weer een scroll naar boven op de wijzig pagina en het beoogde effect blijft naar mijn gevoel hetzelfde.
Product toevoegen in wenslijst/inventaris wijzigen is louter bedoeld voor acties waarbij je weet wélk product je wilt toevoegen. Moet je eerst nog een keuze maken uit producten in de Pricewatch, dan is het uiteraard slimmer om filters in de Pricewatch te gebruiken. We mogen aannemen dat gebruikers slim genoeg zijn om dit te begrijpen. Voor iedereen die wel weet wat hij wil toevoegen werken de suggestie in het productnaamveld ideaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Is het niet handig om met de url te werken?
Je zoekt het artikel op in de pricewatch, kopieert het artiekel in een lijst die je in een ander tabblad open hebt.
voorbeeld:
deze samsung drive: pricewatch: Samsung SH-S223C (link naar de pricewatch)
deze kopieer je naar die lijst in een ander tabblad. Daar klik je dan onderaan op genereer RML en die plak je dan in het topic.
Ik weet niet hoe het allemaal precies werkt de pricewatch en de RML maar als ik dit zie:
code:
1
2
3
4
5
6
[tr]
        [td bgcolor=#fafafa align=center]1[/td]
        [td bgcolor=#fafafa][url="http://tweakers.net/pricewatch/248989/samsung-sh-s223c.html"]Samsung SH-S223C[/url][/td]
        [td bgcolor=#fafafa]€ 15,38[/td]
        [td bgcolor=#fafafa]€ 15,38[/td]
    [/tr]

Dan zou er dus iets geschreven moeten worden dat de prijs erin zet en de link voer je zelf in. Daarom heen moet dan alleen de standaard opmaak:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
[table width=100% border=1 bordercolor=#dcdcdc fontsize=12 cellpadding=4]
    [tr]
        [td bgcolor=#ededed align=center][b]#[/b][/td]
        [td bgcolor=#ededed][b]Product[/b][/td]
        [td bgcolor=#ededed][b]Prijs[/b][/td]
        [td bgcolor=#ededed][b]Subtotaal[/b][/td]
    [/tr]

PRODUCTEN

[tr]
        [td bgcolor=#ededed colspan=2][url="http://tweakers.net/gallery/242838?wish_id=39353#tab:wenslijst"][b]Bekijk collectie[/b][/url][/td]
        [td bgcolor=#ededed][b]Totaal[/b][/td]
        [td bgcolor=#ededed]€ 15,38[/td]
    [/tr]
[/table]

Zo is het voor mensen die vaak lijstjes maken voor BBG guides het makkelijkste

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

Femme schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 23:29:
[...]
Met een winkelmand naast wenslijsten waar je vervolgens bestelkosten van kan berekenen maak je het alleen maar ingewikkeld voor gebruikers. Het is me ook niet duidelijk hoe het overzichtelijker kan zijn.
Hoeft helemaal niet, je maakt het oude winkelmandje gewoon "default" met ook een bestelkosten bereken functie.
Die dus overruled kan worden als men een wenslijst favoriet maakt. Het winkelmandje zou je nog steeds kunnen bereiken met een winkelmandjes-button bijve rechts-boven. Zolang er geen wenslijst favoriet is, is de winkemand default.
Met het idee van DirkW ben je net zo snel als in de oude situatie. Je moet alleen de juiste lijst favoriet maken.
Als het idd werkt zoals jij zegt, misschien. Moet je iig wel telkens een geimporteerde lijst favoriet maken, anders werkt het niet. Nee, nog steeds niet zo snel, je moet nog altijd toevoegen klikken en eventueel dat bevestigingsvenster wegklikken (niet perse nodig). Vroeger ging het driect in het mandje en kwam je geloof ik ook
op de mandjes pagina.
Tevens kun je mijn inziens veel tijd besparen door basisconfiguraties die je veelvuldig gebruikt in een wenslijst op te nemen die je vervolgens kunt kopiëren om van daaruit een op de gebruiker afgestemde configuratie te maken.
Zoiets deden we al, door een config te pakken die sterk lijkt op wat we voor ogen hadden, en dan die paar artikelen eruit en erin gooien. Natuurlijk hebben wenslijstje ook voordelen.
Door een winkelmand naast een wenslijst zo houden zaai je alleen maar verwarring.
Zou men het verschil niet weten, denk je ? Vreemd. Bij shops is dat de gewoonste zaak van de wereld. Waarom worden die kosten eigenlijk niet "on the fly" verwerkt, heeft dat nadelen of is dat onuitvoerbaar ? Scheelt je weer een button.
Ik heb me niet helemaal verdiept in wat jullie doen maar op het eerste gezicht lijkt me de mogelijkheid om meerdere lijsten naast elkaar te kunnen gebruiken en makkelijk lijsten te kunnen kopiëren juist ideaal voor jullie? Dat is toch veel beter dan de oude alles of niets winkelmand?
Ja en nee. Om extra clicks te voorkomen moeten we altijd het net geimporteerde lijstje favoriet maken.
Product toevoegen in wenslijst/inventaris wijzigen is louter bedoeld voor acties waarbij je weet wélk product je wilt toevoegen. Moet je eerst nog een keuze maken uit producten in de Pricewatch, dan is het uiteraard slimmer om filters in de Pricewatch te gebruiken. We mogen aannemen dat gebruikers slim genoeg zijn om dit te begrijpen. Voor iedereen die wel weet wat hij wil toevoegen werken de suggestie in het productnaamveld ideaal.
Wel, ik zelf gebruik die functie vrijwel nooit, kan niet voor anderen spreken; maar een directe link naar de PW pagina lijkt me het allereenvoudigst en meest prettig. . Die enkeling die het wel gebruikt (ja, ik denk dat het een minderheid is (hoor het gauw genoeg als dat niet zo is :> )) kan ook de zoekfunctie gebruiken op de PW pagina, die kan je niet missen.

Net nog ff getest; ik weet geen ID ean of een volledige produktnaam. Weet niet voor wie die functie bedoelt is, maar zeker niet voor de gemiddelde gebruiker.

ps: Brillsmurfje, dat knipen/plakken en tabblads etc, lijkt me helemaal niet handig. Het kan, maar de functionaliteit in de pagina's zelf inbouwen is nog altijd het mooist.

ps: Femme, vond je dan behangetje toch niet "je van het " :+ (bruine smurrie/links rechts buiten de body).
Laat maar: Je ziet het niet in de forum mode O-)

[ Voor 20% gewijzigd door Madrox op 27-02-2010 00:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Topicstarter
Madrox schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 23:50:
Net nog ff getest; ik weet geen ID ean of een volledige produktnaam. Weet niet voor wie die functie bedoelt is, maar zeker niet voor de gemiddelde gebruiker.
Daarom zit er ook een quick-search-functie op ;) Als je niet de exacte naam weet, kan je alsnog met een deelnaam een heel eind komen. En dan nog, als je vooraf niet weet welk product je precies wilt zien, kan je beter toch al in de pricewatch zelf gaan zoeken en hem dan daarna aan je lijstje toevoegen.
Eventueel kan je dat dan wel doen door uit de grijze tekst onder de productnaam het productid, ean of een sku te kopieren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

ACM schreef op zaterdag 27 februari 2010 @ 09:10:
[...]

Daarom zit er ook een quick-search-functie op ;) Als je niet de exacte naam weet, kan je alsnog met een deelnaam een heel eind komen.
Ik zie die quick-search niet. Als ik bijv. samsung intyp, gebeurt er niks. Sorry, misschien snap ik er niks van; maar ik die Produkt toevoeg optie een waardeloze funchtie; ik kan er niks mee. En ja, ik snap die ID's en EAN's wel,
Maar wie weet die uit hun hoofd ? Zoals ik denk , lijkt het me meer een functie voor de ingeweiden en niet zozeer iets waar de gemiddelde tweaker iets mee kan of doet.

ps: Je bedoelt toch niet de zoekbalk op de PW pagina ? (verder zie ik geen Quick search optie)
Zoja, dan blijf ik erbij: vind het een vrij nutteloze functie. Zou het nog steeds prettiger vinden als je direct naar de PW pagina gaat (wat ik altijd al doe, en ik denk dat de meesten dat zo doen). Zo hoef je niet naar boven te scrollen, en dat vind ik wel een nuttige "feature".
En dan nog, als je vooraf niet weet welk product je precies wilt zien, kan je beter toch al in de pricewatch zelf gaan zoeken en hem dan daarna aan je lijstje toevoegen.
Precies, als je dan lijstje dan wat langer is moet je toch eerst naar boven scrollen om bij die knop te kunnen.
Vandaar mijn idee om met de knop "produkt toevoegen" direct naar de PW te gaan.
Eventueel kan je dat dan wel doen door uit de grijze tekst onder de productnaam het productid, ean of een sku te kopieren :)
Als je het produkt in de PW al gevonden hebt, waarom zou je dan nog willen gaan kopieeren en plakken 8)7
Dan heb je toch al die snelkoppelingen naar de wenslijstjes etc. staan rechts van het produkt.

[ Voor 22% gewijzigd door Madrox op 27-02-2010 18:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Topicstarter
Madrox schreef op zaterdag 27 februari 2010 @ 18:03:
Ik zie die quick-search niet. Als ik bijv. samsung intyp, gebeurt er niks. Sorry, misschien snap ik er niks van; maar ik die Produkt toevoeg optie een waardeloze funchtie; ik kan er niks mee. En ja, ik snap die ID's en EAN's wel,
Maar wie weet die uit hun hoofd ? Zoals ik denk , lijkt het me meer een functie voor de ingeweiden en niet zozeer iets waar de gemiddelde tweaker iets mee kan of doet.
Als je Internet Explorer gebruikt zie je zo te zien niks over het hoofd :/ Blijkbaar hebben zij weer een rare javascript-issue (en vinden ze het niet nodig goed te melden waar die zit). En gelijk maar even de IE-issue gefixed.

Dit is de bedoeling:
IW Quicksearch
Als je het produkt in de PW al gevonden hebt, waarom zou je dan nog willen gaan kopieeren en plakken 8)7
Dan heb je toch al die snelkoppelingen naar de wenslijstjes etc. staan rechts van het produkt.
Uiteraard, maar wellicht dat je een scherm in edit-modus hebt en het dan handiger vindt die bewerkingen af te ronden ipv van alles door elkaar te gooien. Ik zeg ook niet dat het handig is, maar het kan wel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

ACM schreef op zaterdag 27 februari 2010 @ 21:38:
[...]

Als je Internet Explorer gebruikt zie je zo te zien niks over het hoofd :/ Blijkbaar hebben zij weer een rare javascript-issue (en vinden ze het niet nodig goed te melden waar die zit).

Dit is de bedoeling:
[afbeelding]
Op FF 3.5.8 werkt dit dus geweldig! d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Ook hier op 3.5.4 werkt het. Ook in internet explorer 8 werkt het.
Mooie nieuwe feature.
het werkt gewoon als ik logitech G35 intype
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

ACM _/-\o_ Mooi, het werkt nu ook hierzo (windows 7 64bit). Tja, dan heb je er veel meer aan.

Wat je laatste opmerking aangaat, wat mij betreft mag die wijzig mode eruit; gewoon altijd in de wijzig mode (met alle non-wijzig fucnties erbij , doh :+

En dan die prijs-alert tabel eruit en daarvoor icoontjes in de plaats (als je daar klikt, venstertje op prijs-alertprijs in te typen en dat ergens tonen in de zichtbare tabel (desnoods ook een icoontje met een ballon als je erover gaat bijv.)

Want behalve die tabel en het vuinisbak icoontje, is er verder niets bijzonders in de wijzig mode.

[ Voor 85% gewijzigd door Madrox op 28-02-2010 00:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Toch een klein puntje op die feature. Als ik een product toegevoegd heb en ik druk ter confirmatie op ENTER, dan ga ik terug naar het 'toonscherm' van de wensenlijst. Als ik nog een product wil toevoegen, moet ik eerst weer op 'wijzigen' klikken. Zou het niet handiger zijn om niet automatisch uit het scherm 'wijzigen' te navigeren bij toevoeging van een product?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09:03

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Madrox schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 23:50:

Zou men het verschil niet weten, denk je ? Vreemd. Bij shops is dat de gewoonste zaak van de wereld.
Je doelt op shops die een wenslijstfunctie hebben naast een winkelmand voor het plaatsen van een bestelling? Dat is niet vergelijkbaar met Tweakers.net. Bij ons kun je niets bestellen. De oude winkelmand was een beperkte versie van de huidige wenslijsten. Het is verwarrend om dezelfde functionaliteit dubbel aan te bieden in verschillende jasjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Edmin schreef op zondag 28 februari 2010 @ 00:33:
Toch een klein puntje op die feature. Als ik een product toegevoegd heb en ik druk ter confirmatie op ENTER, dan ga ik terug naar het 'toonscherm' van de wensenlijst. Als ik nog een product wil toevoegen, moet ik eerst weer op 'wijzigen' klikken. Zou het niet handiger zijn om niet automatisch uit het scherm 'wijzigen' te navigeren bij toevoeging van een product?
Annuleer bericht. Bij twee Returns ga je terug naar de wenslijst, bij een Return kun je meer artikelen toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Femme schreef op zondag 28 februari 2010 @ 22:34:
[...]

Het is verwarrend om dezelfde functionaliteit dubbel aan te bieden in verschillende jasjes.
Je bedoelt zoals bij een Inventaris en een Wenslijst? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Is er ook een mogelijkheid dat als je uitgelogd bent je ook met het oude winkelmandje kan werken i.s.m. koekjes? Want nu moet je beslist een account hebben of ingelogd zijn om er gebruik van te maken.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

Edmin schreef op zondag 28 februari 2010 @ 22:40:
[...]

Je bedoelt zoals bij een Inventaris en een Wenslijst? O-)
Precies, de verwarring waar Femme bang voor is; gaat naar mijn gevoel nergens over.
De Inventatis, daar moet ik zeker nog ff aan wennen, waar je ook gelijk bij je eigen systeemconfigs komt.
Het doel daarvan ontgaat me eerlijk gezegt een beetje.

Weet je wat pas verwarrend is, of eerder gezegt vervelend. Dat er nu een wijzig mode is, iets, wat we nooit nodig gehad hebben en waarvan ik nu ook het nut niet zie. Of beter gezegt; waarom dat niet gewoon allemaal op 1 pagina kan.

Ik bedoel, als er nou zoveel te wijzigen viel en/of er zoveel extra knoppen nodig zijn; maar nee;
Het is maar een armzalig paginaatje; al die wijzig functies, kan je met gemak kwijt in de frontpage van je wenslijstje.

Weetje wat ik verwarrend vind ? De TAB " Mijn wenslijsten" met daaronder een uitklapvenster met daarin "bestelkosten berekenen". Welke bestelkosten ? die van je favoriete wenslijstje ? Het staat er niet, je mag het zelf invullen....verwarrend dus.

[ Voor 47% gewijzigd door Madrox op 01-03-2010 01:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 01-10 09:40

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica