Hallo,
Ik zit dus met een probleem ivm de google spreadSheet API.
Als ik een nieuwe worksheet aanmaak, kan ik namelijk geen rijen toevoegen.
De method die dit doet is
Hier geef ik dus alleen in de eerste colom een waarde, omdat ik later pas de rest wil aanvullen.
Dit lukt goed, behalve in een lege sheet.
Ik weet dat het komt omdat die niet in die for lus geraakt, maar ik weet niet hoe ik dit kan oplossen.
extra info:
de ls_feed is Private m_lsFeed As ListFeed, en wordt ingeladen met
Ik heb al zo geprobeerd om het op te lossen
Maar daar geeft hij een fout op.
Weet iemand van jullie raad ?
Alvast bedankt !
Ik zit dus met een probleem ivm de google spreadSheet API.
Als ik een nieuwe worksheet aanmaak, kan ik namelijk geen rijen toevoegen.
De method die dit doet is
Visual Basic .NET:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
| Public Sub addRow(ByVal elementName As String) Dim newRow As ListEntry = New ListEntry() Dim isTitle As Boolean = True For Each element As ListEntry.Custom In m_lsEntry.Elements Dim curElement As New ListEntry.Custom curElement.LocalName = element.LocalName If isTitle Then curElement.Value = elementName isTitle = False Else curElement.Value = " " End If newRow.Elements.Add(curElement) Next Dim insertedRow As ListEntry = m_lsFeed.Insert(newRow) 'as ListEntry Console.WriteLine("added") End Sub |
Hier geef ik dus alleen in de eerste colom een waarde, omdat ik later pas de rest wil aanvullen.
Dit lukt goed, behalve in een lege sheet.
Ik weet dat het komt omdat die niet in die for lus geraakt, maar ik weet niet hoe ik dit kan oplossen.
extra info:
de ls_feed is Private m_lsFeed As ListFeed, en wordt ingeladen met
Visual Basic .NET:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
| Private Sub getList(ByVal service As SpreadsheetsService, ByVal entry As WorksheetEntry) Try Dim listFeedLink As AtomLink = entry.Links.FindService(GDataSpreadsheetsNameTable.ListRel, Nothing) Dim lsquery As ListQuery = New ListQuery(listFeedLink.HRef.ToString()) Dim lselements As ListEntry.CustomElementCollection m_lsFeed = service.Query(lsquery) For Each Me.m_lsEntry In m_lsFeed.Entries lselements = m_lsEntry.Elements Next m_connected = True Catch nrRx As NullReferenceException Console.WriteLine("nullref exception") m_connected = False End Try End Sub |
Ik heb al zo geprobeerd om het op te lossen
Visual Basic .NET:
1
2
3
4
5
6
7
| Dim elementje As New ListEntry.Custom elementje.LocalName = "Naam" elementje.Value = "Jos" newRow.Elements.Add(elementje) Dim insertedRow As ListEntry = m_lsFeed.Insert(newRow) |
Maar daar geeft hij een fout op.
Weet iemand van jullie raad ?
Alvast bedankt !
[ Voor 11% gewijzigd door Phazor op 24-02-2010 09:57 ]