Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Gezocht: script om informatie van webpagina te halen *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hoi allemaal, voor mijn afstuderen moet ik een aantal gegevens hebben van een websites over ongeveer 100 data centers.

nu kan ik dit lekker gaan over typen (wat veel tijd kost en kans op fouten) maar ik zou het veel handiger vinden om daar een scriptje of iets dergelijks te gebruiken, weet iemand hier wellicht een oplossing

thanks

koen
ps de site waarvan ik het wil hebben is http://www.datacentrumgids.nl/overzicht

• Manuel
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 24-11 08:37
Zoek je nou een kant en klaar script of ben je ook bereidt om er zelf één te schrijven? Hier zijn namelijk genoeg oplossing voor. (Bijvoorbeeld PHP met combinatie regex)

Verwijderd

Topicstarter
het gaat erom dat ik tijd bespaal, voor mij duurt het schrijven van een script langer dat het overtypen

• Manuel
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 24-11 08:37
Of terwijl je zoekt een kant-en-klaar script. Kan je zeggen dat die er niet zijn aangezien elke website weer anders word opgebouwd. Of terwijl, in plaats van je tijd te verspillen en op GoT te vragen kon je nu net zo goed bezig zijn met het overschrijven :)

Verwijderd

Topicstarter
tja even posten is net wat anders dan 5 uur over typen :P

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

6 uur later zou je ondertussen klaar zijn, als je het had overgetypt. ;) Hoe dan ook, het is misschien leuker voor jezelf om zoiets juist zelf te ontdekken hoe het moet, ipv hier een simpel zoekvraagje te stellen. We verwachten sowieso hier op GoT dat je zelf ook inzet toont. Waar heb je bijv. al naar gezocht om aan zo'n script gekomen? Zie voor meer informatie Het algemeen beleid.

Signature

• Hamish
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Toch zal je d'r wat meer tijd in moeten stoppen. Er zijn uiteraard (commerciele) oplossingen beschikbaar. Google is je beste vriend:

• teh_twisted
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 30-07 23:56
ik dacht ik stomp ff wat voor je in elkaar met awk maar eigenlijk geen zin in :p teveel regels en onzin, maar tips:

awk
sed

en anders gewoon in php/perl/python

Tyan S7025, 1x Xeon E5520, 32GB DDR3-1333 ECC/REG, GTX275 896MB, 2x Samsung SM 2243SN, Logitech Perf MX. Laptop: MBP 10,1/6,2. Cams: Canon EOS600D+Tamron AF18-200, Sony W350. Gadgets: iPad 64GB 3G, iPhone 5 64GB, PS1-3. Auto: W211 E220CDI

Verwijderd

Topicstarter
hey ik ben er ondertussen uit gekomen, thanks
grt

• swtimmer
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22-11 21:45

swtimmer

Ontrafelt het leven!

Verwijderd schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 15:32:
hey ik ben er ondertussen uit gekomen, thanks
grt
Het zou je sieren als je je oplossing zou delen.... Wel zo fijn voor mensen die dit topic via de search zouden vinden.

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:09
Wel eens gehoord van 'inbreuk op databankrecht' ?

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Verwijderd

Topicstarter
swtimmer schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 15:35:
[...]

Het zou je sieren als je je oplossing zou delen.... Wel zo fijn voor mensen die dit topic via de search zouden vinden.
Dat wil ik gerust doen mar is niet zo boeiend ik heb via andere sites de info die ik nodig had bij elkaar gekregen+ de info die ik wou hebben sterk verminderd
Pagina: 1