XP ziet geen draadloze netwerken, maar ik heb er wel een

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb veel computerervaring thuis, maar van netwerken en routers e.d. weinig verstand. Altijd UPC bedraad internet gehad, maar nu, na verhuizing, draadloos glasvezel van XMS.

Ik heb een Netgear WNR3500 router gekocht en geïnstalleerd. SSID aangemaakt, met wachtwoord. De eerste paar dagen met kabel, dat werkte goed. Ik stelde het draadloze gedeelte nog even uit ivm drukte verhuizing.

Daarna met mijn mobiele telefoon gebruik gemaakt van het door mij gemaakte netwerk. Werkt prima.

Maar op de PC (Windows XP) lukt het niet, in "netwerkverbindingen" krijg ik geen draadloze netwerken te zien. Ook geen icoontjes van draadloze verbindingen in de system tray.

Mijn computer is een DELL van 2006; daar heeft het toch niets mee te maken? Of moet daar een netwerkkaart in zitten (en zo ja - hoe weet ik of die er in zit?)

Wie kan helpen???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je de driver van je wifiadapter wel geinstalleerd op je pc?
Anders zie je namelijk geen draadloze verbindingen.
Heb je wel een wifiadapter op die pc?

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 24-02-2010 08:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marquis
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 27-08 21:28
Je moet wel een draadloze netwerkkaart in je laptop hebben. Kijk eens bij apparaat beheer, of er 1 tussen staat. Ook kan het zijn dat deze in de BIOS uitgeschakeld is. Ten derde, als er 1 inzit kan het zijn dat deze uitgeschakeld is door een klein schakelaartje aan de zijkant van de laptop. Die hoef je dus alleen in te schakelen.

Sorry, zit met een laptop in de weg. Er zal geen wifi adapter in je PC zitten. Standaard zit er geen een in.

[ Voor 14% gewijzigd door marquis op 24-02-2010 08:32 ]

Adem in...... adem uit. Poeh, weer gered :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jiffy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-09 16:57

Jiffy

God, you're ugly!

Verwijderd schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 08:22:
Mijn computer is een DELL van 2006; daar heeft het toch niets mee te maken? Of moet daar een netwerkkaart in zitten (en zo ja - hoe weet ik of die er in zit?)
Overduidelijk: je hebt geen draadloze netwerkkaart* in je pc zitten. Tja. Da's wel erg basic en weerspreekt toch enigszins de 'veel computerervaring thuis'. Nou ja, niemand is perfect. :)

*
edit:
Mag natuurlijk ook d.m.v. een USB-adaptertje, als je maar iets op je pc hebt zitten om een Wifisignaal te ontvangen.

[ Voor 12% gewijzigd door Jiffy op 24-02-2010 08:44 ]

Life sucks. Then you die. Then they throw mud in your face. Then you get eaten by worms. Be happy it happens in that order...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ga naar apparaat beheer en check even of je een netwerkkaartt erin hebt hangen :P

Settings -> Control Panel -> Administrative Tools -> Computer managment -> Device Manager ( Check of je daar een Netwerkkaart heb staan )

Of sneller :P
Windows tekentje + Break (staat naast scroll lock) Dan Hardware - Device manager

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Jiffy schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 08:43:
[...]

Overduidelijk: je hebt geen draadloze netwerkkaart* in je pc zitten. Tja. Da's wel erg basic en weerspreekt toch enigszins de 'veel computerervaring thuis'. Nou ja, niemand is perfect. :)

*
edit:
Mag natuurlijk ook d.m.v. een USB-adaptertje, als je maar iets op je pc hebt zitten om een Wifisignaal te ontvangen.
Als je nooit draadloos nodig gehad hebt, dan heb je daar weinig mee te maken :-)

Stel dat ik nu vaststel dat ik geen draadloze netwerkkaart in mijn pc heb zitten, hoe weet ik dan aan welke eisen de netwerkkaart die ik ga kopen, moet voldoen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:01

lier

MikroTik nerd

Als je je er heel makkelijk van af wil maken:

Plaats even je service tag van de Dell...op basis daarvan kan je heel eenvoudig achterhalen wat er in je computer zit (en wat niet).

Ten aanzien van je vraag...ga naar een beetje goeie winkel en laat je voorlichten. Of kijk eens de reviews bij de WiFi adapters in de pricewatch...

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@lier, 6Z0932J is mijn service tag. Kun jij daaraan zien wat ik in mijn computer heb??? Of bedoel je dat ik dell moet bellen? (ik voel me met de minuut dommer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier

lier

MikroTik nerd

Verwijderd schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 09:03:
@lier, 6Z0932J is mijn service tag. Kun jij daaraan zien wat ik in mijn computer heb??? Of bedoel je dat ik dell moet bellen? (ik voel me met de minuut dommer)
Nee...niet bellen, je kan een systeem configuratie op basis van een Service Tag op vragen:

Zoals in jouw geval hier...

Heeft niets met domheid te maken, meer met onwetendheid...(zie het als een leermoment !)
;)

edit:
Er zit dus (nog) geen draadloze adapter in, je zou of een PCI adapter of een USB adapter aan kunnen schaffen. Mijn ervaring is dat je het beste met één merk kan werken...kijk maar wat je ermee doet.

[ Voor 22% gewijzigd door lier op 24-02-2010 09:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oké, maar de specificatie had ik ook nog netjes op papier bewaard :-)
Fijn dat je me kunt zeggen dat ik dus geen draadloze adapter heb :-)

Zelfde merk, zeg je: je bedoelt, zelfde als de router, neem ik aan. Ik ga eens rondkijken... Thanks, tot zo ver...

Ik zie het nu ook op de verpakking van de router staan: desktop connected with WN3111B or WN111 adapter Dus nu moet ik kiezen... eh...

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 24-02-2010 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier

lier

MikroTik nerd

Als je mijn edit goed had bekeken, had je al een aantal opties gezien. Zoek eens op ervaringen met genoemde adapters, misschien wordt dan de keuze makkelijker te maken !?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
lier schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 10:54:
Als je mijn edit goed had bekeken, had je al een aantal opties gezien. Zoek eens op ervaringen met genoemde adapters, misschien wordt dan de keuze makkelijker te maken !?
Ja, ik had het gezien hoor :-) Soms ben ik wat onduidelijk :-)
Pagina: 1