Toon posts:

Welke koeler moet ik in godsnaam nemen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sorry, dit topic is vast al 100.000 keer gestart maar ik weet echt niet meer welke koeler ik moet kopen.

Ik wil graag een mooi design, stil en met goede performance.

Ik dacht eerst aan de Asus silent knight maar die zou hoogst waarschijnlijk niet passen vanwege mijn zijpanel koelers. Toen aan de Cooler master Z600 maar ik dacht dat ik dan met mijn OCZ Reaper geheugen in de weg zou zitten. Zoals ik al zei: Een mooi design dus geen Mugen 2 ofzo. Tenzij hij echt stil is én goed koelt. De V8 van CM is misschien ook een optie maar die is wel heel duur.

Verder heb ik denk ik alle koelers wel zo'n beetje gezien.

Welke raden jullie mij aan

Met vriendelijke groet,

Anthony

• ErikKo
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 16:44

ErikKo

Rippie

Misschien een idee om even aan te geven voor welke socket je een koeler zoekt. :)

Verwijderd

Topicstarter
Haha heb je helemaal gelijk in, mijn excuses.

Ik had sowieso nog een paar dingen die erbij moesten staan.
Het is voor een 775 socket, Q8400
Natuurlijk andere koeler voor het overclocken dus temperaturen zijn wel degelijk belangrijk.
Deze koeler moet passen in een Asus Vento TA-M11 behuizing.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 24-02-2010 02:54 ]

• Ghost Dog
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11:14

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

Vind je de Ninja ook lelijk?
Het lastige is namelijk dat 'mooi' en 'lelijk' ontzettend subjectief zijn...
Ik vind de Mugen (2 (Rev. B)) ook lelijk, en de Ninja wel wat mooier, maar uiteindelijk gaat het toch om de prestaties.

Colors relate to numbers relate to SOUND | Last.fm! | Band!

Verwijderd

Topicstarter
Sorry maar ik zie niet zoveel verschil zo 1 2 3 dus ja ik vind die ook lelijk.

Maar ja uiteindelijk draait het natuurlijk om de prestaties.

Even een andere vraagje die hier echt niet thuis hoort maar:
Ik had mijn Q8400 eens op 3.6 GHz geclockt op stock koeling. Toen werd hij instabiel en sindsdien loopt ie ook niet soepel meer op 3.2 GHz. Dat kan komen door de vCore die nu op andere volts staat of misschien is mijn CPU een beetje kapot. Nu was mijn vraag of dat mogelijk is of ligt het misschien aan mijn standaard voeding van 350watt die overigens al 3 jaar oud is als het niet langer is. Of is het de stock koeler?

Experimenteren krijg je he als je net in het eerste jaar MBO ICT zit haha :P

• BGB4rn
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 15:46

BGB4rn

ductape en tie-wraps FTW !

Heb je al gekeken naar de pricewatch: Prolimatech Megahalems CPU-Cooler Rev B. ?

Misschien dat je die minder lelijk vind, en hij koelt ook nog eens beter dan de Mugen 2.

Signature

Verwijderd

Topicstarter
BGB4rn schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 03:41:
Heb je al gekeken naar de pricewatch: Prolimatech Megahalems CPU-Cooler Rev B. ?

Misschien dat je die minder lelijk vind, en hij koelt ook nog eens beter dan de Mugen 2.
Moet je daar nog 1/2 fans opgooien of niet?

Maar voor die prijs kan ik net zo goed voor de V8 gaan. Scheelt misschien 5 euro.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 24-02-2010 03:46 ]

• BGB4rn

BGB4rn

Verwijderd schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 03:45:
[...]

Moet je daar nog 1/2 fans opgooien of niet?

Maar voor die prijs kan ik net zo goed voor de V8 gaan. Scheelt misschien 5 euro.
Waar koop jij halve fan's ? :P of bedoel je 120mm fans ? Die passen er iig op.

Verder snap ik dat je de v8 aantrekkelijker vind qua uiterlijk maar deze presteert helaas niet zo goed als de megahalems.

Signature

• Saiya
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 05-01 00:16
Ik heb gewoon Reapers naast m'n Z600, past prima. Ligt ook meer aan de mobo denk ik. De Z600 paste op een P5W dh deluxe en P5K EPU prima met Reapers. Houdt m'n E8400 op stock op 37 graden idle, en E6600 op 3Ghz 20 graden idle. En niet veel hoger op load :D Overigens passief in een goed geventileerde kast.

Ik zou me minder druk maken om de Reapers, maar meer om de NB koeler of de mosfet koeler die ernaast zit. Mijn Thermalright Ultra-120 Extreme geeft overigens exact dezelfde koelresultaten, maar met een 120mm fan ervoor op low speed (onhoorbaar). Die is ook iets kleiner in de lengte, maar wel iets breder. Beide leuke coolers.

Verwijderd

Topicstarter
BGB4rn schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 04:02:
[...]

Waar koop jij halve fan's ? :P of bedoel je 120mm fans ? Die passen er iig op.

Verder snap ik dat je de v8 aantrekkelijker vind qua uiterlijk maar deze presteert helaas niet zo goed als de megahalems.
ik bedoelde een of twee fans... -_-

waar baseer je dat op? dat de V8 niet zo goed koelt als de megahalems.

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 24-02-2010 05:02 ]

Verwijderd

Topicstarter
Saiya schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 04:45:
Ik heb gewoon Reapers naast m'n Z600, past prima. Ligt ook meer aan de mobo denk ik. De Z600 paste op een P5W dh deluxe en P5K EPU prima met Reapers. Houdt m'n E8400 op stock op 37 graden idle, en E6600 op 3Ghz 20 graden idle. En niet veel hoger op load :D Overigens passief in een goed geventileerde kast.

Ik zou me minder druk maken om de Reapers, maar meer om de NB koeler of de mosfet koeler die ernaast zit. Mijn Thermalright Ultra-120 Extreme geeft overigens exact dezelfde koelresultaten, maar met een 120mm fan ervoor op low speed (onhoorbaar). Die is ook iets kleiner in de lengte, maar wel iets breder. Beide leuke coolers.
mocht jij 2 fans erop zetten dan kom je wel in de problemen met je reaper geheugen denk ik.
ik heb trouwens een P5N-D moederbord van Asus

• MeltedForest
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14-11-2025

MeltedForest

Lenny-t

Vind je de TRUE niet mooi dan?

Afbeeldingslocatie: http://www.purepc.pl/files/Image/news/2008/11/thermal_2.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door MeltedForest op 24-02-2010 08:32 ]

• Droplollies
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12-01 16:03
Verwijderd schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 04:59:
[...]
waar baseer je dat op? dat de V8 niet zo goed koelt als de megahalems.
benchmarks, feiten, het is gewoon zo :P
Maar als je nou de megahalems neemt, er 2 mooie led fans opzet, en daar weer leuke fangrils opplakt die je vet vind. In mijn ogen zou je dan een best stijlvolle koeler krijgen, maarja dat is smaak. Vertel anders is wat voor zoort design je in gedachte hebt? Een 'mooie' koeler is een heel breed begrip.

• SteaRic
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 25-01 12:22
Je kan ook plug&play waterkoeling nemen. Corsair H50 misschien iets voor je?

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 15:31
Coolermaster Z600 is wel mooi dingetje, krijg je al voor 20 euro exclusief fans dan, maar je krijgt er wel 4 brackets bij, dus voor 2 fans te monteren, kom je in totaal op 40 euro uit en dan heb je ook een aardig beest van een cooler :)

• BGB4rn

BGB4rn

SteaRic schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 10:13:
Je kan ook plug&play waterkoeling nemen. Corsair H50 misschien iets voor je?
Die het zelde presteert als de V8 ? het is IMO nog al een fop waterkoeler... het is niet uit te breiden met een extra radiator of waterblok ofzo.

@ Anthony079

Wat wil je meer bereiken ? looks of super goede temps ? en wat is je budget er voor ?

@ hier onder,

Die mening is ook mij toebedeeld, maar als de ts een andere mening heeft heb je daar niet zo veel aan vandaar dat ik het even vroeg ;)

[ Voor 14% gewijzigd door BGB4rn op 24-02-2010 12:18 ]

Signature

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Verwijderd schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 01:51:
Ik wil graag een mooi design, stil en met goede performance.
Mooi design is natuurlijk erg persoonlijk. Neem gewoon een koeler die stil is met een goede performance. Heb je meer aan dan aan eentje die mooie looks heeft lijkt me.

• TRG
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-01 14:30

TRG

Technotium99-m

BGB4rn schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 12:12:
[...]
Die het zelde presteert als de V8 ? het is IMO nog al een fop waterkoeler... het is niet uit te breiden met een extra radiator of waterblok ofzo.
Waarom niet? Met een schaar en wat plastic verloopstukjes ben je er al hoor?

Regular meth users are referred to as tweakers, so-called because they can go ALL TWEAKEND LONG, BABY. They can be awake for three to fifteen days straight: irritable, violent and paranoid.

• BGB4rn

BGB4rn

Eeehmmm, nee. het zijn volgens mij geen gangbare maat slangen en ze zijn niet flexibel in de zin dat je ze makkelijk over een fitting heen schuift volgens mij.

Verder vind ik bij een fatsoenlijke waterkoelset een pomp op de cpu geen gezicht. :+

Signature

• SteaRic
BGB4rn schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 12:12:
[...]

Zoals je hier kan zien, doet de h50 het helemaal niet zo slecht. Onder full load blijft de h50 10 graden koeler dan de v8. Uitbreiding en looks zijn uiteraard de TS zijn keuze.

• BGB4rn

BGB4rn

SteaRic schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 13:45:
[...]

Zoals je hier kan zien, doet de h50 het helemaal niet zo slecht. Onder full load blijft de h50 10 graden koeler dan de v8. Uitbreiding en looks zijn uiteraard de TS zijn keuze.
In vergelijking tot een "echte" waterkoel set wel hoor ;) en in die test vallen de resultaten nog wel mee maar in andere tests valt ie soms best hard door de mand.

[ Voor 10% gewijzigd door BGB4rn op 24-02-2010 14:20 ]

Signature

• SteaRic
True, maar daar is het geld ook naar :)

Verwijderd

Topicstarter
De bedoeling is om mijn processor (Q8400) stabiel op 3.6 GHz te krijgen. Misschien nog 3.8 of 4 maar dat zien we dan wel weer.

Sowieso vind ik blauw led mooi want dat past bij mijn kast. Sowieso kan je op die ijzeren ribben koelers gewoon blauwe leds van Zalman plaatsen of zo dus dat is op zich geen probleem. Dus die koelers kan ik ook best wel kopen.

Mijn budget voor de koeler is maximaal 50 a 60 euro.

• rows
  • Laatst online: 14-01 13:05
een echt gave koeler om te zien is de Tuniq en die koelt nog goed ook.......met blauw licht

http://www.tuniq.com.tw/Cooler_Info/Tower-120-Extreme.htm

Verwijderd

Topicstarter
die is wel vet om te zien ja.

heb je hem zelf? en hoe presteert ie bij jou?

• .Sjoerd
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 07-07-2025
Ik heb zelf een Silent knight, maar zo ontzettend hoog is ie niet. Koelt ook redelijk goed.
Alleen is ie wel heel lastig te ontstoffen...

Mocht je naar de tweaklan komen, dan kun je 'm wel ff proberen ;)

specs

• [Remmes]
  • Laatst online: 20-01 23:25
volgens mij is die tunic heel slecht uit review gekomen.. ziet er wel mooi uit ja

ja, daag.

Verwijderd

Topicstarter
Tweaklan?

Haha ik ben helemaal nieuw op het gebied van overclocken enz. dus vandaar :P

• MeltedForest
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14-11-2025

MeltedForest

Lenny-t

Remmes_NT schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 16:12:
volgens mij is die tunic heel slecht uit review gekomen.. ziet er wel mooi uit ja
Hij is een beetje lawaaierig, verder is er niks mis met dat ding.
Zie ook http://www.hardware.info/...xemplaren_voor_Core_i5i7/

• Flying Bobman
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12-12-2025
Ligt het aan mij of kan je dit prima zelf oplossen? Er zijn honderden tests op internet te vinden met vergelijkingen tussen verschillende koelers. Zie bijv. HWI voor een hele complete test. En hoe kunnen wij nou weten wat jij mooi vindt? Ik vind bijv. de Mugen 2 wel heel mooi.

• DjThase
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 25-01 17:37
ik heb de revoltec pipetower pro hij koelt goed en ik vind hem eigenlijk ook wel mooi :D
http://www.hardware.info/.../Revoltec_Pipe_Tower_Pro/

Mop mop, gas derop!

Verwijderd

Topicstarter
Flying Bobman schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 16:45:
Ligt het aan mij of kan je dit prima zelf oplossen? Er zijn honderden tests op internet te vinden met vergelijkingen tussen verschillende koelers. Zie bijv. HWI voor een hele complete test. En hoe kunnen wij nou weten wat jij mooi vindt? Ik vind bijv. de Mugen 2 wel heel mooi.
Heb je ook wel deels gelijk in. Maar misschien heeft iemand hele goede ervaringen met overclocken met een van de honderden koelers en kan hij mij ook vertellen dat hij stil is.

Wat is stil? Ongeveer stock koeler geluid. Mag natuurlijk stiller.

En ja... wat mooi is... doe een suggestie!

Verwijderd

Topicstarter
djthase schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 16:58:
ik heb de revoltec pipetower pro hij koelt goed en ik vind hem eigenlijk ook wel mooi :D
http://www.hardware.info/.../Revoltec_Pipe_Tower_Pro/
Heb jij je CPU overgeclockt? Hoeveel graden? Geluid productie?

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat ik dan eindelijk mijn keuze hebt gemaakt. Het wordt de Prolimatech Megahalems Rev. B.

Dit omdat een zeer ervaren OC'er (chiller) deze boven de Mugen 2 aanraadt (sorry als ik het fout spel (A)) . Daarnaast een paar reviews doorgelezen en daar waren ze allemaal heel tevreden en raden deze dan ook aan. Mocht iemand hier nog tegen argumenten op hebben hoor ik het graag!

• Ghost Dog
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11:14

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

Prima keuze, de Megahalems is op dit moment inderdaad één van de beste CPU-koelers op de markt.

Van de Ninja 2 kan ik je vertellen dat deze echt heel stil is, veel en veel stiller dan de stock koeler (dat ding is echt een straaljager |:(), en mijn Phenom II X4 955BE op 3.8 GHz en 1.472Vcore met de 120mm fan op 950rpm nog op maximaal 51 graden houdt met OCCT.

Colors relate to numbers relate to SOUND | Last.fm! | Band!

• rows
Verwijderd schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 14:53:
die is wel vet om te zien ja.

heb je hem zelf? en hoe presteert ie bij jou?
Ik heb de voorganger gehad en daar was ik erg tevreden over. Stil en erg goed om mee te OC'en.

• rows
MeltedForest schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 16:33:
[...]

Hij is een beetje lawaaierig, verder is er niks mis met dat ding.
Zie ook http://www.hardware.info/...xemplaren_voor_Core_i5i7/
Je kunt ook de fan vervangen als je wilt. Ik vond die van mij niet lawaaig

• G3lderland
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 16-03-2021
Als je van wat kleur houdt:
Afbeeldingslocatie: http://www.zalman.com/images/productinfo/CNPS9900ALED_04.jpg

pricewatch: Zalman CNPS9900A LED

• Xenomorphh
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-03-2025

Xenomorphh

Soep met Ballen

of..

Afbeeldingslocatie: http://www.pureoverclock.com/images/review/cooling/xigmatek_s1283v/xigmatek_s1283v_16.jpg

Xigmatek dark knight 8)

There are 10 kinds of people in the World...Those who understand binary, and those who dont!

• DjThase
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 25-01 17:37
ik heb er mee ge overclocked alleen maar 200MHz omdat mn mobo geen verhoging van het voltage toestaat maar de temps zijn idle 1 à 2 graden verhoogd en under load 3 à 5 graden dus bijna geen verschil

Mop mop, gas derop!

Pagina: 1