Een simpele vraag

Pagina: 1
Acties:

• BuzzeW
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 18-06-2023
Hey medetweakers

Een simpel vraagje.

Ik ben op zoek naar een simpel "surround system?" ( weet zelfs niet ofdat de naam klopt ) waarmee je kleine boxjes aan de muur kan hangen en die verbinden via de electriciteitsleiding. Er zitten hier zo'n 5-tal van die aansluitingen klaar in de muur en zou die nu graag eens gaan gebruiken.

Hoewel je boxen hebt in alle soorten en ook mediaspelers ( Wat zijn mediaspelers trouwens?! ) weet ik écht niet wat te kopen. Ik heb al 30x alle producten afgeschuimd hier in tweakers en vind niks die duidelijkheid heeft ofdat ik het voor zo'n systeem wel degelijk kan gebruiken? Je hebt duizenden soorten boxen van creative of logitech, maar dat is altijd voor de pc?

In het kort.

Welke radio/stereo moet ik kopen met aparte boxen die ik kan aansluiten en dus ophangen zonder al die draden te moeten monteren ( ben in het bezit van een elektriciteitsnet om dat te monteren, you know what i mean.. )

Bedankt alvast.

W.

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:09

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Mijn eerste reactie die ik heb weten te onderdrukken was verwijzen naar google, en de close & submit knop gebruiken.

Maar, "we don't know what you mean". Met alle respect, ik kan er geen touw aan vastknopen.

Zou je, in peppi en kokki taal willen uitleggen wat je wil, welke aansluitingen je hebt (foto's!!) en hoe je van plan bent geluid te transporteren over draden waar ook 220 op staat?

Dus, in plaats van 5 onduidelijk vragen, iets meer duidelijkheid graag, alleen op die manier kunnen we je helpen.

Wise enough to play the fool

• Mistacal
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 16:14
Heel simpel is het niet omdat je meer dan 1 vraag stelt en wat je eigenlijk makkelijk zelf had kunnen vinden hier GoT of google.

Simpel surround setje

Muziek via stopcontact
Maar kan niet zo simpel als jij het schetst

Mediaspelers

Wat je moet kopen? Zelf eerst op onderzoek gaan of het wel mogelijk is wat je wil. Google op 2 steekwoorden is genoeg om te zien wat de mogelijkheden zijn (speakers + stopcontact/elektriciteitsnet)

Succes

edit:
teacher schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 01:22:
[...]
Mijn eerste reactie die ik heb weten te onderdrukken was verwijzen naar google, en de close & submit knop gebruiken.

Dus, in plaats van 5 onduidelijk vragen, iets meer duidelijkheid graag, alleen op die manier kunnen we je helpen.
Jij kon het wel en ik niet :P

[ Voor 23% gewijzigd door Mistacal op 24-02-2010 01:26 ]

__/`\__/`\__

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

teacher schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 01:22:
[...]

Maar, "we don't know what you mean". Met alle respect, ik kan er geen touw aan vastknopen.

Zou je, in peppi en kokki taal willen uitleggen wat je wil, welke aansluitingen je hebt (foto's!!) en hoe je van plan bent geluid te transporteren over draden waar ook 220 op staat?

Hij wil de audio via het 220 net sturen van de versterker naar elke van 5 speakers in een surround systeem. Hoe weet hij dus nog niet, want hij zoekt er een oplossing voor ;)
Ik zou het trouwens ook niet weten . Enige wat ik ken is netwerk via elektriciteitsleidingen.
BuzzeW schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 00:42:
Hey medetweakers
[knip]
Hoewel je boxen hebt in alle soorten en ook mediaspelers ( Wat zijn mediaspelers trouwens?! ) weet ik écht niet wat te kopen.

[knip]

Bedankt alvast.

W.
Een mediaspeler is een audio of video speler die via een USB/Firewire apparaat of een (al dan niet draadloze) netwerkaansluiting wordt voorzien van af te spelen data.
Zeg maar een DVD speler zonder DVD lade, en ter vervanging van de DVD lade een aansluiting naar een andere digitale mediabron.

[ Voor 35% gewijzigd door McKaamos op 24-02-2010 07:15 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• The big J
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08:00
Volgens mij is het zo dat een vorige bewoner (?) al netjes kabel heeft weggewerkt door leidingen in de muur en deze heeft afgemonteerd met speakerklemmen op de muur. De TS wil deze gaan gebruiken en weet dus niet wat voor set hij hiervoor kan gaan gebruiken. In pricipe elke huis-tuin en keuken surroundset dus. Het enige dat je tegen kan komen bij sommige all-in-one setjes is dat er stekkers aan de luidsprekersnoeren zitten. Dan is het iets minder eenvoudig maar vaak alsnog te doen.

• Mistacal
En anders wachten we gewoon tot de TS reageert in plaats van te speculeren ;)

__/`\__/`\__

• Maarce
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-02 16:53
BuzzeW schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 00:42:
Hey medetweakers

Een simpel vraagje.

Ik ben op zoek naar een simpel "surround system?" ( weet zelfs niet ofdat de naam klopt ) waarmee je kleine boxjes aan de muur kan hangen en die verbinden via de electriciteitsleiding. Er zitten hier zo'n 5-tal van die aansluitingen klaar in de muur en zou die nu graag eens gaan gebruiken.

Hoewel je boxen hebt in alle soorten en ook mediaspelers ( Wat zijn mediaspelers trouwens?! ) weet ik écht niet wat te kopen. Ik heb al 30x alle producten afgeschuimd hier in tweakers en vind niks die duidelijkheid heeft ofdat ik het voor zo'n systeem wel degelijk kan gebruiken? Je hebt duizenden soorten boxen van creative of logitech, maar dat is altijd voor de pc?

In het kort.

Welke radio/stereo moet ik kopen met aparte boxen die ik kan aansluiten en dus ophangen zonder al die draden te moeten monteren ( ben in het bezit van een elektriciteitsnet om dat te monteren, you know what i mean.. )

Bedankt alvast.

W.
Wat zeker in nieuwbouwwoningen tegenwoordig veel gebeurd is dat er al loze leidingen voor luidsprekerkabels gelegd worden.
Wat ik zou doen als ik jou was, is even bij een hifi winkel binnenlopen en kijken wat ze aan kleine luidsprekers hebben.
Complete sets werken meestal met hun eigen aansluiting, wat lastig is als je de kabel wilt wegwerken in een buis.
Een surround systeem uit losse componenten is dan de oplossing, maar dat is iets wat zeer van smaak en budget afhankelijk is.

Voor mediaspelers, wat wil je ermee gaan afspelen?

• BuzzeW
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 18-06-2023
The Big J & Maarce zitten er érg dicht bij dacht ik. Aan Mistacal dan gericht: Waarom reageer je dan? Aan jou reacties heb ik toch niks. Ik weet ook wel dat google er is en google heeft dan 108.000 resultaten waarvan je er dan 37 bekijkt, 37 keer dezelfde uitleg leest en nog steeds niet verder staat dan voordien.

Het is inderdaad een nieuwbouw en de leidingen ( ik dacht dat het via het elektriciteitsnet liep maar kan goed zijn dat dit gewoon aparte leidingen zijn ) liggen er dus al. Heb voor de verduidelijking een foto ervan genomen en heb die upgeload.

Klik op onderstaande link voor de foto:
http://i47.tinypic.com/x2s3rb.jpg

Wat ik ermee wil afspelen? Hmm.. Het is vooral gewoon om de radio zeg maar in heel het huis te hebben ( d.m.v. die boxen aan de muur via die leidingen ) Heb er 2 in de woonkamer, 2 in de keuken en 1 in de bureau hangen. Een cd'tje is ook steeds leuk maar dat zit er wel standaard bij dacht ik zo.

Edit:

Kijk zou ik dan hiermee klikje gewoon m'n muziek afspelen en wat extra boxen kopen, daarop monteren enzovoort?

[ Voor 12% gewijzigd door BuzzeW op 24-02-2010 13:02 ]

• Meelobee
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:37

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

BuzzeW schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 12:59:
The Big J & Maarce zitten er érg dicht bij dacht ik. Aan Mistacal dan gericht: Waarom reageer je dan? Aan jou reacties heb ik toch niks. Ik weet ook wel dat google er is en google heeft dan 108.000 resultaten waarvan je er dan 37 bekijkt, 37 keer dezelfde uitleg leest en nog steeds niet verder staat dan voordien.

Het is inderdaad een nieuwbouw en de leidingen ( ik dacht dat het via het elektriciteitsnet liep maar kan goed zijn dat dit gewoon aparte leidingen zijn ) liggen er dus al. Heb voor de verduidelijking een foto ervan genomen en heb die upgeload.

Klik op onderstaande link voor de foto:
http://i47.tinypic.com/x2s3rb.jpg

Wat ik ermee wil afspelen? Hmm.. Het is vooral gewoon om de radio zeg maar in heel het huis te hebben ( d.m.v. die boxen aan de muur via die leidingen ) Heb er 2 in de woonkamer, 2 in de keuken en 1 in de bureau hangen. Een cd'tje is ook steeds leuk maar dat zit er wel standaard bij dacht ik zo.

Edit:

Kijk zou ik dan hiermee klikje gewoon m'n muziek afspelen en wat extra boxen kopen, daarop monteren enzovoort?
Dat je verwezen wordt naar Google is denk ik omdat je posts niet echt laten zien dat je zelf al wat uitgezocht hebt. Dat blijkt al uit het feit dat je dacht dat het over het electriciteitsnet gaat. Ook de foto die je gemaakt hebt laat niets zien, het is enkel een afdekplaatje met een onherkenbare aansluiting erop..

Anyway, volgens mij zijn het gewoon 2 aderige speaker kabels die door je muren lopen (post eens een foto zonder het afdekplaatje ervoor.) Dus dan zou je iets van een receiver of versterker moeten hebben waar je meerdere speakerparen op kunt aansluiten. Een stereo versterker met A/B kanalen bijvoorbeeld.

De mediaplayer die je aangeeft kan je niet direct aan een paar speakers hangen, daar moet een versterker/receiver tussen.

Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black

• Mistacal
BuzzeW schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 12:59:
Richt je de volgende keer dan ook even op de MOD die hetzelfde zegt als dat ik doe of ben je bang dat je dan iemand in het harnas jaagt? Dat je aan mijn reactie niets hebt? Leek me toch wel wat informatieverschaffing of niet dan? Dat je 37 keer dezelfde uitleg krijgt op google heeft meer te maken met wat je intypt dan dat er niets te vinden val.t

Het is inderdaad dat de start post niet veel laat zien van eigen inbreng dus vandaar is google je vriend. Eerst kijken wat er is en wat er kan. Dan zijn je vragen gerichter en kunnen wij je gemakkelijker helpen.

Op de foto kan ik niets zien.

Die mediaspeler kan geen radio afspelen. Misschien is een tuner dan wat handiger voor je of een mediacenter (wat anders dan een mediaspeler). Sowieso moet er een versterker tussen om je speakers aan te sturen.

Als het lege leidingen zijn die door de kamer lopen dan kan je er natuurlijk speakerdraad door doen. Liggen er al kabels bv 220 dan zou ik hier geen speakerkabels langsleggen vanwege storing

__/`\__/`\__

Pagina: 1