Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gearbox122
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07-01 17:52
Beste mede tweakers,

Twee dagen geleden toen ik CoD modern warfare 2 ging spielen, had ik last van lag. AL snel kwam ik erachter dat de lag waar ik last van had niet zo zeer met het internetverbinding te maken had maar meer met mijn pc. Mijn pc stotters (blijft hangen) in de eerste 2 dagen kwam ik dit met name voor bij het spelen van games. Maar zonnet toen ik eerste een trailer aan het kijken was van een film dat die hierbij ook begon vast te lopen. Vervolgens heb ik IE afgesloten en wou ik paint opstarten om hier een print screen van mijn proces in taakbeheer te plakken. Maar zelfs op het bureaublad bij het verplaatsten van de muis cursor liep het al enige seconden vast. Tijdens het vastlopen blijft het proces gebruik op nagenoeg 0% staan en het geheugen gebruik zoals gewoonlijks schommelend tussen de 560 en 680 MB. De temperraturen van de cores ( Q6600) liggen hierbij gemiddeld rond de 25-28 graden.

Hieronder zijn de systeems eigenschappen te vinden.

MSI – MS7350 MOBO
2Gig kingston 400 mhz PC2 6400
Ati X2600 video kaart ( vanaf morgen een ATI 5850)
Intel vore 2 Q6600 Proc.
Windows 7 ultimate 32 bit.
norton 2010

De processor is nog stock, nooit overgelockt of over verhit geweest...

Heeft iemand enige idee waar dit probleem aan kan liggen en wat mogelijk hier de boosdoener zou kunnen zijn. Heb ik dit systeem al 2 jaar, Ik heb niets veranderd sinds dien en hij heeft het altijd goed gedaan. Het enige wat ik wel heb gedaan is van het laatst een keer het batterij op de mobo vervangen. Maar dat was zo een 6 weken geleden.

Alvast bedankt.

Edit** ik heb de pc opnieuw opgestart omdat het haast niet meer lukte om uit het vast lopen te komen na het opstarten leek die normaal te werken tot dat ik IE opstarte. terwlijk ik dit bericht aan het typen ben merk ik weer dat die moeite heeft. Het type opzich gaat nog goed af maar als de cursor beweeg en voornamelijk als ik door de webpage aan het scrollen ben gaat het mis.

Ik heb overigens al de volgende dingen geprobeerd zonder enig succes nog though...

**Disabling/Tweaking Vista’s Multimedia Class Scheduler
**Turn Off Teredo

[ Voor 16% gewijzigd door gearbox122 op 24-02-2010 01:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shal-Ziar
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17-08 22:17
Ik ga nu gewoon iets roepen, Is je grafische kaart stoffig? Als je andere componenten CPU en Ram uit hun neus lopen te vreten dan lijkt mij dat je video kaart vertraagd. Gelukkig heb je zo een andere om mijn "gevoel" te bevestigen dan wel te ontkrachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gearbox122
Destroyer1991 schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 08:41:
Ik ga nu gewoon iets roepen, Is je grafische kaart stoffig? Als je andere componenten CPU en Ram uit hun neus lopen te vreten dan lijkt mij dat je video kaart vertraagd. Gelukkig heb je zo een andere om mijn "gevoel" te bevestigen dan wel te ontkrachten.
Ik hoop dat dat he probleem zal oplossen inderdaad. ik ga nu ook ff kijken of mijn ram nog goed is, ik heb ergens nog 2 gig liggen van mijn vorige pc, weliswaar wat trager maar werkt nog goed. ik zal daarna wel ff laten weten of dat iets heeft opgeleverd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electric Brainz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-09 00:41
Hier heb ik ook last van gehad, bij mij lag het probleem aan bij de harddisk, na een schone installatie (in mijn geval op een andere schijf) geen last meer van gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gearbox122
Electric Brainz schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 13:06:
Hier heb ik ook last van gehad, bij mij lag het probleem aan bij de harddisk, na een schone installatie (in mijn geval op een andere schijf) geen last meer van gehad.
Ok ik heb zonnet ook de andere ram erin gezet , maar zonder enige succes :s ook de HDD heb ik gisteren vervangen door een ander met een clean install nog steeds geen effect. Wat me wel opvalt is dat er meer mensen dit problemen lijken te hebben met name de combinatie Q6600 en win7. Ik vraag me af of dit ook voor mij het geval is.... PS ff een ander vraagje ik heb norton 2010 aangeschaft, en dan krijg je er 3 activatie sleutels bijgeleverd. eerste heb ik gebruikt toen ik XP draaide. vervolgens bij installatie van win7 moest ik opeens een nieuwe key gebruiken omdat mijn systeem als een nieuw werd herkent. Na het vervangen van de HDD heb ik dit probleem opnieuw gehad en heb ook de laatste key moeten gebuiken, ik ben bang dat als ik nu weer terug zou moeten naar XP dat ik geen keys meer over heb van norton ( 1,5 maand oud) maar goed dat is ff iets offtopic.

ik vraag me af of iemand weet welke update van win7 dit probleem kan veroorzaken. Omdat ik in het begin hier geen last van had... het een vreemd iets, zelfs met typen nu merk ik weer dat die sottert. als ik een letter type dan verschijnt die 1,5 seconde later. 8)7 |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11-09 17:01

M2M

medicijnman

arg... Norton. Kun je dat spul er af gooien en kijken of je systeem nog steeds blijft hangen?
En daarvoor even kijken of je systeem toevallig een flinke harde schijf activiteit spike heeft op het moment dat een lagstoot voorkomt?

En of het aan IE ligt, door FF of chrome (of een andere webbrowser) te downloaden?
En even kunt kijken of je harde schijf in IDE modus of AHCI draait. Soms wil dat wel een schelen,
En of je de laatste WHQL chipset drivers hebt?

offtopic:
misschien is het een handig idee om gelijk je hoeveelheid werkgeheugen te verdubbelen. Ik denk namelijk dat zo'n dikke videokaart niet bar veel effect gaat hebben als bij elke game je swap file flink in gebruik genomen wordt. Dergelijke 1 GB reepjes zijn voor niet al te veel geld in V&A te vinden.

[ Voor 25% gewijzigd door M2M op 24-02-2010 13:33 ]

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gearbox122
M2M schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 13:31:
arg... Norton. Kun je dat spul er af gooien en kijken of je systeem nog steeds blijft hangen?
En daarvoor even kijken of je systeem toevallig een flinke harde schijf activiteit spike heeft op het moment dat een lagstoot voorkomt?

En of het aan IE ligt, door FF of chrome (of een andere webbrowser) te downloaden?
En even kunt kijken of je harde schijf in IDE modus of AHCI draait. Soms wil dat wel een schelen,
En of je de laatste WHQL chipset drivers hebt?

offtopic:
misschien is het een handig idee om gelijk je hoeveelheid werkgeheugen te verdubbelen. Ik denk namelijk dat zo'n dikke videokaart niet bar veel effect gaat hebben als bij elke game je swap file flink in gebruik genomen wordt. Dergelijke 1 GB reepjes zijn voor niet al te veel geld in V&A te vinden.
Ik ga zo meteen norton ff erafgooien en kijken of het idd effect heeft. Heeft helaas geen effect opgeleverd
ff over die andere punten ben niet zo into pc. Maar wat is bedoel je precies met
--of je harde schijf in IDE modus of AHCI draait ( en hoe kan ik dat checken)
--WHQL chipset drivers ok net geupdate

[ Voor 7% gewijzigd door gearbox122 op 24-02-2010 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M

M2M

medicijnman

in de bios kun je zien of je harde schijven in AHCI modus, of in IDE modus draaien. AHCI modus is vaak net wat sneller, omdat het de nieuwere technieken zoals NCQ ondersteunen. Zie wikipedia voor meer uitleg. Helaas is het nadeel van AHCI dat er ook aparte drivers voor nodig zijn, die vaak niet standaard in het driverarsenaal van een windows dvd / cd aanwezig zijn.

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gearbox122
M2M schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 14:31:
in de bios kun je zien of je harde schijven in AHCI modus, of in IDE modus draaien. AHCI modus is vaak net wat sneller, omdat het de nieuwere technieken zoals NCQ ondersteunen. Zie wikipedia voor meer uitleg. Helaas is het nadeel van AHCI dat er ook aparte drivers voor nodig zijn, die vaak niet standaard in het driverarsenaal van een windows dvd / cd aanwezig zijn.
Ok ik zal ff op wiki kijken voor en hoe en wat, Maar ik vraag me iets af, als het het probleem zou zijn waarom heb ik daar in het begin nooit last van gehad? ik heb win 7 4 weken lang zonder enig probleem kunnen draaien spellen draaiden ook vloeiend dit probleem is pas 2 dagen geleden opgedoken ik kan me ook niet herinneren of ik op die dat iets specaals heb geinstalleerd voor zover ik het weet niet het enig wat ik nog kan herinneren is dat steam een update heeft gehad, maar zelfs als ik steam eraf gooi blijft het probleem zich voordoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:40

lier

MikroTik nerd

Zou je eens kunnen kijken of onder taskmanager, resource manager het disk I/O vertragend kan werken ?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M

M2M

medicijnman

damn... over de 2 dagen heen gelezen in je startpost. Twee dagen geleden is namelijk nog niet zo heel lang. En alle softwareveranderingen blijven wel langer dan twee dagen in een logje hangen. Open de eventviewer eens (start --> run --> eventvwr) en kijk eens door de events. Zie je daar iets eigenaardigs wat de afgelopen twee dagen is voorgekomen, en daarvoor eigenlijk niet?

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gearbox122
M2M schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 15:14:
damn... over de 2 dagen heen gelezen in je startpost. Twee dagen geleden is namelijk nog niet zo heel lang. En alle softwareveranderingen blijven wel langer dan twee dagen in een logje hangen. Open de eventviewer eens (start --> run --> eventvwr) en kijk eens door de events. Zie je daar iets eigenaardigs wat de afgelopen twee dagen is voorgekomen, en daarvoor eigenlijk niet?
LOL eerste keer dat ik dit gebruik ik moet eerlijk zeggen dat ik door de bomen het bos niet meer zie. ik zou niet weten waar ik moet kijken waarop ik zou moeten letten kun je misschien een hint geven.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:40

lier

MikroTik nerd

gearbox122 schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 15:38:
LOL eerste keer dat ik dit gebruik ik moet eerlijk zeggen dat ik door de bomen het bos niet meer zie. ik zou niet weten waar ik moet kijken waarop ik zou moeten letten kun je misschien een hint geven.?
Bekijk in ieder geval de Application en System logs, beiden te vinden onder Windows Logs.
Rode ballen zijn errors (en verdienen in ieder geval aandacht), gele driehoekjes zijn warnings (doe ook maar even lezen) en tot slot de witte bolletjes geven informatie (hahaha...dat zijn er een boel !)

Overigens zal je naar alles moeten kijken wat met je problemen te maken kan hebben.

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M

M2M

medicijnman

sorry dat ik niet helemaal duidelijk was...

maar misschien is een handiger idee om te beginnen met de eventviewer open te zetten, een vastloper mee te maken en het beeld refreshen. Kijken of er tijdens de vastloper iets aan de log toegevoegd is. De kans is dan redelijk groot dat dát hetgene is wat de problemen veroorzaakt.

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gearbox122
M2M schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 16:30:
sorry dat ik niet helemaal duidelijk was...

maar misschien is een handiger idee om te beginnen met de eventviewer open te zetten, een vastloper mee te maken en het beeld refreshen. Kijken of er tijdens de vastloper iets aan de log toegevoegd is. De kans is dan redelijk groot dat dát hetgene is wat de problemen veroorzaakt.
ok ik win 7 ff opnieuw erop het volgende valt me nu op, 1 geel driehoek toepassingen log :
**Mogelijk geheugenlek. Toepassing (C:\Windows\System32\svchost.exe -k LocalServiceNetworkRestricted) (PID: 1040) heeft een niet-NULL pointer aan RPC doorgegeven voor een [out] parameter die als [allocate(all_nodes)] is gemarkeerd. [allocate(all_nodes)] parameters worden altijd opnieuw toegewezen. Als de originele pointer het adres van een geldig geheugen bevatte, zal het geheugen een lek vertonen. De oproep was afkomstig van de interface met UUID ({3f31c91e-2545-4b7b-9311-9529e8bffef6}), Methodenummer (10). Gebruikershandeling: neem contact op met de leverancier van de toepassing voor een bijgewerkte versie van de toepassing.

Fout in systeem log:

Een aantal energiebeheervoorzieningen voor processorprestaties is uitgeschakeld vanwege een bekend firmwareprobleem. Vraag bij de fabrikant van de computer om een bijgewerkte versie van de firmware.

dit kan denk te maken hebben omdat ik mijn chipset nog nie geupdate heb.

geel driekhoek in systeem log:

Het stuurprogramma \Driver\tunnel kan niet worden geladen voor het apparaat ROOT\*ISATAP\0000.

heb ook ff in windows classificatie laten runnen daar komt het volgende uit;

Processor Intel(R) Core(TM)2 Quad CPU Q6600 @ 2.40GHz 7,1
Geheugen (RAM) 2,00 GB 5,5
Grafisch ATI Radeon HD 2600 Pro (Microsoft Corporation WDDM 1.1) 4,7
Grafische weergave voor spellen 1023 MB totale hoeveelheid grafisch geheugen 6,0
Primaire harde schijf 289GB beschikbaar (298GB totaal) 5,8

toch vraag ik me nu wel af of het niet aan mijn proc ligt, is er een tool om de proc te testen om te kunnen zien of die nog wel goed functioneert?

een aller laatst oplossing zou zijn om over te stappen naar een ander mobo proc (liefst AMD) heb een budget van 250,- ik weet niet of ik hiermee iets gelijkwaardigs of zelfs beter zou kunnen kopen?

[ Voor 21% gewijzigd door gearbox122 op 24-02-2010 17:29 ]

• vandenhende
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:12
Ik heb hetzelfde probleem:
Een aantal energiebeheervoorzieningen voor processorprestaties is uitgeschakeld vanwege een bekend firmwareprobleem. Vraag bij de fabrikant van de computer om een bijgewerkte versie van de firmware.

Saillant detail: ik heb ook een MSI moederbord (MSI P965 Platinum). Ik heb ook al de laatste chipset drivers geinstalleerd. Zou een moederbord firmware update helpen? Ik weet het niet meer, maar mijn pc valt om de haverklap uit (terwijl ik in windows vista nooit problemen had). Nu legale windows 7 professional.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gearbox122
vandenhende schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 12:04:
Ik heb hetzelfde probleem:

Saillant detail: ik heb ook een MSI moederbord (MSI P965 Platinum). Ik heb ook al de laatste chipset drivers geinstalleerd. Zou een moederbord firmware update helpen? Ik weet het niet meer, maar mijn pc valt om de haverklap uit (terwijl ik in windows vista nooit problemen had). Nu legale windows 7 professional.
Ik heb nu ook een nieuwe VID card : ATI 5850 maar hetprobleem blijft zich voordoen... zucht, denk dat ik maar terug ga naar win xp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M

M2M

medicijnman

heb je al geprobeerd de bios een upgrade te geven. Het ding geeft namelijk aan dat er een fout is met het energie beheer van de processor...

Schakel anders intel speedstep en eigenlijk alle geavanceerde functies van de cpu die je in de bios kunt vinden ook uit. Kijken of dat helpt. Wie weet, kan er in windows wel iets niet overweg met bijvoorbeeld de virtualizatie technologie die in deze processors ingebakken zit. Als je het dan in de bios uitschakeld, kun je best van de problemen af zijn. En de kans dat je die virtualizatie nodig hebt lijkt mij vrij klein.

Daarnaast zou je misschien kunnen proberen om toch eventjes de laatste (vooral chipset) drivers binnen te hengelen, installeren en een harde restart uit te voeren.

Overstappen naar een AMD systeem kan natuurlijk altijd :) Eventueel kun je je hardware natuurlijk verkopen. (zolang je wel eerlijk bent over de kleine probleempjes :))

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gearbox122
M2M schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 16:22:
heb je al geprobeerd de bios een upgrade te geven. Het ding geeft namelijk aan dat er een fout is met het energie beheer van de processor...

Schakel anders intel speedstep en eigenlijk alle geavanceerde functies van de cpu die je in de bios kunt vinden ook uit. Kijken of dat helpt. Wie weet, kan er in windows wel iets niet overweg met bijvoorbeeld de virtualizatie technologie die in deze processors ingebakken zit. Als je het dan in de bios uitschakeld, kun je best van de problemen af zijn. En de kans dat je die virtualizatie nodig hebt lijkt mij vrij klein.

Daarnaast zou je misschien kunnen proberen om toch eventjes de laatste (vooral chipset) drivers binnen te hengelen, installeren en een harde restart uit te voeren.

Overstappen naar een AMD systeem kan natuurlijk altijd :) Eventueel kun je je hardware natuurlijk verkopen. (zolang je wel eerlijk bent over de kleine probleempjes :))
NOu een bios upgrade, durf ik eigenlijk niet aan, heb geen diskette station en via windows wordt afgeraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Ik weet van Asus bordjes dat je gewoon kan flashen met een USB-stick, geen idee of MSI dat ook ondersteund.

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fstieger99
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-07 19:51

fstieger99

www.Isaia.it

Via Windows gaat het tegenwoordig zeker prima. Dit kan veel schelen een bios update, ook videokaartdriver updaten.

The Sartorialist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gearbox122
fstieger99 schreef op maandag 01 maart 2010 @ 23:42:
Via Windows gaat het tegenwoordig zeker prima. Dit kan veel schelen een bios update, ook videokaartdriver updaten.
Na het updaten van de bios is het probleem opeens ''wonderbaarlijk'' verdwenen. Hier mag een slotje op, en ik wil hierbij iedereen bedanken voor de tips.

[ Voor 32% gewijzigd door gearbox122 op 04-03-2010 01:53 ]

Pagina: 1