Beste mensen.
Ik probeer dynamisch een ul met daarin een aantal li's te maken. In die li's komen links met een onclick attribuut:
Nu zit ik te testen met de onlick. In Firefox kan ik daar setAttribute voor gebruiken:
Maar IE6 & 7 pakken dat niet. Nu las ik dat ik dit in IE kon gebruiken:
Ik kan dit alleen niet gebruiken want ik kan hier geen eventhandler van maken. Het moet letterlijk in de a tag komen te staan zoals dit:
<a href="#" onclick="foto.bekijk(1)'">1</a>
Dit omdat ik dus een functie binnen een andere functie probeer te benaderen. Heeft iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?
Ik probeer dynamisch een ul met daarin een aantal li's te maken. In die li's komen links met een onclick attribuut:
code:
1
2
3
4
| <ul> <li><a href="#" onclick="foto.bekijk(1); return false;">1</a> <li><a href="#" onclick="foto.bekijk(2); return false;">2</a> </ul> |
Nu zit ik te testen met de onlick. In Firefox kan ik daar setAttribute voor gebruiken:
JavaScript:
1
2
3
| var foto = 'foto'; // Dit even om te illustreren dat ik een functie probeer aan te roepen binnen in een andere functie en dit dus dynamisch is var ahref = document.createElement('a'); ahref.setAttribute('onclick', foto + '.bekijk('+(a - 1)+')'); |
Maar IE6 & 7 pakken dat niet. Nu las ik dat ik dit in IE kon gebruiken:
JavaScript:
1
2
| var ahref = document.createElement('a'); ahref.onclick = function() { ... } |
Ik kan dit alleen niet gebruiken want ik kan hier geen eventhandler van maken. Het moet letterlijk in de a tag komen te staan zoals dit:
<a href="#" onclick="foto.bekijk(1)'">1</a>
Dit omdat ik dus een functie binnen een andere functie probeer te benaderen. Heeft iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?