• Spaiker
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:17
Hallo,

Ik ben al wat thuis in het overclocken maar hierbij zou ik wel wat deskundig advies willen inwinnen.
Iemand die een Asus moederbord heeft, heeft vast en zeker al wel eens de overclockprofiles zien staan.
Daar kan je dus kiezen dat het moederbord je systeem overclocked van 5% tot 30%.

Nu heb ik de Q8400 icm Asus P5W DH Deluxe. Ik kan daar geen Vcore instellen behalve 'auto'. Dus de enige manier om enigsinds stabiel een hogere oc te halen dan 3GHz zou via deze manier zijn.
Ik zou dan kiezen om 30% te overclocken, dan zou ik iets van een 3.456GHz moeten halen.

Nu was mijn vraag: In hoeverre is dat te betrouwen, zal mijn mobo met andere woorden een dusdanige Vcore (en misschien ook voor het Ram) instellen dat mijn cpu gewoon kapot gaat? Of kan ik erop voortgaan dat mn Asus zo vriendelijk zal zijn om dit niet te doen?

Iemand die hier ervaringen mee heeft?

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15:42
Start eerst met 5% en kijk wat je mobo met de Vcore doet? Bijvoorbeeld met CPU-z, en je kan meteen tussendoor met Orthos oid eens kijken of het nog stabiel draait en hoe warm het wordt (met CoreTemp of RealTemp)
Win-win-win :)

Als alles nog in orde is dan kan je op 10% proberen etc.

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Een hogere vcore zal de levensduur van je cpu inkorten, het is alleen af te vragen hoeveel dat dat is natuurlijk. Maar het zal echt geen belachelijk hoge vcore zijn die je bord sloopt of je cpu om zeep helpt, bij Asus zijn ze natuurlijk ook niet helemaal gek :P

• Spaiker
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:17
Zal het morgen eens uitproberen, thx voor de replies.