[KPN] Alternatief gezocht voor Experiabox

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 218438

Topicstarter
Beste tweakers,

Ik maak gebruik van de standaard KPN Experiabox (Speedtouch) en ben hier ontevreden over. Ik ben dus benieuwd als deze te vervangen valt voor een Linksys of een Dreytec. Iemand hier ervaringen mee?

Dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Anoniem: 218438 schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 22:45:
Beste tweakers,

Ik maak gebruik van de standaard KPN Experiabox (Speedtouch) en ben hier ontevreden over. Ik ben dus benieuwd als deze te vervangen valt voor een Linksys of een Dreytec. Iemand hier ervaringen mee?

Dank.
Ik had ook een KPN Experiabox, ook ik was er erg ontevreden over. Dus ik ging een paar weken geleden ook opzoek naar een nieuwe modem+router combinatie.

Ik had erg veel research gedaan en uiteindelijk heb ik de Linksys WAG320n in huis gehaald. Helemaal geen spijt van! Werkt als een trein :) Nog geen minpunten kunnen ontdekken en het apparaat is ook nog eens erg scherp geprijsd.

Over Draytek hoor ik ook veel goede dingen, maar die waren me net even wat te duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-01 22:55
Ligt eraan voor welke diensten behalve internet je hem gebruikt.
Heb je namelijk ook IPB en/of ITV, dan kan je geen alternatief gebruiken.

Wat is precies je probleem als ik vragen mag met je huidige EB?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TYZ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:01

TYZ

Hier ook een tevreden Linksys WAG320N gebruiker. Het enige potentiële minpuntje is dat je er geen custom-firmwares zoals OpenWRT of DD-WRT op kunt zetten. Maar dat geldt eigenlijk voor élke modemrouter, dus dat valt de WAG320N niet te verwijten.

Eén belangrijke kanttekening: als je InternetPlusBellen hebt, dan zit je helaas echt vast aan je Experia...

Leuke bijkomstigheid is dat je de WAG320N ook als router-only kunt gebruiken. Ik heb zelf (nog) een InternetPlusBellen abonnement, maar dat wordt omgezet naar alleen Internet. Bij mij hangt voorlopig de WAG320N áchter de Experia en dat werkt verder probleemloos.

Efficiency is intelligent laziness...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 218438

Topicstarter
Hmm ja ik heb internetten + bellen. Dus zelfs een Draytec die VOIP en SIP ondersteund is geen alternatief?

Wat is precies je probleem als ik vragen mag met je huidige EB?
Eigenlijks.. wat niet. Maar het grootste probleem is dat je overal voor wordt afgeschermd door KPN. (Wat best logisch is maar voor mij zeer onhandig.
Het forwarden van poorten gaat niet goed, heeft geen mogelijkheid voor een VPN verbinding enz. Dit wordt ook allemaal niet gesupport door KPN en daarom vroeg ik me af als ik het kon vervangen voor een Draytec of Linksys modem/router die VOIP en SIP ed onderstuend.

[ Voor 69% gewijzigd door Anoniem: 218438 op 24-02-2010 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Geloof niet dat het mogelijk is om een ander modem dan de Experia box te gebruiken voor VOIP. KPN geeft de VOIP gegevens niet vrij. (correct me if i'm wrong)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22706

Precies. Als je een eigen modem wil gebruiken heb je de SIP gegevens nodig en KPN geeft die niet vrij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
Er zijn meer mensen met problemen met de EB. Als je zoekt op het typenr vindt je ook hier een aantal topics met voor jou nuttige informatie.

Als je het laatste model hebt, de 789, gloort er wat hoop. Ze schijnen bezig te zijn om wat meer vrijheid mbt portforwarding o.a. te bewerkstelligen dmv een fw update. Is nog niks zeker, dus afwachten.

Anders kan je proberen een 780WL te scoren via MP of zo, dit is het meest recente model wat wel goed poorten kan forwarden. Goed opletten of je de EB variant hebt, te herkennen aan het KPN logo voorop. Let hier dus op als je wat met deze tip denkt te gaan doen.

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-05 12:31

D4NG3R

kiwi

:)

Ik wil dit hele oude topic graag even bumpen aangezien ik gewoon met hetzelfde geval zit...

Ik praat over de nieuwste xperiabox welke ik kreeg bij mijn Internetplusbellen pakket, de TG789vn dus.
Het grootste probleem met dit "Modem/Router" (Noem het liever internet-gevangenis :'( ) dat hij echt geheel dichtgetimmerd zit, en dat alle gegevens nog niet achterhaald zijn.

Als ik eerder had geweten dat je bij Telefonie ook vast zit aan de xperiabox had ik liever een mobiel abonnement genomen. Want ik word strontziek van het feit dat op de Xbox, PS3 en met enkele PC games (GTA IV bijv) er gewoon NIET online kan worden gespeeld vanwege "Nat type3 - Strict" .

Poorten zijn forwarded, alle IP's binnen het netwerk zijn statisch en alles staat zo los mogenlijk. Ook UNPN staat aan.

Ik kan mijn oude KPN router er wel tussen gooien, maar dan zit ik zonder WiFi en Telefonie. En dit abbonement kan ik pas opzeggen met een maand of 8. Wat eigenlijk ook geen optie is..

Toen kwam ik met de geniale ingeving om mijn oude Modem/Router als modem te gebruiken, en dan 1 van de poorten aan te sluiten op de Xperiabox zijn WAN poort. Dit zou in principe moeten werken, totdat ik uitvond dat ook de WAN poort (Net als twee USB poorten) niet functioneels is met de KPN firmware :@ ..

Dus: Bump & Help.

Edit: Ik heb alles wat ik hier aan gaf ook geprobeerd op een TG789vn zonder KPN firmware, en hier werkte het ook gewoon op (Telefonie weet ik alleen niet) maar deze is niet van mij.

[ Voor 6% gewijzigd door D4NG3R op 29-09-2010 21:43 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-05 12:31

D4NG3R

kiwi

:)

Kablam, en weer een leuke trap vooruit..

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
Het topic een bump geven heeft vooralsnog geen zin, je zal op de nieuwe FW update moeten wachten.
Weet niet wat voor snelheid je hebt, maar het alternatief is dus een 780WL variant van de EB te scoren.
Pagina: 1