Toon posts:

Hoe kom ik bij mijn management tools via internet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een DS109, met een wanadoo Livebox voor internet access en een sitecom WL-143 als switch/access point.
Nu kan ik wel mijn photostation via internet benaderen, maar niet mijn management pagina, en dus ook niet mijn filestation, etc etc.
Ik heb poort 5000 geforward (TCP), en heb de firewall in de DS109 ingesteld op alle protocollen voor de diverse items: gebruiksinterface photostation etc....
Ik heb een 2e laptop waarmee ik bij de buren inlog om te checken, maar ik kom er niet bij.;-(

Welke info hebben jullie nodig om een beter beeld te krijgen waar het probleem ligt?

Vast bedankt voor de input!

Had kennelijk een poortje vergeten... :X :X :X ....Het werkt inmiddels...Bedankt voor het meedenken!!!

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 24-02-2010 20:09 ]

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Afhankelijk van hoe je je 2e router hebt aangesloten zul je ook daar de poorten op moeten mappen

Iperf

• Tukkertje-RaH
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13-02 15:43
Wat je kan doen is een SSH tunnel opzetten naar je NAS met Putty, en dan Putty gebruiken als socks-5 server om door die SSH tunnel heen naar je management pagina te komen. Dat klinkt heel complex, maar is eigenlijk heel eenvoudig te configureren:

- download putty, en configureer met 't juiste IP voor je NAS.
- Check of je kan inloggen met SSH op je NAS met Putty
- Open de Putty config nogmaals (edit settings) en ga naar de SSH sectie, Tunnels
- configureer daar Port forwarding: in source port zet je bijv. 1080, in destination niets, dan vink je Dynamic aan en IPv4 - apply en safe
- stel nu Firefox zo in dat 'ie een Socks5 server gebruikt met adres 127.0.0.1, poort 1080.

Al je HTTP verkeer gaat nu door de tunnel naar je NAS en komt er daar weer netjes uit. Browsen naar je management interface zou nu ook moeten werken. Bijkomend voordeel is dat al je browserverkeer nu encrypted is, dat dit ook vanaf je werk gaat (meestal dan) en dat niemand kan zien waar je naar toe surft...

• BlackWhizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13-02 23:20
Hoe heb je je routers ingesteld en op welke poort zit de interface met wie je wil verbinden?