Onverklaarbaar lage internetsnelheid

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Goeieavond allemaal

Ik weet dat er al duizenden, zoniet tienduizenden topics over dit onderwerp bestaan, maar ik kon nergens een oplossing vinden voor mijn specifieke probleem en nergens vond ik een topic dat niet over torrents ging.
Mijn provider biedt mij 1.8mb/s, maar ik download maar met ongeveer 450 kb/s op dit moment. Tot een paar maanden geleden downloadde ik wel gewoon met 1.7-1.8 mb/s.
Ik heb het hier niet over torrents, maar gewoon over http downloads, voornamelijk vanaf rapidshare, waar ik een premium account heb,

Ik heb reeds contact met mijn provider opgenomen, maar die zeggen dat alles bij mij thuis en in de buurt okee is, dus dat ze niet weten wat het probleem is, al helemaal niet omdat het van het ene op het andere moment plaats begon te vinden.

Ik heb trouwens geen draadloos internet, gebruik gewoon een kabel vanuit het modem =)

Heeft een van jullie misschien een idee hoe ik mijn dl-snelheid kan opkrikken tot acceptabele hoogten?

Alvast bedankt allemaal !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17:27

D4NG3R

kiwi

:)

Wat voor internet verbinding heb je? 10mbit of 20mbit? of wat anders?
(1.8mb is niet hetzelfde als 1.8mbit nee ;))

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BP_LOZ
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12-10-2024
Heb je al een volledige scan op je pc uitgevoerd? Virus/malware?

Heb je betaald voor je premium account voor 2010? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bosgoed
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19-01 20:14
en wat zegt een download test?

Thanks Mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@danger: geen idee wat voor internetverbinding ik heb volgens mij een 15mbit =) maar ik weet ook dat 1.8mb niet gelijk is aan 1.8 mbit =P Maar ik weet zeker dat het 1.8 mb/s is, omdat de medewerker die ik aan de lijn had me dat nog verzekerde & omdat ik die snelheid tot voor kort ook behaalde.

@bp_loz: ik heb toevallig net vandaag mijn winddoos opnieuw geinstalleerd en dat hielp niets. En ik heb inderdaad betaald voor mijn account ja =P

@bosgoed: de downloadtest die ik liet lopen komt uit op 478.8 KByte/sec. Wat ik gewoon raar vind, want van de microsoft site download ik met 1.3mb/s (dit is de enige site waar ik een hogere snelheid behaal)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Haal dan svp het hoofdlettergebruik niet door elkaar, dit kan verwarrend werken :)

1 MB = 1 MByte
1 Mb = 1 Mbit

Dus, hypothetisch, als je een 20 Mbit Internet abonnement hebt zou je theoretisch met ~ 2 MB/sec kunnen downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SoulShot
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 02-09 07:14
Al eens een andere modem geprobeerd?
Misschien als je een soort universiele modem hebt voor jouw provider, eens ruilen met een vriend die dezelfde heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 13:32
Verwijderd schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 22:59:
@danger: geen idee wat voor internetverbinding ik heb volgens mij een 15mbit =) maar ik weet ook dat 1.8mb niet gelijk is aan 1.8 mbit =P Maar ik weet zeker dat het 1.8 mb/s is, omdat de medewerker die ik aan de lijn had me dat nog verzekerde & omdat ik die snelheid tot voor kort ook behaalde.
Kan je aub de juiste eenheden gebruiken?
mb is niet gelijk aan MB, en je beweert daar bijvoorbeeld dat 1.8 milibit niet gelijk is aan 1.8 milibit!
En daarbij, hoe ga je 1,8 keer een duizendste van een 0 of een 1 nemen? :P
Een mb bestaat dus gewoon niet.

Edit: * Malantur moet sneller typen :X

Je internet is dus 15 Mbps, je downloadde normaal aan 1,8 MBps, ofwel 14,4 Mbps.
Nu download je aan 478 KBps, wat neerkomt op ruwweg 3,8 Mbps.

Kijk eens na op welke snelheid je modem intraint. (Kijk hiervoor in het menu van je router)

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:22

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

D4NG3R NL schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 22:27:
Wat voor internet verbinding heb je? 10mbit of 20mbit? of wat anders?
(1.8mb is niet hetzelfde als 1.8mbit nee ;))
Eh ja, 1.8mb is wel degelijk hetzelfde als 1.8mbit

Zoals al gezegd:

b=bit
B=Byte

Trouwens, m=mili, M=Mega. Je zit er dus een factor 8 miljard naast met wat je hier roept 8)7

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hmm ja, klopt inderdaad wat jullie zeggen wat betreft die eenheden, mijn excuses daarvoor, ik houd me daar over het algemeen niet zo mee bezig.
Maar ik ben er nu dus nog meer van overtuigd dat ik die 1.8 MByte/s moet kunnen halen omdat de pc die beneden staat wel gewoon download met die snelheid en test die ik laat lopen op die pc geven ook gewoon die 1.8 MB/s aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:20

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Verwijderd schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 12:53:
Hmm ja, klopt inderdaad wat jullie zeggen wat betreft die eenheden, mijn excuses daarvoor, ik houd me daar over het algemeen niet zo mee bezig.
Maar ik ben er nu dus nog meer van overtuigd dat ik die 1.8 MByte/s moet kunnen halen omdat de pc die beneden staat wel gewoon download met die snelheid en test die ik laat lopen op die pc geven ook gewoon die 1.8 MB/s aan.
Dus 1 PC haalt wel die 1,8MB/sec, maar je andere PC dus niet? Dan ligt het niet aan je internet verbinding, maar aan je netwerk thuis.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:19

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Als de tweede computer ('beneden') op dezelfde verbinding en zelfde modem wél de juiste snelheid haalt, is het duidelijk dat er een probleem is op (1) je netwerk of (2) de eerste pc ('boven'). Geef eens een overzicht van hoe je netwerk er uit ziet, hoe eea is aangesloten en wat voor apparatuur je gebruikt?

edit:
note to self: F5 before replying

[ Voor 7% gewijzigd door Mad Marty op 24-02-2010 13:03 ]

Rail Away!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik een motorola modem, waar een sitecom wireless router op aangesloten zit. Van daar uit vertrekken de twee internetkabels, eentje naar de andere kant van de kamer (pc 1, met 1.8 MB/s) en eentje de trap op naar pc 2, met 478 KB/s. Als er nog meer informatie nodig is, ff seintje geven, ik weet namelijk niet echt welke informatie allemaal benodigd is om hier een diagnose over te stellen, ben op dat gebied leek-achtig. =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swbr
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:45
Verwijderd schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 13:20:
Ik gebruik een motorola modem, waar een sitecom wireless router op aangesloten zit. Van daar uit vertrekken de twee internetkabels, eentje naar de andere kant van de kamer (pc 1, met 1.8 MB/s) en eentje de trap op naar pc 2, met 478 KB/s. Als er nog meer informatie nodig is, ff seintje geven, ik weet namelijk niet echt welke informatie allemaal benodigd is om hier een diagnose over te stellen, ben op dat gebied leek-achtig. =)
Als je die 'langzame' pc naar beneden haalt en daar de kabel uit de 'snelle' pc op aansluit, wat haal je dan voor downloadsnelheid? En andersom, de kabel uit de 'langzame' pc aansluiten op de 'snelle' pc?

If you try and take a cat apart to see how it works, the first thing you have on your hands is a non-working cat. -DNA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Net geprobeerd, dan haal ik met de "langzeme" beneden om en nabij de 550 KB/s, is wel een minieme verbetering, maar komt nog steeds niet in de buurt van 1.8 MB/s. En die "snelle pc" haalt boven ook gewoon 1.8 MB/s =/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Wat geeft je netwerkkaart als snelheid? 500KB/sec lijkt op een 10mbit probleempje, ipv de reguliere 100mbit verbinding met je router.

Welke snelheid haal je onderling kopieren? (van pc naar pc over je interne netwerk).

[ Voor 24% gewijzigd door SinergyX op 24-02-2010 13:40 ]

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:51
Zijn het kant en klare kabels of heb je ze zelf gemaakt?
Als je ze zelf hebt gemaakt, heb je het wel volgens de officiele manier gedaan zoals in de NT FAQ vermeldt staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@Sinergy: Ik maak geen gebruik van een apart intern netwerk, ook geen gedeelde printer etc, alles is apart.
Dus ik doe ook nooit kopieren van bestanden etc over het netwerk, alles gaat via usb stick of mail =)

@Jimster: zijn gewoon de kabels van Paradigit, plug en play.

Maar hoe kan het dat ik microsoft en nvidia.com 8-900 KB/s haal.. vind ik wel raar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20:22

wontcachme

You catch me? No you wont

Hoe snel gaat dit bestand: ftp://ftp.xs4all.nl/pub/test/100mb.bin? Dit geeft een wat constantere snelheid dan via websites

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Verwijderd schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 13:53:
@Sinergy: Ik maak geen gebruik van een apart intern netwerk, ook geen gedeelde printer etc, alles is apart.
Dus ik doe ook nooit kopieren van bestanden etc over het netwerk, alles gaat via usb stick of mail =)
Dat begrijp ik, maar op die manier kan je de oorzaak achterhalen, binnen je netwerk kopieren kan je zien of het voor of achter je router zit, ping wat heen en weer in je netwerk.

Neem alleen nooit 'commerciele' sites als richtmiddel voor je snelheid, ook hun kunnen wel eens capaciteitsproblemen hebben (MS bv toen Win 7 beta kwam etc), test dan inderdaad die 100 (liefs 1000) MB test bestand, zodat je duidelijkere cijfers krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-08-2024
Zie hier mijn snelheid met rapidshare (premium):Afbeeldingslocatie: http://www.imgdumper.nl/uploads2/4b854539a5fa6/4b854539a57da-rpshare.PNG
En nadat ik deze heb gestopt gelijk een paar van hier getest:
Afbeeldingslocatie: http://www.imgdumper.nl/uploads2/4b85459bdc519/4b85459bdbd4e-sp.PNG

Is wel duidelijk lijkt me zo, je kunt nog wat klooien met server instelling van rapidshare maar denk niet dat het veel zal uitmaken.

[ Voor 15% gewijzigd door Nivk op 24-02-2010 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik haal allebei de bestanden binnen met zo'n 700 KB/S, wat nog nog geen 1.8 MB/s, maar wel een verbeteringetje.. dus ik neem aan dat het dan wel aan rapidshare en die servers zal liggen. Ik zal eens kijken of ik iets kan veranderen aan mijn premiumsettings =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Post eens even een paar screenshotjes van http://speedtest.net/

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Verwijderd

Topicstarter
Latency test returned an error while trying to read the latency file :P

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Nivk schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 16:27:
Zie hier mijn snelheid met rapidshare (premium):[afbeelding]
En nadat ik deze heb gestopt gelijk een paar van hier getest:
[afbeelding]

Is wel duidelijk lijkt me zo, je kunt nog wat klooien met server instelling van rapidshare maar denk niet dat het veel zal uitmaken.
Weet ik niet of ze dit nu nog ondersteunen, maar mischien proberen via downloadmanager? Die maakt meestal meerdere lijntjes aan, weet neit of rapidshare dit nu heeft geblokkeerd. Ik werk standaard met een manager, sites die de upload per lijn limiteren, pak je toch maximale snelheid.

• Nivk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-08-2024
Ja ik gebruik een downloadmanager en voor mijn gevoel is het dan stukken sneller met rapidshare :). (alhoewel de snelheden die dta laat zien soms discutabel zijn.)
TS gebruikt geen manager (toch?) dus heb ik dat ook maar niet gedaan. Tijd geleden was rapidshare inderdaad veel sneller, ook zonder manager.Maar daar hebben meer mensen last van.
Pagina: 1