• Fjerpje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19-01 21:33
Dag mensen,

Ik ben op zoek naar een nieuwe processor voor m'n laptop. Nu zoek ik een webshop die deze processoren aanbiedt. Hierbij zou ik graag willen vragen of iemand nog een webshop kent waar mobile processoren worden verkocht?

Ik hoor het wel en alvast bedankt!

Groet,
Fjerpje

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Pricewatch processors en dan de mobiele sockets nemen aan de rechterkant (bijvoorbeeld P). Waar heb je zelf al op gezocht?

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:31
Houd er rekening mee dat niet iedere laptop een cpu socket heeft, soms zitten ze vast gesoldeerd.

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20-02 12:51

M2M

medicijnman

maar meestal is het upgraden van een mobiele processor niet zo heel erg interessant. Behoudens de extra warmte die je laptop dan kwijt moet (en er waarschijnlijk niet op gebouwd is), is de performance increase vaak nihil omdat je enkel een processor met een hogere kloksnelheid kunt inbouwen ipv een processor met een nieuwe architectuur.

-_-

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21-02 21:53

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

M2M schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 22:20:
maar meestal is het upgraden van een mobiele processor niet zo heel erg interessant. Behoudens de extra warmte die je laptop dan kwijt moet (en er waarschijnlijk niet op gebouwd is), is de performance increase vaak nihil omdat je enkel een processor met een hogere kloksnelheid kunt inbouwen ipv een processor met een nieuwe architectuur.
Ideaal is dan om te kijken in de originele specs/lverancierlijsten van de fabrikant en daar de max supported/leverbare cpu op te zoeken en die vervolgens te plaatsen.

Veel laptops zitten ook met specifieke firmware, waardoor veel cpu`s die niet oorspronkelijk geleverd werden bij de laptop (maar wel voldoen aan de specificaties van het mobo/socket/volt/etc.) het gewoon niet (volledig) doen.

Even goed uitzoeken dus!

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• Fjerpje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19-01 21:33
gambieter schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 22:16:
Pricewatch processors en dan de mobiele sockets nemen aan de rechterkant (bijvoorbeeld P). Waar heb je zelf al op gezocht?
Ik heb al erg veel gegoogled en in pricewatch gekeken ik ben eigenlijk opzoek naar een p9700. Ik ben momenteel in het bezit van een Sony Vaio vgn-nw21sf/t; die standaard uitgerust is met een p7450. Alleen komt deze processor net wat te kort als ik een beetje zwaardere applicaties wil draaien.

Ik heb de hele laptop al uit elkaar gehad en heb kunnen verifiëren dat het om een PGA478 socket gaat. In dit geval dus een P socket. Ook heb ik het één en het andere uitgezocht over de Bios ondersteuning van de Sony Vaio. Het schijnt dat de bios versie die geinstalleerd is op de NW serie vrijwel de hele P en T lijn van intel ondersteund. Ook de TDP van de P lijn processoren liggen allemaal tegen de 25 WATT aan. Het enige waar een klein beetje verschil in zit is het maximum voltage bereik.

Het enige wat ik nu dus nog moet hebben is een aanbieder die deze mobile processoren verkoopt. Ik kan er op dit moment heel slecht een vinden. Misschien dat jullie nog een Nederlandse mobile processor aanbieder weten of een betrouwbare internationale.

Alvast bedankt.
Fjerpje

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20-02 12:51

M2M

medicijnman

als je zeker weet dat je wil upgraden, kijk dan eens hier: http://tweakers.net/price...PIRaKqgNde-a-xHNnTIe51voD in de lijst.

Een P9500 is al 300 euro, best prijzig voor een processortje. Ik zag dat cool-prices.nl er wat had staan, maar dat staat ook allemaal in de pricewatch.

-_-

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:38

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Voor dit soort vraag is Pricewatch uitgevonden. Staat het daar niet tussen? Trek dan je eigen conclusies...

Sowieso is het de bedoeling hier dat je duidelijk aangeeft waar en hoe je al gezocht hebt voordat je een topic opent. Alleen maar roepen dat je gegoogled hebt zonder zoektermen en resultaten (links!) te zeggen is erg makkelijk en ademt niet de inzet uit die we hier verwachten. Daarom gaat dit topic ook dicht.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.