Monitor importeren vanuit Engeland, kans op importheffingen?

Pagina: 1
Acties:

• PSP123
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 24-01 06:07
Hallo,

Ik ben van plan om een 22 inch Dell monitor aan te schaffen via Ebay, vanuit Engeland via een zakelijke verkoper.
De prijs is: 205 pond en 35 pond verzendkosten in totaal dus 240 pond = 272,67 euro.
Loop ik kans om importheffingen/taxes/etc. te betalen?

Niet toch, omdat het importeren is uit een EU land en dat is toch vrij importeren?
Het object bevindt zich in: Northwood, Verenigd Koninkrijk oftewel hartje Engeland een EU land!!
Oja, er wordt 17,5% BTW over de monitor berekend ipv. 19% BTW hier in Nederland, loop ik kans om dit verschil te betalen bij de douane?? Garantie geldt ook voor EU, dus dat zit wel snor. ;)

Een optie is ook nog om de monitor via een andere zakelijke verkoper uit duitsland te laten komen, maar dan voor 300 euro incl. verzendkosten is dit beter.

Laatste vraag, het enige verschil met een monitor uit Engeland is toch een UK stekker ipv. de EU stekker, maar bij een monitor is dat er toch maar zo één: http://www.bax-shop.nl/co...image/product/oq5dclm.jpg
Makkelijk te vervangen dus, plug en play!
Zitten er verschil in voltages mss of is dit één pot nat??

Graag jullie mening, zodat ik zeker weet dat ik straks bij ontvangst niet tegen hoge extra kosten aanloop.

• lammert
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 24-01 21:51
Geen zorgen, de UK is onderdeel van de EU vrijhandelszone.

• Robtimus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:00

Robtimus

me Robtimus no like you

Alleen de kanaaleilanden zoals Jersey niet, houd daar wel rekening mee.

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs

• PSP123
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 24-01 06:07
IceManX schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 15:25:
Alleen de kanaaleilanden zoals Jersey niet, houd daar wel rekening mee.
Ja oké, pakketten van de kanaaleilanden houd ik onder de 22 euro!

• Eärendil
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:06
De stekker van een monitor is waarschijnlijk gewoon de standaard pc-stekker, maar als dat niet zo is kan je altijd nog zelfs een andere stekker aan het snoer zetten, GB heeft gewoon 230V/50Hz.
Reken er wel op dat je bij Paypal en creditcards ook nog betaald voor het betalen in een andere valuta, bij Paypal ongeveer 2,5%:
XE.com -wisselkoers: 1 EUR = 0.878516 GBP
quote: Paypal
PayPal-wisselkoers: 1 EUR = 0,856513 GBP

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Inderdaad, het is EU-gebied.

Wat betreft de BTW hoef je als consument niet te vrezen, alleen de verkoper zou uiteindelijk eventueel meer kunnen moeten afdragen dan hij had geïnd. Maar dat kan hij dan niet meer bij jou gaan halen afaik.
Pagina: 1