Acer Aspire 5738G wilt niet meer installeren...

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Solved

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 16-10-2011 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Forza me
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 29-01-2024
Kun je je probleem iets duidelijker omschrijven? En heb je zelf al iets geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11-09 10:45

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

Heb je een Acer DVD met Windows XP, of een 'echte' Windows CD?
Heb je hardware veranderd? Als je met een Acer Recovery DVD de originele installatie (Windows XP?) terug wil zetten, en er zit een ander moederbord of processor in de pc, dan weigert hij namelijk te installeren omdat hij ziet dat het niet de originele Acer pc is.

Het is vrij logisch dat je vanuit Windows niet de schijf kan formatteren waar Windows op staat, want dan moet het formatteerprogramma blijven draaien terwijl het er juist af moet.
Als je echt wil formatteren moet je dat dus van buiten een OS doen, maar dat heb je vanaf een bootable CD met KillDisk gedaan dus?

Kan je je verhaal verder wat duidelijker verwoorden?

Colors relate to numbers relate to SOUND | Last.fm! | Band!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Na het formateren stop ik de boot cd er in , dan pakt hij alle installeer data uit zoals gewoon lijk, dan geeft hij een fout dat ik mijn harde schrijf moet controleren... En dat ik moet controleren om virussen. Ik zou morgen vroeg even kijken of ik precies de fout meldingen met codes hier op het forum kan kregen , ik krijg warschijnlijk een win 98 boot cd om te fdisken... Weet iemand al zeker of dit gaat werken of kan ik morge al gelijk terug naar de Saturn om hem daar afgegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Je zal de disk moeten 'cleanen' door alle partities & de MBR te herschrijven.
Kan met Fdisk, maar ook met diskpart.

Als je het niet aandurft dan kun je het beter overlaten aan de winkel en ondertussen wat meer aandacht besteden aan je posts ;) Kleine moeite om je verhaal in normaal Nederlandse volzinnen te tikken.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Thankee,
weet iemand ook hoelang dit gaat duren ,
en hoe ik moet cleanen(met diskpart),
k ben geen kei met pc's (<---- alleen multimedia design)
maar iedereen bedankt ^^

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Je stopt je XP cd erin, start daarvan op, haalt alle partities weg, maakt nieuwe aan en je installeert XP.

Verder misschien handig om één topic te houden voor wat in essentie één probleem is ;)

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Pagina: 1