Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lubbe5
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17-12-2023
Hallo allemaal,

Ik zit met een probleem waar ik geen oplossing voor kan vinden op Google en het forum.

Ik heb namelijk een WD my book World (1TB). Deze is aangesloten op mijn glan.
Als ik films of andere bestanden wil uploaden is dit geen probleem.

Echter als ik sommige films wil verwijderen of hernoemen krijg ik de volgende fout melding
"U dient door unix user\nobody gemachtigd te worden" Als ik in de eigenschappen van de schijf
de volle rechten wil geven krijg ik weer de melding dat ik niet gemachtigd ben.

Schijf is NTFS geformatteerd en ik draai op Windows 7.
De schijf wordt voornamelijk gebruikt om films vanaf te trekken (Via PS3 en PCH a-200).

Alvast bedankt voor de moeite.

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:26

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Om rechten toe te kunnen/wijzigen dien je zelf wel met een admin account in te loggen, op naar ik vermoed een webbased configuratie pagina.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• lubbe5
_Dune_ schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 17:33:
Om rechten toe te kunnen/wijzigen dien je zelf wel met een admin account in te loggen, op naar ik vermoed een webbased configuratie pagina.
Hoi bedankt voor je berichtje. Ik heb daar al gekeken maar ik kom er niet uit.

Is er geen mogelijkheid om gewoon heel die webgebaseerde configuratie van WD te wissen en gewoon een schijf hebt die je zelf kan indelen?

Groetjes

Verwijderd

misschien kunnen de drivers vervangen worden.er worden op tweakers.net veel vragen gesteld over externe harde schijven, die slecht bereikbaar zijn. er zijn drivers voor usb en er zijn drivers voor de lanpoort. een andere optie is om na de installatie van de drivers de harde schijf met een usb-kabel te verbinden.
een mogelijkheid is om de drivers te verwijderen. na de herstart laadt windows de drivers automatisch.
voor meer instructies kan een foto of een screenshot van het toegangsscherm van de harde schijf handig zijn.

In 1 van de topics van tweakers.net is gezegd, dat de formattering van FAT32 geen toegangsbeperkingen en geen veiligheidsbeperkingen kent.

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2010 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lubbe5
Het is gelukt

De rechten kan ik wel aanpassen als ik een connectie via een FTP cliënt(Filezilla) maak.
Tevens is de snelheid via Filezilla ook stukke sneller.