Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-slayer
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 17:04
Mede Tweakers,

Ik ben sinds een paar dagen aan het hobbyen aan mijn WNR3500v2 die ik destijds van ziggo heb gekregen.
Na het ontdekken van DD-WRT op mijn WRT54GL zou ik deze firmware ook willen draaien op men Netgear router.

Zoals gewoonlijk heeft ziggo de firmware weer behoorlijk vern**kt en alle flash functionaliteiten verstopt/gesloopt

Na wat verder door te zoeken op internet ben ik er achtergekomen dat de upgrade pagina er nog wel in zit.
http://192.168.1.1/UPG_upgrade.htm
Alleen failt de procedure bij elke firmware file die ik probeer (originele en dd-wrt aangepaste.chk file)

Maar nu zat ik te denken. Zover ik weet schiet Ziggo zelf de updates naar de router. Op wat voor manier werkt dit? Is dit na te bootsen?

Op het moment ben ik aan het overwegen om de usb-ttl hack toe te passen op deze router.
usb-ttl hack.

Wat zijn jullie ervaring / meningen hierover?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• painkill
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 19:09

painkill

Pain(k)(ill)

En waarom zal ziggo die firmware nou veranderd hebben?
Inderdaad, om zelf updates erop te zetten en zo te voorkomen dat klanten opbellen dat hun router kapot is na het updaten.

Trouwens, is hij niet gewoon in bruikleen van ziggo en moet hij op het eind terug?

Mijn SNES verzameling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-slayer
nah deze heb ik via via gekregen. Dus daar maak ik me niet zo druk om. Ben op het moment kpn klant.

Ik zie dit ook als hobby project. niet echt om een probleem op te lossen. vandaar de vraag naar meningen of ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyxium
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10-11-2024
Alleen de firmware van de Ubee modem is aangepast. De router die je bij ziggo koopt is precies hetzelfde als die van de mediamarkt, azerty of welke winkel dan ook. Ik heb dezelfde router (tot mijn spijt ook bij ziggo gekocht) maar heb er nog nooit problemen mee gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-slayer
Nope deze heeft toch echt een eigen firmware, Zelfs in het "Knowledge Base"onder het "Web support" kopje verwijst naar de ziggo site. Ook als ik hem reset naar default dan staat de SSID op Ziggo18181

[ Voor 19% gewijzigd door M-slayer op 23-02-2010 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyxium
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10-11-2024
maf :S dan zou ik het ook niet weten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-08-2024
Je kunt proberen te flashen via TFTP. Natuurlijk eerst 30-30-30 reset doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-slayer
Helaas werkt ook niet:( Denk dat ik morgen maar een kabeltje ga bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivk
En de standaard firmware via TFTP? Hier staat wel de GPL Open Source Code voor de WNR3500-2ZGNL, denk niet dat je daar wat aan hebt.

[ Voor 75% gewijzigd door Nivk op 23-02-2010 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-slayer
Lijkt er op dat hij geen TFTP doet bij het opstarten na 30/30/30 (krijg geen connectie). Zal eens in de broncode kijken of er wat cgi commando's verstopt zitten in UPG_upgrade.htm die ik kan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivk
Firewall blokkeert TFTP? (windows vista/7?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijgetje57
  • Laatst online: 16-07 15:24
zoek eens op myopenrouter.com

Ze hebben daar een experiment met een TTL kabel, alternatief een een usb kabel, stekker eraf knippen aan de andere kant. Dit zodat de normale usb plug nog op je pc past. Vervolgens driver downloaden via die site.

En dan komt het, de router moet opengemaakt worden. Dan zie je een interne connector daarop moet je de draadjes even goed vastzetten. Dan verbinding maken en dan zou je de firmware terug kunnen zetten van Netgear zelf.

Maar dit is bij een WNR3500L weet niet of dit ook werkt bij een WNR3500V2 waarvan ik er zelf ook eentje in het bezit heb. En ja, ook met die Ziggo meuk erop. Had hem gekocht via via, maar er werd niet bij vermeld dat die rotzooi erop stond.... Vervolgens kun je hem niet meer terugbrengen.... Erg leuk...

Het is dat ik er zelf geen tijd voor heb om dit uit te voeren. Ben thuis een beetje aan het verbouwen. Anders had ik het zelf al uitgevoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijgetje57
  • Laatst online: 16-07 15:24
Ben bang dat je hem open moet maken en zoiets moet aansluiten als dit:

http://cgi.ebay.com/USB-t...rs_RL?hash=item439d320f0d

Echter dit pas proberen als TFTP niet werkt.
Pagina: 1