Geluid (+Geluidskaart?)

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

eerst en vooral sorry moest dit verkeerd staan, nieuw hier! :-)

Sinds 2 dagen is men sound nogal.. krakend en heel stil (bij muziek werkt hij luid genoeg maar is de bas om zeep) en wil ik jullie vragen of jullie een oplossing weten om dit op te lossen! mocht ik te weinig info geven, let me know!

Ventrilo -> sound heel stil en krakend
op games -> sound werkt af en toe
youtube (ed.) -> sound werkt maar heel krakend en geen goeie bas

Wat heb ik al geprobeert.. tjah.. alles zover men kennis reikt..

drivers updaten, nieuwe drivers, andere headset, andere boxen, format (weet niet of dat een manier was om op te lossen maar toch maar geprobeert :P ) & opnieuw alle drivers geinstalleerd

http://i50.tinypic.com/mhwx8h.jpg (link met enkele pc specs)

Men geluid is onboard :

Audio Adapter: Intel 82801IB ICH9 - High Definition Audio [A2]
High Definition Audio Codec: RealTek ALC885/889A/890

Tot zover alles wat ik kan bedenken.. als er enige suggesties zijn om dit op te lossen.. let me know..

Als er geen oplossingen zijn, zoek ik nog een niet de dure geluidskaart (+- 50€?) met redelijke qualiteit als dit mogelijk is.. dus suggesties op dat vlak zijn ook altijd welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.K.
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12-09 07:35
ik zou zeggen kijk hier eens: http://tweakers.net/pricewatch/cat/53/geluidskaarten.html
geluidskaarten zijn tegenwoordig echt niet zo duur: voor 50 euro heb je al een prima (Creative) kaartje!

wat betreft het probleem: ik heb zoiets gehad en het bleek de aansluiting voor het stekkertje op de geluidskaart zelf te zijn. Heb je verder niks aan, want als dat stuk is moet je sowieso een nieuwe kopen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
M.K. schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 09:56:
ik zou zeggen kijk hier eens: http://tweakers.net/pricewatch/cat/53/geluidskaarten.html
geluidskaarten zijn tegenwoordig echt niet zo duur: voor 50 euro heb je al een prima (Creative) kaartje!

wat betreft het probleem: ik heb zoiets gehad en het bleek de aansluiting voor het stekkertje op de geluidskaart zelf te zijn. Heb je verder niks aan, want als dat stuk is moet je sowieso een nieuwe kopen :-)
ben net een nieuw creative kaartje gaan halen.. drivers geinstalleerd.. nothing changed:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoBaDijk
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08-01 21:20

WoBaDijk

Aapje

Dan ligt het waarschijnlijk aan het output geluid van je Windows. Je zou in de geluidsinstellingen kunnen kijken of deze allemaal goed staan. Kijk ook of je niet een rare modus geactiveerd hebt zoals onderwater, of opera.

Als je een 5.1 of 2.1 setje gebruikt kun je ook even kijken of alle uitgangen goed zijn aangesloten/ingesteld in Windows. Soms kun je deze veranderen dan zou groen bijvoorbeeld de bass uit kunnen sturen (normaal front)

[ Voor 33% gewijzigd door WoBaDijk op 24-02-2010 13:59 ]

Apple MacBook Pro 13" 2,53Ghz | 4Gb | GeForce 9400M | 250Gb HDD |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
WoBaDijk schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 13:57:
Dan ligt het waarschijnlijk aan het output geluid van je Windows. Je zou in de geluidsinstellingen kunnen kijken of deze allemaal goed staan. Kijk ook of je niet een rare modus geactiveerd hebt zoals onderwater, of opera.

Als je een 5.1 of 2.1 setje gebruikt kun je ook even kijken of alle uitgangen goed zijn aangesloten/ingesteld in Windows. Soms kun je deze veranderen dan zou groen bijvoorbeeld de bass uit kunnen sturen (normaal front)
ik had muziek open staan.. plugde in.. en halfweg had ik ff sound, zit hij er volledig in had ik weer geen sound .. dus ik probeer om hem er gwn half ingeplugd in te laten zitten en ik heb sound (alleen bij de nieuwe geluidskaart) :| nu alleen de microfoon nog.. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SLeddert
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12-09 17:30

SLeddert

SLeddert

Als je geluid na het inbouwen van een nieuwe geluidskaart nog steeds slecht is, ligt het dan niet toevallig aan je speakers ? Hang even andere speakers aan je pc (of oordopjes) en je weet 't.
Als dit niet werkt dan lijkt er in Windows iets goed mis en zou ik je aanraden je pc nieuw te installeren.
Dan weet je in ieder geval waar 't probleem zit.

Karsten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
SLeddert schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 14:20:
Als je geluid na het inbouwen van een nieuwe geluidskaart nog steeds slecht is, ligt het dan niet toevallig aan je speakers ? Hang even andere speakers aan je pc (of oordopjes) en je weet 't.
Als dit niet werkt dan lijkt er in Windows iets goed mis en zou ik je aanraden je pc nieuw te installeren.
Dan weet je in ieder geval waar 't probleem zit.
heb al speakers & nieuwe headset geprobeert, en ook een volledig nieuwe windows geherinstalleerd.. sound werkt nu goed anyway.. (door half in te pluggen, wat nergens op slaat, maar toch :|)
Pagina: 1