Beste mede-tweakers,
Vanochtend kwam ik erachter dat ineens mijn usb-stick niet meer werkte (Windows 7 Enterprise). Kan, misschien vergeten te unmounten ergens...? Dus ik weer thuis aangekomen, de stick erin gedaan (Fedora 12). Niets gebeurde er. Een beetje rond gekeken wat het probleem nu kon zijn, maar daar ben ik ook niet wijs uit geworden.
Wat is er al gedaan om te kijken wat het kon zijn?
Er is in ieder geval iets gevonden... Het viel mij wel op dat de identifier van de vendor en het product niet kloppen. Althans, ik ben in bezit van een 256MB stick van Datatech, niet van een "Super Flash 1GB / GXT 64MB Flash Drive". En ook het serienummer ontbreekt?
We gaan gewoon verder, misschien dat er toch nog iets van gemaakt kan worden:
Geen partitie? Kan natuurlijk zijn dat de partitiontable niet helemaal juist is. We gaan kijken:
Gaat 'm niet worden dus. Binary kopie maken dan maar?
Voor mij houdt het dan echt op met de kennis die ik heb. Wat kan ik nu nog doen om toegang tot de stick te krijgen?
Vanochtend kwam ik erachter dat ineens mijn usb-stick niet meer werkte (Windows 7 Enterprise). Kan, misschien vergeten te unmounten ergens...? Dus ik weer thuis aangekomen, de stick erin gedaan (Fedora 12). Niets gebeurde er. Een beetje rond gekeken wat het probleem nu kon zijn, maar daar ben ik ook niet wijs uit geworden.
Wat is er al gedaan om te kijken wat het kon zijn?
[username@laptop log]$ dmesg usb 2-3: new high speed USB device using ehci_hcd and address 14 usb 2-3: New USB device found, idVendor=0457, idProduct=0151 usb 2-3: New USB device strings: Mfr=0, Product=0, SerialNumber=0 usb 2-3: configuration #1 chosen from 1 choice scsi14 : SCSI emulation for USB Mass Storage devices usb-storage: device found at 14 usb-storage: waiting for device to settle before scanning usb-storage: device scan complete scsi 14:0:0:0: Direct-Access USBest USB2FlashStorage 0.00 PQ: 0 ANSI: 2 sd 14:0:0:0: Attached scsi generic sg4 type 0 sd 14:0:0:0: [sdd] Attached SCSI removable disk
Er is in ieder geval iets gevonden... Het viel mij wel op dat de identifier van de vendor en het product niet kloppen. Althans, ik ben in bezit van een 256MB stick van Datatech, niet van een "Super Flash 1GB / GXT 64MB Flash Drive". En ook het serienummer ontbreekt?
We gaan gewoon verder, misschien dat er toch nog iets van gemaakt kan worden:
[username@laptop log]$ ls -l /dev/sdd* brw-rw----. 1 root disk 8, 48 2010-02-23 19:21 /dev/sdd
Geen partitie? Kan natuurlijk zijn dat de partitiontable niet helemaal juist is. We gaan kijken:
[username@laptop log]$ sudo fdisk /dev/sdd Unable to open /dev/sdd [username@laptop log]$ sudo /sbin/fsck.vfat /dev/sdd dosfsck 3.0.1, 23 Nov 2008, FAT32, LFN open /dev/sdd:No medium found
Gaat 'm niet worden dus. Binary kopie maken dan maar?
[username@laptop log]$ sudo dd if=/dev/sdd of=/home/username/Desktop/usb.bin dd: opening `/dev/sdd': No medium found
Voor mij houdt het dan echt op met de kennis die ik heb. Wat kan ik nu nog doen om toegang tot de stick te krijgen?