Toon posts:

TNT2 overclocken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net tntclk12 redraait, en daar staat het standaard op 125 bij 150 (ik heb dus een TNT2 die ik over wil clocken) Nu heb ik ze iets hoger gezet (7 ofzo) maar ik merk niets. Waar kan ik ze op zetten zodat ik wat merk, en dat ik geen extra koeling hoef te kopen (ik heb 2 fans in m'n pc ) opzich wel een koele kast)
Dus, wat is veilig voor zonder koeling. en hoe merk je dat het een beetje te veel wordt voor m'n vriendje

Verwijderd

Topicstarter
Ben ik te ongeduldig, of weet niemand het
:'(:'(:'(:'(

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 02-05 10:45

Wekkel

De downloadkoning

Zet alles 10 hoger, en dan UT spelen of Quake3 voor een kwartiertje. Dan weer 10 hoger, totdat de boel vastloopt. Dan ietsie naar beneden, tot je computer het urenlang volhoudt met Quake3 of UT. Schroef eerst even een ventilator op je videokaart, da's beter voor de lange termijn en je resultaten.

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-05 18:18
core setting verhogen helpt niet zoveel. Geheugen settings helpen wel degelijk. Ga steeds in stapjes van 5 a 10 te werk. Als je op een gegeven moment fouten in je beeldopbouw ziet, is het teveel. Zet het dan ietsje lager.

ik gebruik hiervoor altijd tntclock, dat is een heel klein en fijn programmaatje. Je kunt hiermee de kloksnelheden aanpassen, zonder dat je perse reboot met die instellingen. Zo kun je dus flink testen, en als het vastloopt, reset je gewoon, en de comp wordt met de oude waarden opgestart. Natuurlijk kun je met dat programma er ook voor zorgen dat je WEL met de nieuwe instellingen opstart....

gewoon flink proberen. Je moet het nogal bont maken wil je je videokaart slopen!

ach...in een volgend leven lach je er om!

Verwijderd

Als hij te warm wordt dan wordt het beeld zwart(de menu's van 3d spellen niet dus je kan wel gewoon terug naar windows).

Verwijderd

Topicstarter
Ok, bedankt, maare je kan het dus niet zien als je even Q3 demo draait aan de fps?
Dat zou wel handig zijn.
Ennu, ik kan er alleen m'n video kaart mee molle als ik het te hoog zet?

• Xtuv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-05 07:40
Op woensdag 07 maart 2001 22:36 schreef obscurus het volgende:
Ok, bedankt, maare je kan het dus niet zien als je even Q3 demo draait aan de fps?
Dat zou wel handig zijn.
Ennu, ik kan er alleen m'n video kaart mee molle als ik het te hoog zet?
Dat kan zeker wel met de Q3 timedemo... je zult dan ook het verschil zien :)
maar als je hoog komt dan moet je wat langer draaien om op stabiliteit te kunnen testen.
Maar tot 145/170 zal dat niet nodig zijn denk ik.

Verwijderd

Topicstarter
Ennu, met hoeveel fps-jes erbij in de timedemo van Q3 mag ik blij zijn?
Ps. Als ik hem op 175 zet i.p.v 150, heb k er nog maar 1 bij ofzo

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-05 18:18
zet quake3 maar es in de hoogste resolutie die je kan halen op je monitor en ga DAN maar es bencharken met je overgeklokte/nietovergeklokte videokaart. Ik denk dat op dit moment je videkoaart niet de bottleneck is, maar je cpu. Wat voor resolutie gebruik je voor quake3? toch wel minstens 1024x768 hoop ik?

ach...in een volgend leven lach je er om!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-05 21:47
mijn viper 770 (tnt2) draait nu op 170/210 met ee oud 486 koelertje :):)

Ik merk het niet echt, mijn monitor (lcd) gaat niet hoger dan 1024x768 :(

Maar ik raad je wel aan om een oude koeler erop te schroeven, dat is gewoon veiliger voor je kaart. (kan wel kapot gaan als hij te heet word)

succes
Pagina: 1