Acties:
  • 0 Henk 'm!

• megamuch
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-12-2024

megamuch

Tring Tring!

Topicstarter
Heeft iemand al ervaringen met het uitrollen van windows 7 icm windows 2008 en het toevoegen van netwerk locaties aan de default search provider?

Ik zit een beetje te spelen met de uitrol van windows 7 en de libraries geven nogal wat meldingen over niet ondersteunde (want niet geindexeerd) locaties.

Om die locaties te indexeren zou je dan windows search 4.0 op je server moeten erbij moeten zetten.
(http://technet.microsoft....llWSandEnableFIleServices)

Heeft iemand dit al eens gedaan en wat zijn de ervaringen van de eindgebruikers ervan?
Ben je speciale dingen tegen gekomen?

Je kan namelijk ook via GPO (user config -> admin templates -> windows components -> windows explorer -> turn of windows libraries features that rely on index file data) deze features uitzetten en dan werken libraries als default folders zonder fancy smancy opmaak. Daarnaast hoef je je servers niet te belasten met extra search belasting.

Any tips?

Verstand van Voip? Ik heb een leuke baan voor je!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

megamuch schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 17:47:

Heeft iemand dit al eens gedaan en wat zijn de ervaringen van de eindgebruikers ervan?
Ik heb het dan maar even in mijn eigen 2003 omgeving gedaan omdat mijn meeste mediafolders op een 2003 doos staan, maar ik kwam er helaas al snel achter dat Libraries & DFS ook niet echt bevorderlijk is voor een goeie indexering ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• megamuch
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-12-2024

megamuch

Tring Tring!

Topicstarter
Voor zover ik heb begrepen worden DFS en WDS 4.0 niet ondersteund.

Da's dus weer mooi bagger. Bouw je een leuke DFS namespace kan je weer naar individuele servers wijzen als je indexeerbaar wil maken. FAIL. :(

Vanavond maar is even goed inlezen...

Verstand van Voip? Ik heb een leuke baan voor je!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ik vind ze LVT, maar niet voor enterprise omgevingen met DFS-N geschikt.
Maar goed, daar heb je over het algemeen ook meer afgedwongen wat iemand wel en niet mag op een lokatie en in dat geval leveren de libraries (als je daar alles in knalt) toch meer enduser problemen op dan echte voordelen.
Vind ik dan tenminste :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device