[Goedkoop/Gratis Bellen] Telefoon rekening veel te hoog!

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joseph
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 09-10 11:26
Beste Medetweakers,

Als je een gezin hebt dat het financieel niet ruim heeft, moeten er soms pijnlijke keuzes gemaakt worden. Of niet meer mobiel bellen, of je zakgeld. Mijn moeder ergert zich nu al een paar maanden groen en geel over de torenhoge telefoon rekening die ik maak met mijn belgedrag. Ik vind bellen fijn, wat een hoge rekening tot gevolg heeft. Nu heb ik zin om dit probleem voor eens en voor altijd op te lossen.

Mogelijke oplossingen zouden kunnen zijn:
  • Ga vast bellen, dat is gratis: Kan niet, meeste van mijn contacten hebben alleen een mobiel
  • Ga via de computer bellen: Niemand lijkt zin te hebben, om voor ieder telefoontje aan de computer te gaan zitten. Velen hebben alleen een cam, en geen microfoon. Ook geen expertise om dit te kunnen regelen.
  • Laat mijn contacten MIJ bellen: Kan niet, niemand heeft beltegoed, en de 10 euro per maand die ik er maximaal aan wil besteden, jaag ik er doorheen.
  • Neem een abbonement: Geen geld voor.
Tjah, wat blijft er dan over?

Momenteel betalen we 27 euro per maand, en kunnen we onbeperkt bellen naar vaste nummers met de vaste telefoon. Mobiel bellen is echter 24 ct per minuut. En aangezien ik uren kan bellen gaat dit behoorlijk aantikken.

Op het internet zoeken mag niet baten, maar wat ik vind is VOIP. (Skype en VOIP Buster gebruik ik al langer, maar de tarieven zijn nog duurder dan mijn prepaid provider). Dus ik wil het zo gaan aanpakken:
Als ik hier thuis een VOIP servertje neerzet (cheap Atom met kleine XP insallatie, en daarop VOIP server software), ben ik al op de goede weg. Daar ben ik nu mee aan het experimenteren. Maar ik heb een SIP provider nodig. Heb IPTel.org al geprobeerd, maar dat werkt niet. Nu zit ik dus vast.

(Software die ik gebruik is 3CX free VOIP server)

Heeft iemand enig idee hoe ik het laatste werkend kan maken (zo goedkoop mogelijk), en/of op een andere manier ik dit probleem de baas kan zijn? (En nee, minder/niet meer gaan bellen behoort niet tot de mogelijkheden).

PS: Ik denk dat veel meer jongeren hier iets aan kunnen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nou, je doet je ondertitel wel eer aan zeg

misschien moet je eens zelf de rekening gaan betalen ? ergert je moeder tenminste niet

minder bellen geen optie?

nja blijft er weinig meer over he , voor niets gaat de zon op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PoweRoy
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:25

PoweRoy

funky!

Hoezo een voip server opzetten :? Gewoon een modem met VOIP is genoeg (meeste hebben dat).
Budgetphone voor een telnr (10 euro per jaar)
Voipcheap andere betamax kloon voor een telabbo. Gratis naar vast, 10 cent naar mobiel.

[This space is for rent]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
Inderdaad, als je bovenstaande niet begrijpt, lees dan bijvoorbeeld
Voordelig bellen met Voipbuster [deel 5]

Wat je nodig hebt is een modem met VOIP, of een VOIP telefoon (Bijv. Siemens Gigaset ...IP serie), of een voip-ATA. En een abonnement bij een VOIP provider natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obiter dictum
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

Obiter dictum

Zwart, geen suiker.

"uren" @ 24 cent per minuut is op zijn minst 2 uren * 60 * 24 / 100 = €14.40. Nu zul je wel meer bellen, en voor een tientje extra heb je dan een tring abo, die volgens deze website "onbeperkt" bellen als 1250 minuten definieert... dat is bijna 21 uur bellen wat je krijgt, lijkt me praktischer/voordeliger/handiger voor jou, en je vrienden...

Mijn meest recente productreview.
GoT; een haast oneindige bron van technologische kennis. Experts die elkaar helpen, en ik ben trots, hieraan een bijdrage -nsfw- te mogen leveren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:17
Momenteel betalen we 27 euro per maand, en kunnen we onbeperkt bellen naar vaste nummers met de vaste telefoon.
Is dit inclusief internet oid? Anders is dat natuurlijk al erg duur.
Mobiel bellen is echter 24 ct per minuut. En aangezien ik uren kan bellen gaat dit behoorlijk aantikken.
* Nielson checkt profiel... :? Maar zonder gekheid, ook mobiel bellen kan veel goedkoper dan 24ct/min, bv via simyo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo-nl
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-10 23:18
of gewoon gratis bellen via Vraagalex.. ff wat instelwerk in een voip-client.. maar gratis is gratis
http://bit.ly/6HlJCp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Ik mis de optie dat je zelf die rekening betaald. Dat lijkt me de meest logische eigenlijk.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obiter dictum
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

Obiter dictum

Zwart, geen suiker.

ivo-nl schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 17:57:
of gewoon gratis bellen via Vraagalex.. ff wat instelwerk in een voip-client.. maar gratis is gratis
http://bit.ly/6HlJCp
Met VraagAlex VOIP kunt u gratis bellen naar alle vaste nummers in Nederland,
Eerste zin van je (overigens vervelend afgekorte) url...

Mijn meest recente productreview.
GoT; een haast oneindige bron van technologische kennis. Experts die elkaar helpen, en ik ben trots, hieraan een bijdrage -nsfw- te mogen leveren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Hebben de mensen die je belt geen vaste lijn?
En kan je je niet afvragen waarom jij ze altijd moet bellen, probeer ook naar hun duidelijk te maken dat jij ook niet onbeperkt mag bellen.
Volgens jouw tarief is 10 euro 41 belminuten, dat vindt ik best wel veel. Kan je niet op msn afspreken? Of koop voor een tientje een headset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo-nl
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-10 23:18
@Obiter: slecht gelezen van mijn kant, gaat hier om mobiel...

on-topic: is Tringg.nl dan niks? 25 euro p/mnd 1200 minuten
edit: laat maar... abonnement is geen optie....

[ Voor 16% gewijzigd door ivo-nl op 23-02-2010 18:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joseph
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 09-10 11:26
Bedankt voor jullie reacties :)

Ik zal eens gaan kijken naar de genoemde VOIP services.

Verder klopt het ook, dat we 20 euro per maand aan internet betalen en 27 euro per maand aan telefoon, als je de mobiele kosten niet meerekent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epep
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:38
Wat zijn je huidge telefoon verbruikskosten? want de 27 euro zijn de aansluitkosten met de bundel onbeperkt vast nummers bellen. Ook is het misschien het overwegen waard om een andere vaste telefoon aanbieder te kiezen? Maar vooral al je kosten inclusief verbruikskosten vergelijken en niet alleen de aansluitkosten. Vanuit daar kies je de jou voordeligste abbo waarbij rekening is gehouden met verbruik.

En je hebt de goedkoopste oplossing zonder verlies in conform.

Wil je daarna geld besparen, dat kan door minder te bellen. Ook je bundel beter in de gaten te houden kan soms veel geld schelen.

Ook zijn vaak bundels voor onbeperk naar vaste nummers bellen duurder dan het normale tarief betalen. Dit controleren kan soms best uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Of met voipoplossingen bellen. Met voipbuster bel je bijna gratis naar vaste nummers en helemaal gratis naar andere voipbusteraccounts. Als je er mee naar mobiel wilt bellen kun je beter een andere betamax kloon kiezen, maar voor naar vaste nummers is voipbuster best ok. Bovendien verlies je niks aan comfort als je een ata of modem hebt waar je de sipinstellingen van voipbuster in kunt zetten al kun je ook met de software bellen.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommzz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08:13
Beetje krom verder, eerst roep je dit: "Als je een gezin hebt dat het financieel niet ruim heeft, moeten er soms pijnlijke keuzes gemaakt worden".

En vervolgens is minder bellen geen optie. Wees een kerel, en probeer dan ook die, voor jou, pijnlijke keuze te maken door simpel minder te bellen. Heb je gelijk de goedkoopste oplossing terwijl je je moeder ook een stukje meer (geld)ruimte geeft.

btw, hoe oud is TS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twixx
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Niet meer uitgeven dan je hebt? Je kunt soms geen dingen willen die je niet kunt betalen toch? :)
Je noemt wel goede tips voor jezelf zoals vast bellen of je laten bellen.

9x Canadian Solar + Enphase IQ7+ 3,4 kWp ZZW 20º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 25º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 90º

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12:56
zie profiel: 24 juni 1993

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:05

BCC

Simpele oplossing: Fiets naar de persoon die je eigenlijk wou bellen. Het is nog goed voor je ook :)

offtopic:
De meeste sites waar de TS naar linkt in zijn SIG (via http://www.extrazakcentje.nl/) zijn phising of andere scam sites. Vooral extra zakcentjes voor de site eigenaars. :X

[ Voor 50% gewijzigd door BCC op 23-02-2010 19:32 ]

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09:40
- Minder bellen is inderdaad altijd een optie al kan deze lastig zijn.
- Via de pc afspreken (chat/ spraak/ email)
- Bellen via Tring achtig iets.
- Die VOIP server die je neerzet verbruikt ook weer stroom. Die stroom moet ook betaald worden neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17:27

Haan

dotnetter

Bellen is geen eerste levensbehoefte, als het te duur is, bel dan lekker minder. Als jullie het thuis blijkbaar niet zo breed hebben vind ik het onbegrijpelijk dat je bewust je moeder opzadelt met hoge telefoonkosten.
Is een bijbaantje nemen in plaats van aan de telefoon hangen dan geen betere optie?

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Cave_Boy schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 19:30:
- Die VOIP server die je neerzet verbruikt ook weer stroom. Die stroom moet ook betaald worden neem ik aan?
Server? Die staat bij Betamax, of Skype of Yahoo of wat je ook gebruikt.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PoweRoy
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:25

PoweRoy

funky!

Marzman schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 19:37:
[...]

Server? Die staat bij Betamax, of Skype of Yahoo of wat je ook gebruikt.
Cave_Boy bedoeld de VOIP server die in the TS wordt voorgesteld.

[This space is for rent]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-10 19:40

Gé Brander

MS SQL Server

Vooral deze is leuk:
•Laat mijn contacten MIJ bellen: Kan niet, niemand heeft beltegoed, en de 10 euro per maand die ik er maximaal aan wil besteden, jaag ik er doorheen.
Dus omdat jouw "vrienden" wel de juiste prioriteiten kunnen stellen moet jij maar geld uitgeven?

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Dan kun je toch gewoon een bijbaantje zoeken en je eigen beltegoed kopen? Eventueel met data-bundel dan kun je mobiel voipen (al mag dat officieel meestal niet). Abo kan een jaartje later.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffel
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 07-10 14:37

Stoffel

Engineering the impossible

Marzman schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 10:32:
[...]

Dan kun je toch gewoon een bijbaantje zoeken en je eigen beltegoed kopen? Eventueel met data-bundel dan kun je mobiel voipen (al mag dat officieel meestal niet). Abo kan een jaartje later.
Inderdaad, als je 17 bent kun je mooi een krantenwijk of vakken vullen of weet ik wat gaan doen om daarvan te bellen. Het is niet alsof je 12 bent :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinski
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-09 21:22

Robinski

A.K.A. RHarmsen

Als jullie nu 27 euro voor bellen (abbo) en 20 euro voor internet kwijt zijn zou ik eens gaan kijken naar een andere aanbieder.

Want 47 euro voor internet en onbeperkt vaste nummers bellen is best veel!
Want voor 34,90 kun je bijv. al bij Telfort terecht, scheelt toch al 12,10 per maand.

Zul je alleen nog wel iets moeten verzinnen op je mobiel bellen gedrag.
Ga zoals al geopperd werken om geld te verdienen, of stel je prioriteiten bij!

10xAXItec AC-265P = 2,650kWp @ SolarEdge SE2200 - PVOutput

Pagina: 1