Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 321068

Topicstarter
Heren,

Ben vandaag bezig geweest om mijn processor te overklokken en dat is tot de 3.6Ghz gelukt met een vcore van 1.2-1.3 (staat nu op 1.3) maar als ik hem verder wil tillen (wat volgens mij wel te doen is) dan gaat hij naar mijn second-bios en zegt hij dit.

Mijn systeemspecs zijn als volgt:

Mobo: Gigabyte P55M-UD2 rev 1.0
Processor: Core i5 750
Processorkoeling: Scythe Mugen 2 Rev. B
RAM: 2x Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G
Videokaart: nVidea 7600GS (voorlopig nog)
PSU: CM RealPower 520W Modulair
Behuizing: Antec 902

Heb al verschillende guides en tutorials van diverse fora gezien en volgens mij ben ik niks over geslagen? Hier nog een screenie van verschillende meetingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanquezer
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23-05 07:12
als de computer zon error geeft zou ik niet meer gaan overklokken.
Athans niet iedergeval verder dat benodigd.

DPC Chef-kok :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hmm jammer, wou nog tot de 4 gaan... jammer dan :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droplollies
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 06-12-2024
woozyzpk schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 17:12:
als de computer zon error geeft zou ik niet meer gaan overklokken.
Athans niet iedergeval verder dat benodigd.
hoezo niet?
dit is gewoon zon standaart message dat je mobo geeft wanneer je cpu niet stabiel is
ik heb niet veel verstand van het oce van i5 cpu's maar het lijkt me dat dit kan worden opgelost door je voltages nog iets meer te verhoge (uiteraard met kleine stapjes en met een oog op je temps ;)) en anders loop je tegen het max van je cpu aan. elke procc is immers anders, mijn q6600 bvb heeft bij de stap van 3,3 naar 3,4 ghz een vcore verhoging van 0,15 volt nodig wat een groot effect heeft op de temps
maar in preciepe zou je wel verder kunnen zolang je je temps maar niet te hoog krijgt
maar zorg er in ieder geval voor dat je je cpu goed test op stabiliteit en met kleine stapjes omhoog gaat zodat je em niet molt

Mijn Spec's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ja dat had ik al in de gaten :D bedankt he ga het dalijk meteen proberen!
edit: ok, hij staat nu op 4.0 met een vcore van 1.325 (CPU-Z geeft wel 1.34 aan?) maar dan nu nog mijn memory, staat daar ook alles goed mee (want DRAM Frequency is maar 754MHz)? Temperaturen liggen rond de 60-70 (wat volgens mij nog goed kan?) Ok, vcore stond daatwerklijk op 1.35 en dat was iets te heet, en hij runt nu op 1.312V en nu is hij wel 67 of minder graden (wat toch redelijk is, max safe temperatuur was iets van 72?)

[ Voor 93% gewijzigd door Anoniem: 321068 op 23-02-2010 17:50 . Reden: Enkele toegevoegde links ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droplollies
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 06-12-2024
67 is nog net safe, al zou ik men cpu persoonlijk niet graag boven de 60 zien komen, en zeker niet voor 24/7.
Houd er wel rekening mee dat het nu nog vrij koud is en dat het straks in de zomer een stuk heter word.
Je zou kunnen overwegen je cpu en cpu koeler te lappen, en dan een heel dun laagje as5 koelpasta ertussen,
dit zou ongeveer 5-10 graden kunnen schelen.
En als je je memory freq kan je je cpu op een hogere basecore en een lagere multiplier laten lopen zodat je nog wel 4 ghz hebt maar dat je fsb en dus je memory feq hoger is ;)

ik hoop dat wat hebt aan deze info

edit: de snelheid die cpuz voor je geheugen aangeeft moet je btw vermenigvuldigen met 2
als je dus ddr2 1600mhz geheugen hebt zou er bij cpuz 800mhz moeten staat ;)

[ Voor 25% gewijzigd door Droplollies op 23-02-2010 22:36 ]

Mijn Spec's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BitchCrew
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23-05 21:57
Droplollies schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 22:30:
67 is nog net safe, al zou ik men cpu persoonlijk niet graag boven de 60 zien komen, en zeker niet voor 24/7.
Houd er wel rekening mee dat het nu nog vrij koud is en dat het straks in de zomer een stuk heter word.
Je zou kunnen overwegen je cpu en cpu koeler te lappen, en dan een heel dun laagje as5 koelpasta ertussen,
dit zou ongeveer 5-10 graden kunnen schelen.
En als je je memory freq kan je je cpu op een hogere basecore en een lagere multiplier laten lopen zodat je nog wel 4 ghz hebt maar dat je fsb en dus je memory feq hoger is ;)

ik hoop dat wat hebt aan deze info

edit: de snelheid die cpuz voor je geheugen aangeeft moet je btw vermenigvuldigen met 2
als je dus ddr2 1600mhz geheugen hebt zou er bij cpuz 800mhz moeten staat ;)
als je niet boven de 60 wilt uitkomen onder volle belasting met progs zoals prime ga je amper kunnen overklokken ze.

tenzij je een dure watercooling gaat gebruiken mss.

stressed komt mijn cpu op max 75° uit, maar tijdens benches en games of wat ik ook doe komt deze niet boven de 55°.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M009
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09-06-2023
Ik heb ook dezelfde instelling gehad,
Had bij mij ook steeds problemen met overclocken. Tot twee keer toe is mijn mobo kapot gegaan.
Heb nu een MSI cd 53 en zit nu op 3,9 ghz. met een vcore van 1.28.

Denk dat het gewoon aan je mobo ligt dat je niet zo hoog komt.
Probeer maar eens te stressen met Prime95, bij mij klapte hij eruit en deed gelijk niks meer.

Suc6 en ik lees wel of het is gelukt.
Pagina: 1