Laptop geeft geen beeld

Pagina: 1
Acties:

• indopride7
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 16-08-2022
Hallo.
Er is iets vreemds aan de hand met de laptop van mijn broertje,
Het gaat om een Acer Aspire 5720z waarbij de garantie al is verlopen.
Hij zei dat die een spelletje aan het spelen was en even weg ging, toen die terug kwam was het beeld uit gegaan. Dat gebeurt natuurlijk wel vaker en als je dan op een toets drukt is het beeld weer terug, alleen nu krijg je met geen mogelijkheid het beeld terug. Ook als ik de laptop nu opstart gaat die gewoon aan zoals altijd alleen dan zonder beeld. Ik hoor ook geen rare piepjes of iets. Dus kan iemand mij helpen om de laptop te maken?

• Forza me
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 29-01-2024
Krijg je wel beeld op een extern scherm?

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Als je heel vaag nog wat op je scherm ziet en een extern beeldscherm doet het wel, dan is je backlight/inverter stuk. Als een extern beeldscherm het ook niet meer doet dan is je grafische chip stuk, dan is 't tijd voor een nieuwe laptop... Of hopen op coulance bij de winkelier - hoe oud is ie precies en hoe lang zat er garantie op?

• indopride7
nee externe scherm werkt ook niet. en hij staat ook niet in een standby stand of iets.
De laptop is ongeveer 3 jaar oud denk ik. Maar hoe kan de videokaart kapot zijn gegaan er is nix mee gebeurt de laptop is niet gevallen of iets dergelijks.

[ Voor 57% gewijzigd door indopride7 op 23-02-2010 23:26 ]

Verwijderd

indopride7 schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 23:25:
nee externe scherm werkt ook niet. en hij staat ook niet in een standby stand of iets.
De laptop is ongeveer 3 jaar oud denk ik. Maar hoe kan de videokaart kapot zijn gegaan er is nix mee gebeurt de laptop is niet gevallen of iets dergelijks.
aardig wat kaarten gaan al stuk door normaal gebruik...

nee echt, die dingen worden gigantisch warm, en het soldeer is bij een aantal reeksen (8xxx...) zeer brak

• indopride7
aha okee nou dat word dus maar een nieuwe laptop kopen denk ik.
in ieder geval bedankt voor de reacties.
Pagina: 1