De amd K6-3 op 400 mhz met een multiplier van 2 en een busspeed van 66 mhz?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vader klaagde de laatste tijd dat zijn pc zo traag was (een pentium 200 mmx) en aangezien het socket 7 is dacht ik dat er misschien wel een k6-2 of 3 in kon.
Helaas bleek het moederbord niet een hogere multiplier dan 3 te hebben en een busspeed van 66 mhz dus dacht ik dat het niet mogelijk was.
Echter iemand vertelde mij dat de amd k6-3 400mhz een interne multiplier heeft. Als je de multiplier van het moederbord op 2 zet maakt de amd er een multiplier van 6 van zodat de cpu op 6*66=396 mhz draait.
Eerlijk gezegd lijkt me dit enorme onzin, ook omdat ik niks op de website van amd kon vinden, maar in enkele nieuwsgroepen ben ik het ook tegen gekomen.
Iemand die mij kan vertellen of het bovenstaande een fabeltje is of dat het echt waar is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJC
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 10-05-2024

MJC

Nou Diddel, hou je vast : het is echt waar.
Aangezien je mobo waarschijnlijk maar 2 jumpertjes heeft om de multiplier in te stellen, is er geen andere mogelijkheid dan om 2 verschillende waarden toe te kennen aan een bepaalde jumperstand, waarbij de cpu zelf bepaalt welke multiplier "het beste bij hem past"
Ik heb nu ook een oud socket7 mobootje, (asus p55t2p), die ook maar 2 jumpertjes heeft, en waarbij ik (volgens het boekje) de jumpers zo moet zetten dat die op 2x staat, maar om zo de k6-jes de 6x multiplier te kunnen "geven"

dus updaten die hap!
Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceaser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:46
De k6-2/3 met CXT-core maakt van de 2 een 6, ik weet alleen niet of je een bios-update nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik vind het een wonder maar het zou wel verdomde mooi zijn. Nu moet ik alleen nog een wat uitgebreidere manual van me moederbord vinden (was zo'n standaard vobis bak of id zonder boekjes) dan die op de homepage van biostar staat.
Hebben alle k6-2/3 's CTX core of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceaser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:46
Sommige k6-2's hebben geen cxt core maar k6-3's in iedergeval wel en k6-2 vanaf 400 ook altijd meen ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baur
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Baur

Opperlurker

Let ook op het voltages die het mobo biedt, een K6-2 heeft 2.2V nodig en een K6-3 3.5V (effe uit m'n hoofd)en niet alle socket 7 borden bieden die optie.

The need for speed drives me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peet
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 16-06 23:41

Peet

Semper voloptuosos rapidus

Baur, K6-3 op 3,5 volts??? :( lijkt me errug slecht voor de processor.

2,4 of 2,2 volt zul je bedoelen...

suc6

Dare, do, gain - Intel G645 - 4 GB DDR3 - 500 GB - Radeon R7 240 2 Gb -DVD-RW - DVD/BR - W10-64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Die van mij kan minimaal 2.6 V, kan dat of heb ik dan een gratis thermische kookplaat :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mini-me
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Mijn broer heeft nu een cyrix 200 op een VXpro mobo. Is een AMD K6/2 400 een goede upgrade hiervoor en hoe groot is de kans dat de processor zijn eigen multiplier neemt?
Probleem is dat het mobo 'noname' is dus ik weet niet waar ik eventueel een bios upgrade zou kunnen downen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb hier iemand een tx pro moederbord (naamloos) en die zelfde persoon heeft me ook een boekje van een vx(pro)(naamloos)d laten zien ik denk zelf dat er geen amdk6-2 op kan want bij de tx pro kan het echt niet (getest) en ze zagen er allebei hetzelfde uit 3d sound pro geluidskaart of zo iets dergelijks en een videokaart op het moederbord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivke
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 07-01-2003
diddel:

2,6 V kan als je een goede koeling hebt.

greetzz

"I'd change the world but God won't give me the source code"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Welke koeler raad je me dan aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jurrien:

Hoezo zou op die TX Pro geen K6-2 kunnen? Ik heb zelf een EagleMax TX Pro gehad en daar kon ik een K6-2 266 op draaien op 66 Mhz x 4. Het enige probleem is het geheugen. Dat moet ook 66Mhz SDRAM zijn en die zijn op dit moment relatief duur. Ook een K6-2 300 kan trouwens op 66 Mhz draaien (x4,5) maar dat is afhankelijk van het moederbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het werkt inderdaad... ik las dit en kreeg
nieuwe hoop om misschien toch mijn K6-3 400
op 450 te laten lopen. Heb 2(6)x75 geprobeerd.
Kwam inderdaad op als 450.
Maar werkte voor geen ene meter, net als de
5.5x83 die ik al eerder had geprobeerd.
Helaas vast op 5x83 nu...

K6-3-400 is dus echt totaal niet te overklokken :(

Marco
Pagina: 1