Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-09 16:03
Ik wilde al een tijdje een groothoek lens. Na het lezen van vele review's was mijn keuze gevallen op de 10-24mm F/3.5-4.5 Di II. (Voor een beginnende hobby fotograaf niet te duur en redelijke prestatie's)
In eerste instantie wilde ik deze in Nederland bestellen maar tijdens mijn vakantie in Thailand kwam
ik de lens tegen voor nog geen 300 euro tegen. Voor dat geld wilde ik de lens niet laten liggen en heb hem dus daar aangschaft.

Tijdens de vakantie veel plaatjes geschoten met deze lens maar toen ik thuis kwam en de resultaten zag schrok ik ontzettend.
De scherpte was bedroefend slecht. Niet alleen in de hoeken (waar in de review's ook voor gewaarschuwd word) maar ook het centre gedeelte is niet scherp.

Maar als ik mijn foto's vergelijk met de foto's die je tegenkomt op internet en diverse review-site's, dan komen mijn foto's alsnog slecht uit de bus. De voorbeeld foto's die ik heb kunnen vinden zijn vele malen beter dan mijn foto's.

Waarschijnlijk heb ik dus een zeer slecht exemplaar te pakken.
Nu is mijn vraag: Bestaat er een mogelijkheid om de lens om te ruilen bij Tamron? Heeft iemand hier ervaring mee?

De lens werkt voor de rest naar behoren en is niet defect. Omruilen in de winkel is geen optie ivm de afstand. Doorverkopen is natuurlijk wel een optie maar eigenlijk wil ik niemand met dit gedrocht opzadelen... :|

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Heeft Tamron niet iets als een RMA dienst?

Money for nothin' and your chicks for free

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even op het garantiecertificaat kijken hoe de garantie is die je nu hebt. Als je wereldwijde garantie hebt, dan kun je het laten herstellen (mits er iets mis is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-09 23:32
Als je de RMA afdeling contacteert hoor je vanzelf of dit kan. Veel bedrijven hebben vaak wel Customer Service per werelddeel of land. Als dit het geval is zou dit wel betekenen versturen.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 00:18

sapphire

Die-hard pruts0r

Gaat bij Tamron via de importeur hier in Nederland.
Dus even op je certificaat kijken en mocht je wereldwijde garantie hebben even met www.camtech.nl te boskoop contact op nemen :)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mennovanw
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10-09 15:05

mennovanw

Canon? You can!

Tamron biedt op grijze import (waar hier sprake van is) bij mijn weten 1 jaar garantie. Dit is dus geen omruilen zoals de TS wellicht hoopt maar gewoon het afstellen / rechtzetten van de elementen.

Overigens heb je als je Tamron via de officiële Nederlandse kanalen koopt 5 (!) jaar garantie.

EF: 1DX2, 17-TSE, 20-35L, 28-80L, 35LII, 50L F1, 50 Planar, 80-200L, 85L F1.2, 100-300L, MR14-EX, 470EX-AI, 600EX-II RT
RF: R5, 15-35L, 24-70L, 28, 70-200L F2.8, 100L, 100-500L
CV: 20, 40, 50 F1, 90
Én veel klassiek Canon spul in alle mounts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-09 16:03
Verwijderd schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 16:11:
Even op het garantiecertificaat kijken hoe de garantie is die je nu hebt. Als je wereldwijde garantie hebt, dan kun je het laten herstellen (mits er iets mis is).
Ik ga sowieso contact opnemen met Tamron alleen ben ik bang dat ze niets voor doen omdat de lens niet defect is (alles werkt naar behoren).

Wellicht dat iemand iets kan zeggen over de coulance van Tamron? Mijns inziens betreft het hier namelijk een grensgeval mbt de scherpte.
mennovanw schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 16:28:
Tamron biedt op grijze import (waar hier sprake van is) bij mijn weten 1 jaar garantie. Dit is dus geen omruilen zoals de TS wellicht hoopt maar gewoon het afstellen / rechtzetten van de elementen.

Overigens heb je als je Tamron via de officiële Nederlandse kanalen koopt 5 (!) jaar garantie.
Grijze import? Ik dacht dat alleen winkels zich hier schuldig aan konden maken maar dat zoiets niet gold voor particulieren. Maar als jou dus goed begrijp kunnen particulieren, die iets voor persoonlijk gebruik kopen, zich dus ook schuldig maken aan grijze import?

[ Voor 37% gewijzigd door ChojinZ op 23-02-2010 16:42 ]

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 00:18

sapphire

Die-hard pruts0r

Als je contact opneemt met Cantech krijg je steenvast eht antwoord dat je de lens maar langs meot brengen en dat ze er dan pas iets over kunnen zeggen.
Ookal backfocust je lens als de pest, heb je overduidelijke voorbeeld foto's ervan en wil je gewoon weten of ze het kunnen fixen krijg je alleen eth antwoord dat je de lens langs kunt brengen en ze er naar zullen kijken :p

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mennovanw

mennovanw

Canon? You can!

ChojinZ schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 16:29:
Ik ga sowieso contact opnemen met Tamron alleen ben ik bang dat ze niets voor doen omdat de lens niet defect is (alles werkt naar behoren).

Wellicht dat iemand iets kan zeggen over de coulance van Tamron? Mijns inziens betreft het hier namelijk een grensgeval mbt de scherpte.
Camtech hersteld best wel goed, alleen traag is mijn ervaring. Is ie onscherp is ie onscherp en moet dat verholpen worden, ik zie daar niet veel smaken in..
Grijze import? Ik dacht dat alleen winkels zich hier schuldig aan konden maken maar dat zoiets niet gold voor particulieren. Maar als jou dus goed begrijp kunnen particulieren, die iets voor persoonlijk gebruik kopen, zich dus ook schuldig maken aan grijze import?
Het is geen kwestie van je schuldig maken aan iets (het is geen delict o.i.d.) maar als jezelf lenzen meeneemt vanuit buiten Europa is dat net zo grijze import als dat een handelaar dat doet. Veelal vervalt je garantie of is de mate van behulpzaamheid van de reparateur zeer beperkt te noemen.. Het wordt al minder een probleem vanwege steeds vaker voorkomende internationale garantie maar hou er rekening mee: garantie in het Nederlandse systeem wordt geëffectueerd via de VERKOPER en je hebt dus wettelijk geen poot om op te staan bij grijze import.

EF: 1DX2, 17-TSE, 20-35L, 28-80L, 35LII, 50L F1, 50 Planar, 80-200L, 85L F1.2, 100-300L, MR14-EX, 470EX-AI, 600EX-II RT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-09 20:14
Toch, als tamron op grijze import 1 jaar doet vind ik dat heel netjes. Nikon (en ik dacht ook Canon) doet daar veel moeilijker over.

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mennovanw

mennovanw

Canon? You can!

Wijnands schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 18:05:
Toch, als tamron op grijze import 1 jaar doet vind ik dat heel netjes. Nikon (en ik dacht ook Canon) doet daar veel moeilijker over.
Sterker nog, je kan echt hen heen- en weer krijgen bij deze twee merken als er voor de reparatie kosten gemaakt moeten worden. D.w.z. dat als het gaat om afstellen o.i.d. (binnen een jaar na aankoop) Canon en Nikon niet vreselijk moeilijk doen, maar als er onderdelen besteld moeten worden je gewoon vrolijk een forse rekening krijgt.

Nogmaals, dit is met lenzen gekocht binnen de EU (vrij verkeer goederen) geen probleem, maar buiten de EU kan er gezeken worden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog even een advies. Als je de lens opstuurd stuur aub je camera ook mee. Lens heeft bepaalde toleranties en je camera ook. Deze 2 kunnen elkaar versterken en als je de lens alleen opstuurd kan die nog binnen die toleranties liggen namelijk. En dan krijg je te horen dat de lens goed is. Ben je een paar weken verder met nog steeds hetzelfde probleem.

Wat betreft lenzen van Canon. Die hebben wereldwijde garantie. Maakt niet uit waar je ze koopt die kun je in NL laten maken onder garantie. Maar dan moet je wel uiteraard het garantie bewijs hebben. Anders kunnen ze moeilijk gaan doen. Bodies daarentegen hebben wel lokale garantie. Koop je die in Thailand moet daar de garantie geclaimed worden. Hoe dat Tamron zit weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 11:57:
N

Wat betreft lenzen van Canon. Die hebben wereldwijde garantie. Maakt niet uit waar je ze koopt die kun je in NL laten maken onder garantie. Maar dan moet je wel uiteraard het garantie bewijs hebben. Anders kunnen ze moeilijk gaan doen. Bodies daarentegen hebben wel lokale garantie. Koop je die in Thailand moet daar de garantie geclaimed worden. Hoe dat Tamron zit weet ik niet.
ben ik toch niet met je eens. ik had bijvoorbeeld een (canon) lens in honkong gekocht waar alleen garantie op zat in azie ff uit me hooft igg geen werld wijde .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

O wat raar. Ik weet 100% zeker dat alle lenzen wereldwijde garantie hebben van Canon. Maar ik raad je wel aan om een internationaal garantie bewijs erbij te hebben. Lenzen zijn nl een uitzondering alle andere produkten zijn wel regio gebonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mennovanw

mennovanw

Canon? You can!

Verwijderd schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 14:47:
O wat raar. Ik weet 100% zeker dat alle lenzen wereldwijde garantie hebben van Canon. Maar ik raad je wel aan om een internationaal garantie bewijs erbij te hebben. Lenzen zijn nl een uitzondering alle andere produkten zijn wel regio gebonden.
En ik weet 100% zeker dat je het verkeerd hebt. Wat garantie betreft heb ik persoonlijk niet zo veel ervaring hoor, in mijn achteraf-winkeltje waar nooooit reparaties aangeboden worden ;)

Ik heb even een garantiebewijs opgezocht uit het doosje van een van mijn optiekjes: de kaart kopt: "Canon Europese Garantie" (goh, hint nr. 1). Vervolgens staat er onder punt 2: "De garantiewerkzaamheden dienen te worden uitgevoerd bij één van de dealers die zijn aangesloten bij het Canon Europa Garantiesysteem" (hint 2).
Als klap op de vuurpijl punt 5: "De garantie heeft betrekking op het product en geen andere garantie, uitdrukkelijk of impliciet, is van toepassing. Canon accepteert geen aansprakelijkheid anders dan in deze specifieke garantie is aangegeven".

Ik denk dus dat je geen poot hebt om op te staan MAAR de soep wordt gelukkig niet zo heet gegeten als opgediend: gaat het om afstelling is de Nederlandse reparateur best bereid dat voor je op te lossen in de praktijk. Duurdere zaken / onderdelen? -> rekening.

@hieronder: zoek de reparatiebon maar op, geen onderdeel aan vervangen. Slechts schoon gemaakt en afgesteld.

[ Voor 3% gewijzigd door mennovanw op 24-02-2010 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17:13

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Vriend van me kocht een 135/2 op Ebay uit Hong Kong, die bij aankomst al vreemd deed qua AF. Werd gewoon onder garantie gerepareerd in Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En dat is voor de lens? Er werd mij namelijk verteld tijdens de training dat Canon lensen een wereldwijde garantie hebben en niet een regionale internationale garantie. Ik zal het nog es navragen.
mennovanw schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 16:03:
[...]

En ik weet 100% zeker dat je het verkeerd hebt. Wat garantie betreft heb ik persoonlijk niet zo veel ervaring hoor, in mijn achteraf-winkeltje waar nooooit reparaties aangeboden worden ;)

Ik heb even een garantiebewijs opgezocht uit het doosje van een van mijn optiekjes: de kaart kopt: "Canon Europese Garantie" (goh, hint nr. 1). Vervolgens staat er onder punt 2: "De garantiewerkzaamheden dienen te worden uitgevoerd bij één van de dealers die zijn aangesloten bij het Canon Europa Garantiesysteem" (hint 2).
Als klap op de vuurpijl punt 5: "De garantie heeft betrekking op het product en geen andere garantie, uitdrukkelijk of impliciet, is van toepassing. Canon accepteert geen aansprakelijkheid anders dan in deze specifieke garantie is aangegeven".

Ik denk dus dat je geen poot hebt om op te staan MAAR de soep wordt gelukkig niet zo heet gegeten als opgediend: gaat het om afstelling is de Nederlandse reparateur best bereid dat voor je op te lossen in de praktijk. Duurdere zaken / onderdelen? -> rekening.

@hieronder: zoek de reparatiebon maar op, geen onderdeel aan vervangen. Slechts schoon gemaakt en afgesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-09 20:14
Er waren producten met wereldwijde garantie, echter die vind je hier vrijwel nooit. Werden vroeger wel 's verkocht in de tax free winkels, geen idee of dat nog bestaat.

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Pagina: 1