Toon posts:

Lage internetsnelheid en veel Lag tijdens gamen

Pagina: 1
Acties:

• kaheem
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 19-12-2016
heey, ik heb sinds een week traag internet, iedereen bij mij thuis (2 desktops en 2 Laptops). Wij hebben een router die je met draad kan gebruiken en zonder. Op mijn pc zit hij met draad aangesloten en voor de rest iedereen draadloos. Wij hebben upc fibre power en een tijdje geleden deed ik zon test op speedtest.net:
Tijdje geleden: 27.23MB download, 3.00MB Upload.
Nu 1.35MB Download, 1.73MB Upload.

als ik rechts beneden bij mijn internet kijk zie ik 100MB/s staan. Zelf download ik nog wel eens wat en game ook nog wel wat, daarom is het juist zo hinderlijk en wil ik het zo snel mogelijk opgelost hebben.

Iemand suggesties waar het aan kan liggen misschien, ben blij met elke beetje hulp smile.gif

Router:
Netgear 54mbps Wireless router
model: WGR614 v7

• 26779
  • Registratie: november 2021
  • Niet online
Ga eerst eens na of je al die bandbreedte die je eerst had toch niet zelf 'verbruikt' door bijv paesler networking monitor te installeren. Als blijkt dat je niet ergens een Trojan hebt draaien die een of meer van je systemen als onderdeel van een botnet ziet, toch maar even contact opnemen met UPC voor het nameten van je aansluiting.

• Perconte
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 15-11 10:23
Is het niet mogelijk om tijdelijk 1 pc aan te sluiten zonder de router er tussen. Dan kan je in ieder geval vast stellen of het aan je router ligt.

• kaheem
Ja ik heb deze maand tog wel veel gedownload, 50gb + maarja ik dacht altijd dat het onbeperkt was.
iig paesler is nu aan het downloade, 50kb/s dusja ik zal deze ff editte als hij klaar is, bedankt.

• SinergyX
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 20:47

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

kaheem schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 15:53:
als ik rechts beneden bij mijn internet kijk zie ik 100MB/s staan. Zelf download ik nog wel eens wat en game ook nog wel wat, daarom is het juist zo hinderlijk en wil ik het zo snel mogelijk opgelost hebben.
Dat is logisch, als je met een ethernet kabel bent aangesloten heb jij een 100mbit verbinding met je router.

50GB zal nog niet echt in de buurt zitten van een mogelijke datalimiet, probeer het op verschillende tijdstippen, mogelijk zitten ze met capaciteitproblemen op de centrale.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• yannickie111
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 24-11 22:38
UPC fiber power is ook onbeperkt....

Correct me if I'm wrong

• kaheem
@perconte
ik zal het zometeen wel ff de laptop pakken en direct aansluiten op de modem, kijken of het aan mijn router ligt.

Maarja wat zou mogelijk een datalimiet kunnen zijn ? wel vreemd ik heb net weer op de site van upc zelf een internet snelheid test gedaan en dan was het weer <2.00MB. Maar die andere test van 27 MB is uit augustus vorig jaar zie ik.

• Black Sheep
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 05-10 20:33
router/modem even resetten, ik merk zelf als ik veel download en meerdere computers gebruik dat de router problemen geeft, vaak help een reset prima.
succes ermee

black sheep

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Blijf wel even correct met MB en Mb, 27MB/sec is tegen de 300Mbps (minus wat overhead) ;)

Welke variant van Fiber power heb je precies? (gaat afaik van 25 t/m 120Mbit).

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Perconte
datalimiet lijkt me sterk aangezien ik vorige maand meer dan het dubbele heb gedownload, echter zit ik bij ziggo dus is niet helemaal vergelijkbaar.

• kaheem
ja mijn moeder kijkt nu via internet een film, die is bijna afgelopen maar daarna kan ik pas de router resetten en internetsnelheid teste zonder router. ik laat het jullie weten wanneer het is gebeurt :P

• yannickie111
zover ik weet zijn er in nederland geen datalimieten meer?
ik heb er in ieder geval geen last van met ons brabant net.

@sinergyX (ja, geen synergyX ;) O-) ) ja, da's wel handig, op een site als tweakers mag je toch verwachten dat je dat soort dingen toch goed doet :*)

edit:
kaheem schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 16:21:
ja mijn moeder kijkt nu via internet een film, die is bijna afgelopen maar daarna kan ik pas de router resetten en internetsnelheid teste zonder router. ik laat het jullie weten wanneer het is gebeurt :P
waarom, dan kijkt ze die film later maar :9 :+

[Voor 40% gewijzigd door yannickie111 op 23-02-2010 16:23]

• kaheem
haha ik weet dus gewoon nix over internet en dat soort dingen. het enigste wat ik weet hoe je poorten moet openen enzo:P. en het verschil tussen MB en Mb? eerste keer dat ik daar iets over hoor :P

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Byte en bit, (8bit = 1Byte). Internetabbo's en netwerksnelheden worden vrijwel altijd aangegeven in Mbit/sec. Een download via windows (gewoon het downloadscherm) is altijd in MByte of KByte. Speedtest sites varieren, maar geven wel altijd duidelijk verschil tussen MB/sec en Mb/sec.

• yannickie111
kaheem schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 16:24:
haha ik weet dus gewoon nix over internet en dat soort dingen. het enigste wat ik weet hoe je poorten moet openen enzo:P. en het verschil tussen MB en Mb? eerste keer dat ik daar iets over hoor :P
even een beetje bijscholing dan. (ik wist het ook nog niet voordat ik op tweakers was hoor)

Veel mensen maken een vergissing tussen Megabit en MegaByte (Mb en MB)
Internet aanbieders adverteren met Mb = Megabit

1 MB = 1 MegaByte
1 Mb = 1 Megabit

1 MegaByte = 8 Megabit

Internetsnelheden zijn in Megabit
Dus tot 20Mb/s (20 Megabit) is dus werkelijk: tot 2.5MB (MegaByte)
Download je met 1MB heb je dus een werkelijke verbinding van 8 Mb/s (Megabit)

edit: weer eens te laat, het gaat te snel in dit topic, maar dus ongeveer hetzelfde als hierboven ;)
en onder mij staat er nu nog 1 :P

[Voor 8% gewijzigd door yannickie111 op 23-02-2010 16:30]

• Brilsmurfffje
  • Registratie: december 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

megabyte;
wikipedia:
Een megabyte, afgekort MB, is gelijk aan 1000 kilobytes ofwel 1.000.000 bytes. Een byte bestaat in deze context uit 8 bits.

en megabit:
wikipedia:
Een megabit, afgekort Mbit (soms ook als Mb) is 1000 kilobit ofwel 1.000.000 bit.

En in nederland gelden volgens mij fair-use policy, waar de grens daar ligt moet je aan je provider vragen.

edit: Ik was pas laat :+

[Voor 3% gewijzigd door Brilsmurfffje op 23-02-2010 16:29]

• Robinski
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 14-11 22:29

Robinski

A.K.A. RHarmsen

Nog een opmerking ove rhet testen van je snelheden.

SpeedTest.nl, SpeedTest.net, enz zijn allemaal erg onbetrouwbaar.

Het beste wat je kunt doen is het volgende:
Zorg dat er niemand via draadloos of bedraad verbonden is (computers uit), behalve één computer.

Download via http://www.glasvezel.nu/speedtest-servers-100mb-1000mb-bin een voor een een aantal grote bestanden, zo kun je zien hoe je snelheid is. (Let op, doe dit bedraad)

Is de snelheid niet wat je zou verwachten van je internet verbinding. Controleer dan tussen twee computers wat de snelheid is, is dit lager dan verwacht dan zit het waarschijnlijk in een van de twee computers.

Test vervolgens de snelheid van je router zelf, dit kan door op de WAN en LAN zeide een computer aan te sluiten en onderling de snelheid te testen. (Vergt wel kennis van IP adressen)
Is nu weer de snelheid niet wat je zou verwachten, dan is er een aanzienlijke kans dat je router te langzaam is (je hebt een nieuwe en snellere nodig).

Is het niet je computer of de router dan moet je bij je provider wezen want je kunt het dan niet zelf oplossen!

10xAXItec AC-265P = 2,650kWp @ SolarEdge SE2200 - PVOutput

• Perconte
UPC heeft overigens ook een eigen speedtest. Is toch weer een point of failure minder.

http://www.upc.nl/internet/snel_internet/speedtest/

Deze maakt ook gebruik van wat grotere bestanden om te teste en werkt erg fijn.

• kaheem
Wat ik heb gedaan nu is ALLES losgehaald. modem weer aangesloten, minuut gewacht, router aangesloten en gereset. alles weer aangesloten en nu is het resultaat:
http://www.speedtest.net/result/726550080.png
Nouja nu maar hopen dat het zo blijft :)
Bedankt voor jullie hulp allemaal, zon site als dit ik veel handiger dan anderen, hier krijg ik tenminste antwoord :D

• yannickie111
kaheem schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 17:16:
Wat ik heb gedaan nu is ALLES losgehaald. modem weer aangesloten, minuut gewacht, router aangesloten en gereset. alles weer aangesloten en nu is het resultaat:
http://www.speedtest.net/result/726550080.png
Nouja nu maar hopen dat het zo blijft :)
Bedankt voor jullie hulp allemaal, zon site als dit ik veel handiger dan anderen, hier krijg ik tenminste antwoord :D
nou, super toch dat het weer opgelost is?
ja, wat wil je met meer dan 300.000 tweakers, er is er altijd wel 1 die het weet :)

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Reset op z'n tijd doet wonderen ;) Sommige routers lopen langzaam vol (torrents, etc), dat een reset bv elke week wel erg handig is.

(vanuit je resultaat, neem ik aan dat je de 25mbit Fiber hebt).

En zoals Robinski zegt, vertrouw die testsuits niet altijd. Beste blijft gewoon een 100MB/1000MB bin bestand binnen te trekken van je provider of grote aanbieder (BBned etc), bij voorkeur via een downloadmanager (soms kan zelfs windows de vertragende factor zijn - deze cached soms al voordat je uberhaubt 'gaat downloaden', wat een vertekend beeld geeft - zoals vroeger met 56k6 op 5MB/sec zitten :P).

[Voor 50% gewijzigd door SinergyX op 23-02-2010 17:26]

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee