Noctua fans zwart spuiten goed idee?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Banaan
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 24-06 14:12
Ik heb net een nieuwe Corsair 800D met H50 WC, maar ik vind de fan(s) niet echt stil.
Nu heb ik nog 2 vrij nieuwe Noctua NF-S12B FLX, 120mm fans liggen, maar die passen niet echt bij het uiterlijk van de rest. Om het te matchen wil ik ze dus graag zwart spuiten.

Deze spuitbus lijkt me wel geschikt, maar voordat ik ga bestellen heb ik graag eerst jullie mening.

Heeft iemand hier ervaring mee, zou dit ten koste van de functionaliteit/prestaties gaan?

Ik heb er ook over nagedacht om dit met een zwarte markeerstift te doen of met een penseeltje en Oost-Indische inkt.

Mochten jullie tips hebben dan hoor ik ze graag _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 17:52

Bolletje

Moderator Harde Waren
Waarom koop je niet een fancontroller?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoram
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-08 14:22
Ik denk dat de prestatie vermindering zo klein is dat hij te verwaarlozen is. Er zijn genoeg mensen die het al gedaan hebben. Zoek maar eens hier op het forum.

Hallo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizzy
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-08 07:34
Let wel op dat je ze zeer gelijkmatig spuit, anders heb je kans op onbalans van de Rotor in de fan en dan heb je kans op meer vibraties etc. en dus meer geluid.

flickr - WOT Profile - Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07 12:00

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Onbalans door minder goede verfverdeling = vibraties = kogellager gaat sneller kapot = game over

Meestal zou ik niet spuiten, omdat fans tegenwoordig al in verschillende kleuren te koop is.
Anders spuit je zachtjes op een afstand voor gelijkmatig opbouwen van de verflagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PRaGA88
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 02-10 21:36
gewoon met schildertape het deel tussen de fan omhulsel en fan bladen zelf dichtplakken en dan gewoon het in zijn geheel spuiten.
Want als je hem uit elkaar gaat halen kan je de fan beschadigen! Of een belangerijk deeltje kwijt spelen.

@hierboven
of een fan uit balans gaat geraken van een beetje verf. En dan nog spuit-verf geen kwast verf!
+ als hij hier misschien 'uit ballans' geraakt (wat hij niet doet) dan zal de lager misschien 24uur minder lang kunnen gaan draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GNOOM172
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11-07-2016

GNOOM172

Gewoon een Gnoom

Waarom haal je de verf uit het buitenland? Hier in Nederland zijn ook voldoende spuitlakken te krijgen, denk eens aan modelbouwzaken, Tamiya en Humbrol hebben prima lakken die zonder primer uitstekend op plastic houden.

Overigens zal met spuitlak die gelijkmatig is verdeeld geen onbalans voorkomen.

Bijgaand een site die uitleg geeft over het spuiten van een fan, werkt prima
http://modtown.co.uk/mt/article.php?id=pcf

[ Voor 10% gewijzigd door GNOOM172 op 23-02-2010 23:36 ]

LED staat toch voor Licht En Duurzaam?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-09 09:41

ReseTTim

Chocolate addicted

is sjaakbanaan de oude bekende bart banaan?

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Banaan
@GNOOM172, bedankt voor de link :) Ik koop de verf bij casekings omdat ik meer onderdelen nodig heb van hun, en ze zijn niet duur.

@ReseTTim, neen, ben niet de oude bart banaan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 03-10 13:08
Collega van me pa heeft als hobby spuiten en die heeft met ontzettend veel lakken gewerkt. Hij heeft mij als tip gegeven om met de spuitlak van de Action te werken. Deze kost 2,99 ofzo en dekt/hecht beter dan de gemiddelde dure lak. Wel grappig op zich. Misschien heb je er wat aan. :)

there's no tweak without the tweaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Banaan
Hmmm dat scheelt weer een paar euro :P Zal er vrijdag ofzo eens binnenlopen en kijken wat ze hebben, bedankt voor de tip :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-09 09:41

ReseTTim

Chocolate addicted

om je toch een beetje te helpen.. 'motip' is het spul wat je moet hebben.. ook erg goede spuitbussen voor spuiten van spullen, daarnaast werkt tamiya ook erg goed :)

spuit wel in een ruimte waar de lucht kan wegtrekken en met voorkeur met een mondkapje.. want die tamiya spul dat ruik je nog al.. ;)

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-Rhidon
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 09-09 17:52

T-Rhidon

Move IT ;)

Zorg voordat je gaat spuiten dat je oppervlakte goed schoon zijn en vooral niet vet.

"I can't dumb it down to your level, because I am scared of harming you!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mezstah
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 26-09 11:55
Haal noiseblockers staan op hetzelfde niveau black silent pro.
Pagina: 1