Accesspoint <--> WLAN Device <--> Switch <--> 3 PC's

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.I.M
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Hallo

Ik heb een probleem met mijn draadloos netwerk thuis. Ik heb de volgende situatie:

Op de begane grond is een router met accespoint geinstalleerd. Dit werk perfect. Op zolder heb ik echter geen bereik. Nu wil ik op zolder toch 3 PC's met internet aansluiten.

Omdat ik op de gang wel bereik heb wil ik een apparaat kopen (WLAN Device) die verbinding maakt (draadloos) met het accesspoint. Het WLAN Device kan ik dan op een switch aansluiten en hierop kan ik de drie PC's aansluiten.

Ik heb alleen geen idee of er een dergelijk WLAN Device bestaat en hoe deze heet? Weten jullie dit misschien?

Ik kom alleen op draadloze routers maar die moeten onderling verbonden zijn met een netwerkkabel.

alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRace
  • Laatst online: 03-10-2023
wireless bridge moet je hebben volgens mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KhaZ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:32

KhaZ

Alfa Romeo

Yep, 2 dezelfde wireless routers kopen die bridge ondersteunen.. beide met je laptop instellen en dan ver weg zetten.. zo heb ik een tijd lang internet van m'n werk gehad toen er bij mij thuis opleveringsproblemen waren met internet.

AMD 5800X3D | MSI B450 Tomahawk MAX | 16GB DDR4 Crucial 3.200Mhz CAS 16 | PNY GeForce RTX 2060 | Samsung 970 Evo Plus 500GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.I.M
  • Niet online
Bedankt voor de reacties!

Is het echt nodig om 2 dezelfde routers te hebben? Die andere heb ik namelijk al een tijdje en is niet meer te koop.

Ik heb dus zoiets nodig:
http://www.informatique.nl/556376

[ Voor 17% gewijzigd door T.I.M op 23-02-2010 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KhaZ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:32

KhaZ

Alfa Romeo

T.I.M schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 15:20:
Bedankt voor de reacties!

Is het echt nodig om 2 dezelfde routers te hebben? Die andere heb ik namelijk al een tijdje en is niet meer te koop.

Ik heb dus zoiets nodig:
http://www.informatique.nl/556376
Vind ze wat prijzig, ik kocht destijds (2x) een Linksys WAP45G:

pricewatch: Linksys WAP54G Wireless G Access Point

Hier de howto:

http://linksys.custhelp.c...2U9MQ**&p_li=&p_topview=1

Deze post is your guide to win.

Succes :P

AMD 5800X3D | MSI B450 Tomahawk MAX | 16GB DDR4 Crucial 3.200Mhz CAS 16 | PNY GeForce RTX 2060 | Samsung 970 Evo Plus 500GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anc
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-09 12:33

anc

Leuk project...
Ik heb een vergelijkbare situatie gehad.

Beneden in de woonkamer het internet hoofd aansluiting en daar een wndr3700 geplaatst (wireless router)

Vervolgens moest ik op zolder ook verbinding hebben en het liefst zonder kabel te trekken.

- stroomnet geprobeerd, dit leverde een 5mbit verbinding op met veel packetloss.
Zelfs in dezelfde kamer aansluiten leverde 20mbit op inclusief packetloss (wel minder)

- wireless bridge geprobeerd, ja helaas geprobeerd. De verbinding daarvan is erg afhankelijk van je ontvangst heb ik gemerkt. 2e wireless apparaat geregeld (maakt echt niet uit welk merk, als ze met elkaar praten dan werkt het ) Op zolder in de hoek waar het apparaat moest komen kreeg ik 2mbit. In de andere hoek van de kamer 5mbit. en op de eerste verdieping 20mbit.
Heb dit ook naast me laten liggen, misschien had het wel gewerkt als ik 2 extra routers regelde en dus 2 bridges. Maar ik wil ook weer niet teveel straling in huis hebben. Is al genoeg deze tijden.

Deze 2 oplossingen vond ik niet acceptabel en heb toch besloten om een kabel te trekken buitenom.

Wat wil ik hiermee zeggen:
Kijk eerst of je van iemand een wireless router kan lenen voordat je er 1 koopt en het blijkt niet te voldoen aan je verwachtingen.
Pagina: 1