hoe microfoon versterken?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik heb hier in de schuur een PC met XP staan, daarop zit een microfoon en een versterken aangesloten (versterker heeft geen mic-in....)

anyway, ik wil het geluid van de mic over mijn boxen hebben, dat lukt, het geluid is echter bizar zacht, zo zacht, dat je de versterker op max (stoort aardig, het is nogal een oud ding...) moet zetten al wil je het een beetje horen.

als ik op deze knop druk.
Afbeeldingslocatie: http://www.pcleek.com/images/stories/functionaliteitxp/boost-microfoon2.gif
staat mic boost aan, verder zijn alle opties grijs.

is er een programma, of nog beter: een optie in windows, om de mic in te versterken? google bracht mij niet zoveel verder.

edit: eigenlijk heb ik hier nogal haast mee...

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2010 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masaman
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Zit je microfoon wel in de goede aansluiting? Niet toevallig in de line-in zodat je via overspraak nog wat via de microfooningang opvangt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BobV
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 11-09 15:44
Misschien kun je in geluidskaart driver selecteren of het een line in of een microfoon in is. Bij Creative noemen ze dat Flexi-jack...

PVOutput: https://pvoutput.org/list.jsp?sid=96760

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
masaman schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 16:11:
Zit je microfoon wel in de goede aansluiting? Niet toevallig in de line-in zodat je via overspraak nog wat via de microfooningang opvangt?
ik heb alle in en uitgangen al geprobeerd...
Misschien kun je in geluidskaart driver selecteren of het een line in of een microfoon in is. Bij Creative noemen ze dat Flexi-jack...
zal even kijken

edit: opgelost door domweg de alle ingangen behalve de mic laag te zetten, en de versterker hoog
stoort een beetje, maar is dan ook een tijdelijke oplossing...

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2010 17:15 ]