Toon posts:

Sharepoint en OCS zonder Office

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Wij gebruiken hier op het werk een sharepoint site en maken ook gebruik van de Office Communicator 2007 R2. Op onze vaste workstations krijgen we op de sharepoint site naast elke gebruiker een 'Presence control' van de Office Communicator te zien. Op onze netbooks staat echter geen Office, enkel Office viewers en volledige Office via terminal services (enkel apps met Windows 2008 R2). Hierdoor krijgen we de Presence controls niet te zien op sharepoint.

Bestaat er een manier om deze functionaliteit toch aan de praat te krijgen zonder voor elke netbook een Office licentie te moeten bijkopen? Ik heb al geprobeerd om de gebruikte dll (name.dll) handmatig te registreren, maar dit geeft een foutcode en lukt dus niet!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Omdat het meer over het serverside OCS dan over OFF gaat, verplaats ik het wel even naar SWS :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Mogelijk helpt dit:
http://social.microsoft.c...91-4349-a132-8ee3469ddb0e

Worden verschillende oplossingen geboden in die thread.

Verwijderd

Topicstarter
Ik wist niet goed waar het te plaatsen, maar het gaat wel degelijk over de toepassing op de clients en niet op de server.

De link van Sharepoint Rob gaat over het weergeven van de Presence control in Outlook. Hier heb ik geen problemen mee. Het probleem is dat de Presence control niet wordt weergegeven in sharepoint op computers waarop GEEN Outlook geïnstalleerd staat, op computers met Outlook werkt het wel.