Ik zit al twee uren te proberen en te experimenteren met XSL, maar ik kom d'r echt niet uit. Ik denk dat ik XQuery blijkbaar niet goed begrijp, of dat er nog subtiele zaken in zitten die ik niet begrijp, maar hoe dan ook, ik kom d'r niet uit. (En ja, heb ook de moeder aller naslagwerken Google nagekeken, wel iets mee verder gekomen, maar niet veel).
Ik heb een XML zoals dit:
Wat ik probeer te doen is de controleren op de 'qty' in de booklist. Als er één book in de booklist zit die een qty van meer dan 2 heeft, moet hij iets gaan doen (wat precies is niet zo belangrijk voor dit topic).
Daar XSL moeilijk doet met cijfers (dwz je kunt niet gewoon [qty > 2] doen), heb ik eerst een tussenoplossing gedaan - doe iets als er 3 boeken besteld worden:
Echter, dit lijkt niet te werken - hij lijkt altijd 'true' terug te geven in dit geval. Ook als ik van > 0 = 0 maak.
Ik kom d'r niet meer uit. Hebben jullie nog pointers? Zaken waar ik op moet letten? Mogelijke oorzaken van dit probleem? Fietsbellen?
Ik heb een XML zoals dit:
XML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
| <root> <system> <BzCartShowContent> <bzwebshop> <booklist> <book> <ean>9789038893037</ean> <title>Titaantjes</title> <author>Nescio</author> <qty>3</qty> <price>12,50</price> <totalprice>37,50</totalprice> <pkey>517</pkey> <extrafield1>24573</extrafield1> <deliverytype>0</deliverytype> </book> </booklist> </bzwebshop> </BzCartShowContent> </system> </root> |
Wat ik probeer te doen is de controleren op de 'qty' in de booklist. Als er één book in de booklist zit die een qty van meer dan 2 heeft, moet hij iets gaan doen (wat precies is niet zo belangrijk voor dit topic).
Daar XSL moeilijk doet met cijfers (dwz je kunt niet gewoon [qty > 2] doen), heb ik eerst een tussenoplossing gedaan - doe iets als er 3 boeken besteld worden:
XQuery:
1
| count(/root/system/BzCartShowContent/bzwebshop/booklist/book[qty = '3']) > 0 |
Echter, dit lijkt niet te werken - hij lijkt altijd 'true' terug te geven in dit geval. Ook als ik van > 0 = 0 maak.
Ik kom d'r niet meer uit. Hebben jullie nog pointers? Zaken waar ik op moet letten? Mogelijke oorzaken van dit probleem? Fietsbellen?