Toon posts:

Mijn MSI mini laptop is gecrasht

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
8)7
Mijn MSI mini laptop is gecrasht

Het verhaal gaat als volgt:

1. Ik start het op en kan het in verschillende modus opstarten ( ik heb alle opties al geprobeerd)
2. Vervolgens kies ik er 1tje
3. Een blauw scherm verschijnt/verdwijnt
4. En ik bevind mij weer in het opstartscherm

Ook heb ik data op mijn d-schijf opgeslagen.
Als A-technisch persoon kreeg ik te horen dat de data dan niet verloren is.
IK HEB MIJN DATA NAMELIJK DRINGEND NODIG :)

PS: Ik word wat minder A-technisch als iemand mij kan uitleggen hoe ik dit FIX :*) 8)

Could someone help me out por favor :)

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Vanwege je opmerking over "een blauw scherm" ga ik er vanuit dat je Windows draait. In principe zou een herstelinstallatie die je uitvoert met de Windows-cd dus genoeg moeten zijn om iig weer bij je data te kunnen, maar je houdt er waarschijnlijk niet een stabiel systeem aan over. Kan je niet gewoon herinstalleren en de data uit de backup halen?

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

• fsve
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 08-02 15:59
* fsve gaat wachten op de eerste persoon die over een back-up begint...

Je kan je schijf eruit halen en aan een PC hangen, kan je zo weer bij je data ;)

Edit: lol zelfs nu al te laat

[ Voor 9% gewijzigd door fsve op 23-02-2010 14:08 ]

Be reasonable.... do it my way

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Probeer eens een Live CD, misschien kom je er dan achter wat er mis is en kun je eventueel je data backuppen.

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

• Badtothebone
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Badtothebone

hatsieflatsie

Wat heb je geprobeerd. Er wordt meer van je verwacht dan alleen "ik heb alle opties al geprobeerd" & "vervolgens kies ik er eentje" wat staat er in het blauwe scherm?

Ik denk dat je topic/post zoals hij nu staat niet veel langer open zal blijven.

https://valid.x86.fr/xhfd5e

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb geen disc drive :(

Verwijderd

Om aan je data te komen:
Laptop booten met bijvoorbeeld een Ubuntu of Knoppix live CD (Live USB stick in jouw geval).
Je bestanden daarmee opslaan op een USB stick/drive etc.

Dan zijn je bestanden in ieder geval veilig en kun je rustig je Windows herstellen / opnieuw installeren.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2010 14:10 ]

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Da's niet zo mooi.

Maar misschien heb je wel een CD/DVD drive?

• Marijn100
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 07-02 09:25
Ik denk dat jullie vergeten dat het over een MINI laptop gaat (aka Netbook) dus (hoogst waarschijnlijk) zonder Optische Drive O-)

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Schijf eruit halen, aan een andere computer knopen en dan de data eraf halen? Vervolgens kan je doorwerken tot je van iemand een USB DVD-speler kunt lenen waarmee je dan je klapjap weer opnieuw installeert.

Verwijderd

Topicstarter
Badtothebone schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 14:07:
Wat heb je geprobeerd. Er wordt meer van je verwacht dan alleen "ik heb alle opties al geprobeerd" & "vervolgens kies ik er eentje" wat staat er in het blauwe scherm?

Ik denk dat je topic/post zoals hij nu staat niet veel langer open zal blijven.
Nou lekker aardig ben jij. Ik kom juist omdat ik wat informatie (hoop) wil en dan doe jij er zo cynisch over.

anyhow TERZAKE:

Blauw scherm blijft geen seconde op het scherm
Ik heb niet alle opties geprobeerd (Ik ben Atechnisch remember?)
Wat ik wel heb geprobeerd is om het in alle verschillende modus op te starten (Veilig, Normaal het zijn dacht ik 5 opties waaruit je kan kiezen)

Als ik het goed begrijp kan je de D-schijf loskoppelen? (Het is wel een MSI mini hé?)

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Ik denk dat de D:\ geen losse fysieke harde schijf is in je computer maar een partitie op de ene fysieke schijf die erin zit. Als je dus ene schijf uitbouwt en aan een andere computer hangt kan je als 't goed is gewoon bij je data.

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Of je boot vanaf een USB stick zoals eerder aangegeven is hier. Dan kun je je data backuppen.

Verwijderd

Topicstarter
AtleX schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 14:10:
[...]

Schijf eruit halen, aan een andere computer knopen en dan de data eraf halen? Vervolgens kan je doorwerken tot je van iemand een USB DVD-speler kunt lenen waarmee je dan je klapjap weer opnieuw installeert.
KORT maar krachtig.

Stap 1 Schijf eruit halen (kan dat met een netbook? en hoe ziet het eruit)
Stap 2 Knopen aan een computer (Hoe doe ik dat?)
Stap 3 Externe dvd/cd speler lenen (Kan dat eventueel ook windows op een USB zijn?)

NOTE
Ik zie dat het dus ook vanaf een USB stick kan - hoe maak ik dan een backup? Is de Data dus niet verloren als je deze op de d-schijf opslaat???

NOTE 2:
En als het via een USB stick niet lukt zou iemand mij een foto kunnen laten zien van zo'n onderdeel in de fysieke schijf

PS: ik probeerde eerst de googlen naar een mogelijke forumtopic maar ik vond deze niet. Ik vind het dus wel relevant om dit te posten en deze topic open te houden mede omdat ANDEREN die zich in een gelijke situatie bevinden hier iets aan kunnen hebben. :+ I have spoken :+

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2010 14:22 ]

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Schijf eruit halen zou niet eens nodig moeten zijn. Je zou een live cd kunnen booten (met een externe DVD drive) en zo je data naar een USB schijf kopieren. Vervolgens inderdaad gewoon herinstalleren met een externe DVD drive.

Zowel de live cd als de installatie DVD op USB stick zetten kan inderdaad ook maar dat is wat meer werk.

[ Voor 25% gewijzigd door ik222 op 23-02-2010 14:23 ]

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Verwijderd schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 14:17:
[...]

KORT maar krachtig.

Stap 1 Schijf eruit halen (kan dat met een netbook? en hoe ziet het eruit)
Verschilt per netbook, kan ik weinig zinnigs over zeggen.
Stap 2 Knopen aan een computer (Hoe doe ik dat?)
Kabeltje prik prak. :) Trek de kast van een normale PC open en zoek de losse kabels die in die schijf passen. Hierbij ga ik er wel vanuit dat zowel de computer als de netbook over SATA beschikken.
Stap 3 Externe dvd/cd speler lenen (Kan dat eventueel ook windows op een USB zijn?)
Ja, dat kan als je netbook vanaf een USB-stick kan opstarten.
NOTE
Ik zie dat het dus ook vanaf een USB stick kan - hoe maak ik dan een backup? Is de Data dus niet verloren als je deze op de d-schijf opslaat???
Als je schijf stuk is, is de data weg. Corrupt bestandssysteem? Data hoogstwaarschijnlijk weg. Virus? Data niet meer te vertrouwen, en dus ook weg. Zonder diagnose is hier weinig over te zeggen.

Verwijderd

Topicstarter
ik222 schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 14:21:
Schijf eruit halen zou niet eens nodig moeten zijn. Je zou een live cd kunnen booten (met een externe DVD drive) en zo je data naar een USB schijf kopieren.

Vervolgens inderdaad gewoon herinstalleren.
Dankjewel Jij (jullie hebben) hebt mij al een heel end geholpen. Nu hopen dat ik dit alles binnen 1 week kan regelen. :'(

Verwijderd

Topicstarter
@ Atlex Dankjewel.... Ik ga het thuis proberen. Nu hopen dat het mij (als Atechnisch persoon) lukt.
Wat een avontuur lol

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Dan trek ik meteen mijn 1,5 jaar oude blogpost maar weer uit 't stof: AtleX' blog: Backups! Backups! Backups!

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Nu online
Ik zou de laptop aan iemand toevertrouwen die er meer verstand van heeft. Het gebeurt maar al te vaak dat mensen door onkunde of hun hardware, of hun software/data verkloten.
Mijn advies is dan ook, NIET zelf gaan prutsen, maar vragen of je mee kunt kijken zodat je er iets van leert, mocht je daar interesse/behoefte aan hebben.
Pagina: 1