Toon posts:

AMD of Intel?

Pagina: 1
Acties:
  • 72 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ok ik hoorde dat over 2 weken de Intel Processors nogal in prijs verlagen, daarom ben ik gaan twijfelen tussen

1. AMD Athlon 1,2 GHz thunderbird socket A met Asus A7V133 moederbord

2. Intel Pentium III 1 Ghz FC-PGA Boxed

hieruit volgen twee vragen

1. Wat zou jij adviseren zonder naar het snelheidsverschil te kijken?

2. en ALS ik voor een Intel zou gaan, Welk Mobo adviseer je dan?

Verwijderd

als je niet op de snelheid let, waar let je dan op??? ik zou athlon nemen, maarja dat is de mening van een man, maar wat vind peter r. de vries hier eigenlijk van?

Verwijderd

Topicstarter
ja ik weet dat het raar is, maar degene die mij helpt met bouwen van de PC advieseerde een Intel omdat hij daar meer ervaringen mee had, bovendien zit er op de intel (boxed) standaard al een koeling en dat scheelt weer gedoe

• Wouter!
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-08 17:11
Ik sta voor hetzelfde probleem ;(

Plzz ... reacties !!

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-08 13:00

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

[topic=139376]

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

• k7of9
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-08 20:11
Maakt geen reet uit als je met Intel meer ervaring hebt. Processor is processor. En voor die koeling hoef je het ook niet te doen, want zo'n gedoe is zo'n koelertje erbij kopen nou ook weer niet.
Dus als je niet op de snelheid let, kan je nog maar op een ding letten, de prijs. Athon dus. Ze zijn allebei gewoon goed.
Maar AMD heeft ook z'n prijzen naar beneden gehaald.

Mijn fotografie en videografie

Verwijderd

Voor Gamen en huis tuin en keuken machine AMD, en photoshop en dergelijke Intel. Niet dat intel niet kan game, want bij mij gaat dat prima, maar intel is ietstjes langzamer in game (ik merk er niks van). Maar voor photoshop is SSE wel makkelijk.

Verwijderd

Topicstarter
en ALS ik voor intel zou gaan is dus het Asus CUSL2-C mobo het beste??

Verwijderd

Op woensdag 07 maart 2001 22:31 schreef Wannabe_Techie het volgende:
en ALS ik voor intel zou gaan is dus het Asus CUSL2-C mobo het beste??
Ik heb ook voor Intel gekozen en heb er geen spijt van. Ik heb ook Asus CUSL2-C mobo en is een goed ding. Alleen als je hem zelf wil aansluiten moet je ff letten op het lampje idle dat moet namelijk naast het gewone panel aangesloten worden (maaar dat vind je vanzelf wel)

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 16:50
Ik heb voor Intel gekozen vanwege de goede ervaringen die ik heb gehad met Intel (P2 350 en een P166 MMX). Ik heb ook een K6-2 300 en dat was m'n eerste kennismaking met AMD en die was niet best :)
Een vriend van me heeft veel problemen met z'n Duron, maar dat is meer mobo gerelateerd. En verder had ik nu toch geld :Y) dus voor het geld hoefde ik die Intel niet te laten.
Ik heb gekozen voor een PIII 1000 met een MSI i815E-Pro mobo. Mobo op aanraden van m'n leverancier en de lekkere specs (4x DIMM, 6x PCI)

Verwijderd

effe serieus als je niet op geld hoeft te letten koop dan zo'n ding van ibm deep blue
een amd 1.2 gig outperformed een intel p3 op alle fronten
de tijd dat intel "de procesorbakker was is voorbij" de tijd van de amd k2 ook daar heeft
amd weer van geleerd
de trukjes van de p4 zijn ook belachelijk de leek koopt een 1.5 gigahertz p4
Mag ik even lachen mijn 1.2ghz clocked atlon is sneller in dagelijks gebruik en stabiel heeft inmiddels 2 uurtjes lopen stressen zonder problemen
kijkende naar het moment kies de athlon neem een via 686b mobo tje erbij kijk of het optimaale bios mogelijkheden heeft lees je suf aan reviews
op dit moment het beste wat er te koop is Heb je geen ervaring speel dan op save (of post je hier suf >:) )en kies intel wil je kijken hoever je werkelijk wilt gaan kies dan de amd
ive been there ik heb ze allen gehad wellicht komt de p4 over een jaar inbeeld Maar voor nu athlon rulez

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 20:51

Jag

Henk_j, wil je voortaan de sinterklaas-gedicht-opmaak achterwege laten?

Jag

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 16:50
Op donderdag 08 maart 2001 00:03 schreef Jag het volgende:

Jag
Ligt aan de via 4-in-1 drivers, die opmaak ;)

[-1 troll]

Verwijderd

+1 grappig

Ik zou amd doen omdat het goedkoper is en sneller. Wel oppassen met het er opzetten van een cooler want een vriend van mij heeft zo zijn tb 1.2 gemold.

• pimpimmers
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Intel P3 zou ik doen, ik heb zelf een 1000@1200 *D met een Asus CUSL2 en ik heb nog een intel P3 866@1040 *D met een Asus CUSL2-C en geen problemen er mee gehad, zelfs niet toe ik mijn cooler niet had aangesloten, kreeg een blauw scherm dat het systeem instabiel werdt en toen kwam ik er achter dat mijn fan het niet deed. Maar hij deed het erna gewoon weer :P

En dat zal je denk ik niet bij AMD hebben omdat je cpu dan al is doorgebrand.
En AMD breekt de core snel af.

• LoSTnoMaD
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-08 16:07
Ik zou gaan voor de Amd ... fbs 266mhz .. en als mobo bij amd kan je beter voor de nieuwste abit gaan .. die ondersteund deze fbs perfect ..:p

+ amd is beter voor games ....

Heb test gelezen in Netwerk . het ging tussen amd-duron 700 en celeron 733 ... De amd haalde dubbele prestaties tegenover de Celeron ... |:(

Dus My Choice Would Be .... AMD ;)

It's Nice To Be Important But It's More Important To Be Nice

• Illusion
  • Nu online

Illusion

(the art of)

absoluut voor de athlon gaan, heb ik nu ook TB1000@1156 zonder problemen op KT7A-RAID
dat raid had eigenlijk niet gehoeven, maar ja....
maar een goed snel stabiel systeem voor een lage prijs. ATHLON RULEZ.. :9~

Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.

• NightOwlNL
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 25-05 21:45
Ik heb nu een AMD thunderbird 1GHz met 256 meg ram etc... en dat ding werkt perfect:) stabiel als wat, en t mobo wat de tweaker zou moeten kopen voor een thunderbird tenzij je raid wil) is een msi k7t pro 2 a
koop alleen wel een goeie koeler want een standaard orb haalt net de 51 graden, maar me windtunnel houd me proc nu op 35....

• pimpimmers
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
mijn P3 1000@1200 wordt 25 graden met peltier+lucht koeling en in de BIOS wordt die soms 3,5 graad en soms ook wel N/A dan zit die dus onder 0 B-)

Verwijderd

Op donderdag 08 maart 2001 00:42 schreef Pimpimmers20 het volgende:
Intel P3 zou ik doen, ik heb zelf een 1000@1200 *D met een Asus CUSL2 en ik heb nog een intel P3 866@1040 *D met een Asus CUSL2-C en geen problemen er mee gehad, zelfs niet toe ik mijn cooler niet had aangesloten, kreeg een blauw scherm dat het systeem instabiel werdt en toen kwam ik er achter dat mijn fan het niet deed. Maar hij deed het erna gewoon weer :P

En dat zal je denk ik niet bij AMD hebben omdat je cpu dan al is doorgebrand.
En AMD breekt de core snel af.
Hoe klok je jouw PIII 1000 tot 1200 over. Ik heb namelijk totaal geen ervaring met overklokken. Moet dit in de BIOS of met een programmatje, ik neem aan dat het niet in de handleiding staat.

• @r!k
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17:55

@r!k

It is I, Leclerq

Ik zou een athlon doen, eventueel met zo'n plaatje dat je erop zet zodat je de core niet kunt slopen. Het is goedkoper en loopt net zo stabiel als intel. de msi k7t turbo schijnt erg stabiel te zijn.

Een hele rij microsoft certificeringen.

Verwijderd

Op donderdag 08 maart 2001 00:03 schreef Jag het volgende:

Jag
leuk he dat editten >:)

• backupdevice
  • Laatst online: 15:38

backupdevice

No Risk , Full Push

PIII voor zwaardere toepassingen. Daar kan geen AMD tegenop. Voor standaard toepassingen
AMD, daar kan geen Intel tegenop.

i rest my case

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

• mvds
  • Laatst online: 16:38

mvds

Totally awesome!

(jarig!)
Foute forum + al lopende draad
Foei!
Pagina: 1