Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

PGP voor Mac

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Vroeger had ik een klein pgp programmatje op mijn Windows computer dat precies deed wat ik wilde: af en toe een file of tekst versleutelen en ontsleutelen. Niets automatisch, geen mail plugins, daar gebruik ik het te weinig voor.

Inmiddels heb ik een Mac en daar staat Desktop 9.10 op. Met een expired license. Iedere keer als ik dat ding aanzet, komt er eerst en scherm met info, dan een scherm met wachtwoord voor wholedisk encryption, vervolgens een uitnodiging voor een trial, als ik op nee klik, een waarschuwing met wat er allemaal niet werkt als ik het niet aanschaf, dan opent een scherm met sleutels die ik heb, en als ik dat het weggeklikt moet ik naar voorkeuren om pgp engine uit mijn op te starten programma's bij account te halen, zodat ik niet dit hele circus opnieuw door hoef iedere keer als ik de computer aanzet.

Ik wil gewoon een simpel pgp ding voor de mac dat af en toe op komt dagen als ik hem aanklik, een bestandje versleutelt, en verder zijn kop houdt. Iemand enig idee welke versie ik daarvoor moet hebben?

Hartelijk dank!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14:16

mace

Sapere Aude

Probeer GnuPG voor de mac eens. :)

http://macgpg.sourceforge.net/

edit: en dan bijvoorbeeld de GPGFileTool of GPGDropThing.

[ Voor 30% gewijzigd door mace op 23-02-2010 13:42 ]

Verwijderd

Topicstarter
Oké oké ik heb het dingetje gedownload en om hem te openen moet ik Rosetta installeren. Dat is hij nu aan het zoeken geloof ik. Wie is Rosetta precies en wat is ze met mijn computer van plan? Behalve GPGFileTool aan de praat brengen?

• mace

mace

Sapere Aude

Rosetta is om PowerPC applicaties op Intel-macs te draaien.

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik ben hier nou ook alweer een uur mee bezig en ben gewoon niet zo handig. Heb dat filetool gedownload, vervolgens moet ik Rosetta (ik las ergens dat dat je computer traag maakt?) downloaden, nu probeer ik dat programma aan de praat te krijgen, ik moet blijkbaar mijn pgp sleutels omvormen of weet ik wat. Simpel, was het idee... Gewoon een dingetje dat ik kan openen (wel even sleutels erin zetten oké), twee vingers op een versleuteld bestandje klikken, ontsleutelen, dingetje uitzetten. Bestaat dat dan echt niet?

Onderstaand gaat mij gewoon boven de pet. Ik weet niet wat unix is (ja iets met programmeertaal) en ik kan die hele directory niet vinden. Weet niet eens wat het is. Ken alleen DIR van DOS...

Laurie Brown <laurieb@mac.com>

Try putting the PGP Public and Private key in the .gnupg
directory and renaming them to pubring.gpg and secring.gpg (respectively). That is
all I had to do to bring over my keys from PGP 6.5.3 to GPG

(The above may *not* work)

---------

More Converting

Official Mac GPG docs

Open up PGP Keys, select all of the keys that you want to have in GnuPG, then export them. Be sure that the 'Use 6.x extensions' [This option may make no difference...] option is checked if available, as well as the private keys option if it applies. Save the exported keys somewhere convenient. Next, using a program like BBEdit, open the exported keys file and change the line ending to Unix (line feeds rather than carriage returns). Now, in Mac OS X, at the command line, type
gpg --import "Exported Keys" [Return]
or whatever the name of the file is. Then, to get your secret keys imported, type
gpg --import --allow-secret-key-import "Exported Keys" [Return]

• mace

mace

Sapere Aude

Je hoeft niet elke keer hoi te zeggen hoor. ;)

Unix is een besturingssysteem en daar is MacOSX weer op gebaseerd. :)

Ik denk niet dat dat onderste zozeer van toepassing is op jouw situatie maar ik weet het niet zeker.
Je zit immers al op een mac, dus dan hoef je doorgaans niet de bestanden te converteren. (dat verhaal met BBEdit en de linefeeds).

Dat stukje van Laurie Brown kan je zo proberen natuurlijk :)

• kluyze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Als je in osx 'dir' wilt doen is dat 'ls' 'man ls' voor meer info.

Unix is zoals hierboven een OS, belangrijk in dat verhaal is dat de line endings in Unix style omgezet moeten worden. Met line endings bedoelen ze eigenlijk het type van 'enter/return' achter een regel.

• mace

mace

Sapere Aude

Als je de keys van PGP exporteert op een mac, dan zal er toch wel gewoon gebruik gemaakt worden van de regeleindes die op dat systeem gangbaar zijn? d.w.z. dat je het dus niet hoeft te converteren.
Pagina: 1