[2003] Standard naar Enterprise upgraden*

Pagina: 1
Acties:

• Mentox
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-10-2025
Waarschijnlijk gebruik ik de verkeerde zoektermen maar ik kan geen antwoord vinden op de volgende simpele vraag: is het mogelijk om een Windows 2003 R2 Server Standaard editie te upgraden naar een Windows 2003 R2 Server Enterprise editie?

De reden is dat we een TS hebben opgezet nadat de oude onderuit was gegaan en de backups niet werkte.

Het heeft ons vier dagen gekost om de TS in de lucht te krijgen. Dit mede doordat een programma maker een installatie moest doen op de server. Dit koste hem een hele dag en een rib uit ons lijf.

Nadat alles af leek zijn we begonnen met testen en kwamen we erachter dat er maar 4Gb aan geheugen beschikbaar was. Hetzelfde voor de processors we hebben er acht maar we zien er slechts vier. Na enkele momenten kwam ik erachter dat de Standaard editie was geïnstalleerd en niet de Enterprise.

Een herinstallatie is niet mogelijk dus ik hoop dat het mogelijk is om een upgrade uit te voeren.

Op Google zie tegenstrijdige berichten. MS zegt dat je kan upgraden maar is dit een herinstallatie (licentie upgrade) of een in-place upgrade?

Als het mogelijk is wat is de beste manier om dit te doen?

Thanks!

Het leven is als een medaille, het heeft een glimmende en een donkere kant.

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 31-01 17:16

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Supported Upgrade Paths
When upgrading operating systems, a clean install is recommended as best practice. However, if customers opt to upgrade from a previously installed operating system, they can consult the following table for supported upgrade paths. Locate your current operating system in the left column and scan its row for supported upgrade path options.

Note that localized products cannot be upgraded across languages. For example, the Japanese version of Windows 2000 Server cannot be upgraded by an English version of Windows Server 2003 or Windows Server 2003 R2. Multilingual User Interface-enabled servers, however, can be upgraded by English versions of Windows Server 2003 or Windows Server 2003 R2.
Zorg wel eerst voor een goede backup ;)

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• Mentox
Sorry voor mijn stupiditeit maar het lukt me niet.

Ik doe het volgende:
1. stop Windows 2003 R2 Enterprise CD in de cd speler van de server
2. start de installatie en kies voor upgrade
3. voer code in
4. installatie start
5. reboot
6. reboot
7 installatie klaar
8. Windows Server 2003 R2 Standaard start op :'(

Hoe zorg ik ervoor dat de boel echt geupgraded wordt?

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
toevallig OEM versie van 2003 :?

want een OEM kan je (en ik kan me vergissen maar ik dacht het niet anders laat ik me graag corrigeren) upgraden naar een hogere release. dat kan alleen met volume license versie's)

[ Voor 74% gewijzigd door Zwelgje op 23-02-2010 15:56 ]

A wise man's life is based around fuck you

• Mentox
Powershell schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 15:52:
toevallig OEM versie van 2003 :?

want een OEM kan je (en ik kan me vergissen maar ik dacht het niet anders laat ik me graag corrigeren) upgraden naar een hogere release. dat kan alleen met volume license versie's)
Het zijn VL licenties die we gebruiken en op een test server die we gebruiken werkt de methode wel.

Naar nu blijkt werkt de applicatie (die ons een rib heeft gekost) de upgrade tegen...

Evengoed heel erg bedankt voor de hulp O+

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:19

ralpje

Deugpopje

Wat is dat in vredesnaam voor applicatie dan, dat die -zonder enige vorm van melding- een OS-upgrade blokkeert?

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

• Mentox
ralpje schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 16:25:
Wat is dat in vredesnaam voor applicatie dan, dat die -zonder enige vorm van melding- een OS-upgrade blokkeert?
Gefeliciteerd met je verjaardag!

Het is een custom applicatie genaamd "Confirm". Dit wordt gebruikt door London om het wegennet te beheren.

Veel meer dan dat het een verbinding maakt met een SQL database weet ik niet.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
Mentox schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 11:02:
[...]

Gefeliciteerd met je verjaardag!

Het is een custom applicatie genaamd "Confirm". Dit wordt gebruikt door London om het wegennet te beheren.

Veel meer dan dat het een verbinding maakt met een SQL database weet ik niet.
en die SQL database draait ook op die machine: :?

A wise man's life is based around fuck you

• Mentox
Powershell schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 11:08:
[...]

en die SQL database draait ook op die machine: :?
Nee deze staat op een aparte server (godzijdank).

Pagina: 1