Hulp gezocht bij UPC Fiberpower / Digitale TV

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allen,

Ik hoop dat ik dit hier goed post.

Sinds een aantal dagen woon ik in een pand (appartement) waar de situatie voor mij nogal vreemd is. Ik woon zelf op huisnummer 32 B, onder mij zit nog een appartement ( 32 A) en weer daaronder zit een uitzendbureau (32 ). vroeger was dit volgens mij gewoon één groot herenhuis.

Nu is er in mijn woonkamer, of eigenlijk in mijn hele appartement, geen wandcontactdoos aanwezig. Er komt alleen een coaxkabel via de vloer omhoog en die komt in mijn voorraadkast uit. Ik heb in de meterkast gekeken en daar is de situatie al volgt: De groene kabel komt het huis binnen, op de groene kabel zit een TV/Data isolator (is dit wat de naam suggereert?) aangesloten (één ingang, één uitgang), daarop zit dan een splitter aangesloten en uit die splitter komen dan twee coaxkabels, waarvan er - denk ik - één naar mijn appartement gaat en één naar mijn onderbuurman.

Op dit moment kijk ik dus analoog TV bij UPC en heb ik een tweede coaxkabel aangesloten op de coaxkabel die mijn huis binnenkomt, en die tweede coaxkabel aangesloten op mijn TV. Wetende dat dit geen ideale aansluiting is maar dit is puur zodat ik nu tenminste TV kan kijken. k wil gebruik gaan maken van de diensten van UPC (Fiberpower internet en digitale TV) en vroeg me af of er mensen zijn die mij kunnen helpen, of advies kunnen geven. Ik heb al verscheidene malen met de technische dienst van UPC aan de telefoon gehangen maar veel wijzer wordt men niet als drie verschillende medewerkers mij drie verschillende antwoorden geven.

Volgens UPC staat 32 B niet in het systeem, alleen 32 en 32 A. Ik betaal op het moment niks voor TV maar mijn buurman ook niet (voor zover ik weet) en de naam die volgens UPC bij 32 A hoort die woont daar allang niet meer. Ik denk dat de kosten van het standaardpakket van UPC dus bij de servicekosten van mijn huur zitten (zal dit eens navragen).

hier mijn vragen:

1) Ik denk dat de modem zo dicht mogelijk bij de bron moet zitten? Dus dan zou ik de modem in de meterkast plaatsen. Maar kan ik dan vanuit de meterkast een UTP kabel (voor internet) trekken, alsmede een coaxkabel (voor digitale TV), terwijl er ook een coaxkabel naar mijn buurman gaat zodat hij nog analoog tv kan kijken? En ik kan die kabels niet op de kortste manier opnieuw leggen omdat alles via de vloer is weggewerkt, dus zullen de kabels aardig lang worden. Een UTP kabel kan makkelijk vele meters lang zijn zonder signaalverlies, maar hoe zit dat met een coaxkabel?

2) Heb ik dan ook, omdat de kabels lang zullen worden en ik ook wil dat mijn onderbuurman nog analoog TV kan kijken, een versterker nodig?

3) volgens mij kan mijn buurman, als ik de diensten van UPC neem, zelf geen UPC digitaal en /of internet nemen? Hij heeft al ADSL en heeft voorlopig geen plannen voor UPC digitale tv, dus wat dat betreft geen probleem..?

4) kan het überhaupt allemaal wel?

Sorry voor de lange post, ben niet bekend met hoe ik dit moet aanpakken. Heb wel twee rechter handen, maar ga het aansluiten in de meterkast denk ik maar door ene UPC monteur laten doen, verstandig? Ik heb geprobeerd om zoveel mogelijk informatie te geven, mochten er foto's nodig zijn dan kan ik die later ook nog posten ( ben nu niet thuis).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RVE_NL
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22:02
Ten eerste, het is wel mogelijk, maar er zitten veel maar's aan:

Antwoord vraag 1:
Modem moet op maximaal 0,5m afstand van hoofdaansluiting ( in de meterkast bij jou dus)
Het word als volgt aangesloten: Hoofdaansluiting (AOP) -> UPC splitter (1 ingang, 2 uitgangen: DATA / TV)

-> DATA -> Modem (max 0,5m) -> UTP (max 100m)
-> TV -> splitter (met versterker indien coax langer dan 8m voor DTV anders zwak signaal) -> uitgangen gebruiken voor kabel naar iedere TV (jou woning+woning buurman)

Antwoord vraag 2:
zie bovenstaande, opgelost door splitter(met versterker) te kiezen.

Antwoord vraag 3:
Indien UPC maar 1 woning herkent ipv 2 komen jullie beide op hetzelfde contract (kan officieel niet, dan moet degene waar nu het contract opstaat gewoon extra producten aanvragen.)

Jullie kunnen beide digitaal gaan gebruiken (2e mediabox vanaf 4 euro per maand)
Internet is te delen via router indien gewenst

Grote maar is, voor upc zijn jullie dan 1 huishouden, mocht de buurman verhuizen/overlijden en het contract staat op zijn naam dan heb je een probleem (het word dan stop gezet), indien het contract op jou naam staat heeft de buurman een probleem.

Aanrader:
Je hebt echt een losse woning/ eigen nummer? Laat UPC dan een shouwer sturen, omdat je zogezegd niet weet waar jou hoofdaansluitpunt is. (Ik begrijp dat je weet dat dit in de meterkast is maar de callcenter agent begrijpt jou verhaal anders toch niet, zeg maar aan de telefoon ' schouwer' dan weten ze wel wat je bedoeld)
Waarom die schouwer, dan heb je dat hele gepoespas met 2 personen op 1 contract niet ;)

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@ RVE_NL; Bedankt voor de heldere reply!

Ik heb inderdaad een eigen huisnummer en sta ook als zodanig ingeschreven bij de gemeente. Er is een gezamenlijke voordeur die zowel het uitzendbureau, mijn onderbuurman en ik gebruiken. Daarna volgt nog een deur waar alleen ik en mijn onderbuurman een sleutel van hebben, en als laatste hebben ik en mijn buurman nog een eigen 'voordeur' tot ons eigen appartement.

Ik snap je punt van het 'één huishouden', maar mocht ik het toch besluiten te doen dan staat het contract sowieso op mijn naam dus, in beginsel, geen nadelige gevolgen voor mij. Uiteraard wil ik mij toch gedragen als goed buurman :), dus het is misschien geen goede oplossing...

Als ik bij UPC om een schouwer vraag wat gaat deze dan feitelijk doen? een (hoofd)aansluiting voor mijn appartement maken? Hoe moet ik dit zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:17

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Een schouwer schouwt. Hij kijkt dus wat de werkelijke situatie is ter plekke. Zo te horen zal die sowieso afwijken van wat UPC administratief heeft staan (aangezien jullie drie eenheden hebben, maar UPC maar twee adressen kent).

Afhankelijk van wat daaruit komt kan hij zien of je daadwerkelijk een eigen aansluiting hebt, eentje deelt met de buurman (wat overigens niet toegestaan is...) of weer iets anders. Vervolgens kun je met hem een afspraak maken om het in orde te laten maken als het dat nu niet is. Daar zullen geheid kosten aan verbonden zijn, minimaal de kosten van een abonnement...

Voordat je daaraan begint lijkt het me zaak om van de verhuurder helderheid te krijgen mbt de situatie van zijn kant. Zit het daadwerkelijk inbegrepen in de huur? Is dat formeel met UPC geregeld? Of hoor je wat hem betreft juist een eigen aansluiting te hebben (en ook te betalen)?

Als je dat weet kun je dus een schouwer laten komen :z

Oslik blyat! Oslik!