Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik heb een probleem en kom er niet uit vandaar dat ik jullie hulp vraag.
Ik heb thuis een windows xp machine die functioneert als server met een linksys router wat prima werkt.
Echter heb ik sinds een aantal dagen een router van apple in gebruik; de airport extreme. Ik kan nu alleen niet meer via de FTP inloggen om bestanden te bekijken, te veranderen of te plaatsen...

Gister avond heeft een kameraad, hij heeft ook een apple, me proberen te helpen. Hij vertelde me dat het lukte. Hij heeft zelfs een bestandje geupload in een map die leeg was. Als ik via het netwerk kijk zie ik dat er wel bestanden in de map staan, maar die van hem niet. (Via de zoekfunctie in windows heb ik het bestand alsnog gevonden in die map. Het is geen verborgen bestand.)

Nu probeer ik vanochtend weer verbinding te maken maar het lukt simpelweg niet. Hij zegt dat de gebruikersnaam of wachtwoord verkeerd is. Ik heb diverse gebruikers en wachtwoorden geprobeerd maar geen van allen werkt.

In de airport extreme heb ik een poort open gezet met de functie FTP.. dit is overigens poort 21 gaat naar het IP adres 192.168.1.2 het ip adres van de server dus.

Kan iemand mij helpen met het zoeken naar een oplossing?

Alvast bedankt!

Greetz
Nomad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:31
werkt je FTP server intern (LAN) nog wel?
(dus als je met een andere computer naar ftp://192.168.1.2 gaat)

Misschien dat je firewall nu ziet dat de ftp connecties via een ander ip (als je APE een ander ip iheeft..) blokkeert?

Soms moet je ook weleens port 22 forwarden.. (iets met active en passive wat ik nooit begrepen heb)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Als ik via het interne netwerk, LAN, de ftp server probeer te bereiken lukt het wel...
Het probleem zit hem dus echt in de router.... ik heb poort 21 open staan. Als ik hier poort 22 aan toe wil voegen zegt het systeem dat deze poort al in gebruik is. En dat klopt ook want deze staat in gebruik voor de externe login SSH.

Maar zoals je vroeg, lokaal werkt de FTP wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:31
excuus, voor passive heb je ook poort 20 nodig... 22 is inderdaad ssh,

misschien dat je hier wat aan hebt:
http://slacksite.com/other/ftp.html
http://www.mdjnet.dk/router.html

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dionys0s
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 27-08 21:09
Voor FTP moeten poorten 20 en 21 open staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hmm ik heb denk ik het probleem al..
ik heb een hardeschijf vervangen voor een grotere.. en daardoor zijn de stations letters verwisseld. Volgens mij is het overal goed ingesteld maar dit moet ik voor de zekerheid nog even nakijken...
Voor alsnog lijkt het probleem opgelost

Ik heb nu mijn oude linksys router er weer ff aangehangen omdat er een aantal bestanden moesten worden opgehaald ivm een project.

Allemaal bedankt voor jullie hulp en het meedenken!

grtz
Nomad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• machielse
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11-12-2017
Naast het opzetten van de poorten, moet verkeer naar die poorten op je router, worden doorgestuurd naar je servert (vanwege NAT, omdat de meeste dsl/cable verbindingen maar 1 extern ip adres hebben).
Pagina: 1