Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik voor mijn muziekcollectie iTunes en koop/download/rip regelmatig muziek van de iTunes store/cd's/internet. Ik wil de situatie nu uitbreiden met een netwerkspeler. (Sonos S5) Omdat ik niet altijd mijn computers aan wil hebben staan ben ik op zoek naar een manier om de muziek die ik koop via iTunes, download en rip van CD's beschikbaar te hebben zonder dat de computer aan staat.

Ik wil mijn muziek dus niet alleen op mijn pc/iMac hebben staan, maar ook gesynchroniseerd op een NAS/netwerkschijf oid beschikbaar hebben.

Update1;
Ik heb inmiddels een NAS. De Linksys NAS200. Ik kan deze eventueel gebruiken. Volgens de heren bij de Apple store is het simpelweg een kwestie van mijn muziekbestanden 1:1 gekopieerd te houden met mijn NAS. Meer dan dit zou het niet zijn. DRM-verhaal zou sinds een jaar van de baan zijn.

Update2;
Ik heb Time Machine aan de praat gekregen op de NAS. De data is (straks) dus veilig. Deze data kan ik echter niet uitlezen met de 3rd party media player. De muziek moet ik parallel synchroniseren met de NAS.

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 24-02-2010 00:26 . Reden: wat meer onderzoek verricht ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tooooony
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 04-09-2024
Er schijnen ook Apps in de store te zijn : DS audio.
Als je die op je Iphone installt, dan zou het moeten werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het leuke van de Sonos spullen is juist dat ze kunnen functioneren zonder dat ik een iPod oid in een dock zou steken. De iPhone dient dus niet als bron van media maar slechts als afstandsbediening voor de Sonos.

Dan nu de vervolgvraag wat betreft de muziek synchronisatie op de NAS;

Kan iemand me aanraden waarom ik een optie juist wel of niet zou moeten kiezen? Ik wil het systeem in één keer netjes installeren zodat er geen omkijken meer naar is.

Update1;
De eerder genoemde opties kunnen blijkbaar niet wat ik wil. Chronosync kan niet met NAS'sen overweg en ik kan rsync niet gebruiken omdat ik geen server kan draaien op de NAS.
Is het mogelijk om een script te maken wat eerst de NAS mount; zie hier. En vervolgens een rsync commando uit te voeren alsof de schijf in mijn eigen systeem zat; zie hier. ?

Update2;
Goodsync lijkt te kunnen doen wat ik wil als de Mac versie tenminste overeenkomt met de windowsversie. We zijn er bijna, nu nog een variant vinden die gratis is.......

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 24-02-2010 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Omdat niemand zich in dit verhaal wil mengen zal ik zelf maar wat updates geven. Ik heb wat gerommeld met de commando promt en de Applescript editor en in no-time heb je iets draaien wat fungeert zoals je dat wilt;

Ik vertelde de Finder dat hij de smb share moet mounten. (tell Finder)
Vervolgens zeg ik dat de map waar mijn muziek in staat gesynchroniseerd moet worden met de /Volumes/Muziek die ik net heb gemount.(rsync -a source destiny)
Ik zeg dat er alleen data op de smb-share mag staan die ook in de source-map staat en voila. (rsync -a --delete-after)
De smb ejecten en klaar is Kees. (Eject disk "muziek")

Dit script kan ik nu in de Script timer gooien en op mijn gewenste momenten een update laten maken van mijn favoriete muziekmap.