[Outlook2007] Na archiveren origineel bestand niet kleiner *

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zojuist mijn origineel .pst bestand (13,5Gb) gearchiveerd omdat het bestand behoorlijk groot was geworden.
Nu heb ik de helft ongeveer kunnen archiveren zo'n 7,5Gb. Maar het originele bestand blijft even groot, zelfs na compressie van dit bestand met outlook. Hoe kan het dat dit bestand dezelfde grootte blijft houden ondanks dat de mail echt is overgeheveld naar een archief bestand. Iemand een idee hoe ik deze nog kan verkleinen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackminister
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15-05 16:37
Heb je het volgende gedaan?

Options / Mail Setup / Data Files / Settings / Compact Now

Hoe meer je weet, des te meer je beseft dat je eigenlijk niets weet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja op deze manier heb ik inderdaad geprobeerd te comprimeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:55
Outlook afsluiten, en even in je profiel comprimeren wil ook wel eens helpen
Eigenschappen email in configuratiescherm, daarna stappen van Blackminister volgen

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Deze oplossing had ik ook al ondernomen.
Sorry dat ik dit niet ter info bij mijn eerste reactie had gemeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Ik zie dat je zelf de tag Outlook 2007 heb toegevoegd, dan zet ik het ook even in de topictitel zodat anderen ook weten dat het echt over OL2k7 gaat.

Los daarvan: iets lager in de topiclijst staat outlook pst bestand verkleinen. Probeer het nog eens :P

[ Voor 5% gewijzigd door F_J_K op 23-02-2010 10:21 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt, heb 't andere topic bekeken. Hierin is het probleem al opgelost door opnieuw te comprimeren.
Ik heb het al diverse keren geprobeerd zoals hierboven omschreven. Helaas heeft het bij mij geen resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Wat gebeurt er als je een nieuwe PST file maakt en de emails daar naar toe kopieert?

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat is inderdaad nog een optie. Helaas is de indeling van dit outlook bestand zo groot dat dit een volledige dagtaak gaat worden. Dit wil ik dus liever als laatste redmiddel gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 10:36:
Dat is inderdaad nog een optie. Helaas is de indeling van dit outlook bestand zo groot dat dit een volledige dagtaak gaat worden. Dit wil ik dus liever als laatste redmiddel gebruiken.
Indeling? Je kunt de hele mappenstructuur toch kopieren? Wat is er zo speciaal aan deze Outlookfile?

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Misschien is het bestand corrupt: laat scanpst er even overheen gaan.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heb het bestand opnieuw in een .pst bestand gezet.
Daarna weer laten comprimeren en nu werkt 't inderdaad wel!
Thanks @ Gambieter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 13:11:
Heb het bestand opnieuw in een .pst bestand gezet.
Daarna weer laten comprimeren en nu werkt 't inderdaad wel!
Thanks @ Gambieter
Mooi, waarschijnlijk was het oude bestand toch ietwat corrupted, maar soms is het beter de praktische weg te kiezen. Ik zou zelf wel de PST-file kleiner houden, bij mij is er een archief per jaar. :)

Pagina: 1