[Win7] Bootmgr is missing

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schnitzelhof
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 28-02 09:52
Meine Damen und Hern.

Sinds zondagmiddag kan ik mijn huidige Windows 7 installatie niet meer aanroepen.
De melding bij het starten is dan ook 'Bootmgr is missing hit ctrl+alt+del to restart'

Eerst de standaard oplossing, zoals deze door ms aangeleverd word, geprobeerd :
bcdedit /export C:\BCD_Backup
c:
cd boot
attrib bcd -s -h -r
ren c:\boot\bcd bcd.oud
bootrec /RebuildBcd
------------------------------
Bovenstaand heeft geen effect. Ook geprobeerd de volledige boot folder te vervangen met deze van een andere Windows installatie (eerst folder vervangen en toen de BCD store opnieuw opgebouwd). Dit ook zonder effect :'(

Wanneer ik de huidige BCD store hernoem en bootrec /RebuildBcd uitvoer herkent hij mijn Windows installatie wél en geeft hij ook geen enkele foutmelding bij het opbouwen van de configuratie.
Als ik vervolgens Bootrec /ScanOS uitvoer komen er echter 0 resultaten terug.
Wanneer ik dan opnieuw opstart krijg ik nog steeds dezelfde melding.
Fixboot en Fixmbr ook geen effect.

Mijn configuratie:
Asus P5Q / 4 GB geheugen / Intel Quadcore 9950
Western Digital AV-GP WD10EVDS, 1TB X 2 (Raid-0)
Western Digital Velociraptor WD3000HLFS X1 <=== Win7 Installatie
Maxtor 200 GB (onbekend welk type)

Opmerkelijk detail is dat mijn Win7 installatie op een schijf staat met partitie letter "e" dit sinds de 1e herstel poging. Dit geprobeerd te verranderen met diskpart (vanuit install recovery). Maar deze instellingen is hij weer kwijt bij de 1e reboot.

Heeft iemand hier nog ideën voor mij? Ik ben er zo'n beetje doorheen en ik heb weinig zin in een herinstallatie :+

Bij voorbaat dank,
Schnitzelhof

*----Edit----*
^#$^@& :X
Me dunkt dat ik een slachtoffer ben van premature posting :X
Kom er net achter dat ik vergeten ben om de bootmanager daadwerkelijk van de dvd te kopieëren 8)7

[ Voor 6% gewijzigd door Schnitzelhof op 23-02-2010 10:29 ]